Anonym bruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Hva slags matretter passer de til? Er det egen smak i de, eller tar de bare opp smak fra det de blandes med? - glassnudler - ramen-nudler - eggnudler - risnudler - soba nudler - shirataki nudler Anonymkode: c82d1...2ff
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Glassnudler bruker jeg inni vårruller. Tror ikke de smaker noen ting, er bare fyllmasse 😉 De andre har jeg aldri brukt. Anonymkode: 5df51...23f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 Jeg bruker egg-nudler til wok, og har også glassnudler i vårruller. De andre kjenner jeg ikke til. Anonymkode: b26ed...a2b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 Ramennudler i ramensuppe. Anonymkode: 64525...d93
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Glassnudler bruker jeg inni vårruller. Tror ikke de smaker noen ting, er bare fyllmasse 😉 De andre har jeg aldri brukt. Anonymkode: 5df51...23f Aha, så det er det som er inni vårruller, det visste jeg ikke Hi Anonymkode: c82d1...2ff
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Eggnudler bruker vi til wok og enkelte supper. De ligner egentlig litt på pasta, og akkurat som pasta er det ikke mye smak i dem, de tar opp smak fra maten. Risnudler bruker jeg i noen typer asiatiske supper om "fyllmasse", jeg synes ikke at de tar opp like mye smak som eggnudler, men de metter - og det er vel hovedgrunn til å bruke dem. Glassnudler og risnudler kan egentlig brukes litt om hverandre, men dersom jeg skal bruke nudler i vårruller, bruker jeg dem. Men jeg synes egentlig at vårruller er best uten. Men igjen - de fyller opp og gjør at man kan bruke mindre av andre ting. Anonymkode: 405c5...fae
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Bruker risnudler i nudelsuppe og eggnudler når jeg steker nudler. Anonymkode: c793a...71f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Og risnudler i nudelsalat. Generelt tenker jeg at risnudler og glassnudler er vanligst i vietnamesiske og thailandske matretter, mens eggnudler er vanligst i japanske. Sobanudler har jeg også spist i japanske retter, men dem er jeg ikke så glad i Anonymkode: c793a...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå