Gå til innhold

Hva brukes de her forskjellige nudeltypene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags matretter passer de til? Er det egen smak i de, eller tar de bare opp smak fra det de blandes med?

- glassnudler
- ramen-nudler
- eggnudler
- risnudler
- soba nudler
- shirataki nudler

Anonymkode: c82d1...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glassnudler bruker jeg inni vårruller. Tror ikke de smaker noen ting, er bare fyllmasse 😉

De andre har jeg aldri brukt. 

Anonymkode: 5df51...23f

Skrevet

Jeg bruker egg-nudler til wok, og har også glassnudler i vårruller. De andre kjenner jeg ikke til. 

Anonymkode: b26ed...a2b

Skrevet

Ramennudler i ramensuppe.

Anonymkode: 64525...d93

Skrevet

Dytter litt :)

Hi

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glassnudler bruker jeg inni vårruller. Tror ikke de smaker noen ting, er bare fyllmasse 😉

De andre har jeg aldri brukt. 

Anonymkode: 5df51...23f

Aha, så det er det som er inni vårruller, det visste jeg ikke

Hi

Skrevet

Eggnudler bruker vi til wok og enkelte supper. De ligner egentlig litt på pasta, og akkurat som pasta er det ikke mye smak i dem, de tar opp smak fra maten.

Risnudler bruker jeg i noen typer asiatiske supper om "fyllmasse", jeg synes ikke at de tar opp like mye smak som eggnudler, men de metter - og det er vel hovedgrunn til å bruke dem.

Glassnudler og risnudler kan egentlig brukes litt om hverandre, men dersom jeg skal bruke nudler i vårruller, bruker jeg dem. Men jeg synes egentlig at vårruller er best uten. Men igjen - de fyller opp og gjør at man kan bruke mindre av andre ting. 

Anonymkode: 405c5...fae

Skrevet

Bruker risnudler i nudelsuppe og eggnudler når jeg steker nudler.

Anonymkode: c793a...71f

Skrevet

Og risnudler i nudelsalat. Generelt tenker jeg at risnudler og glassnudler er vanligst i vietnamesiske og thailandske matretter, mens eggnudler er vanligst i japanske. Sobanudler har jeg også spist i japanske retter, men dem er jeg ikke så glad i

Anonymkode: c793a...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...