Gå til innhold

svømmekurs for barn i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt å melde sønnen min på 8 år på svømmekurs ettersom han er ekstremt utrygg i vann og selvfølgelig ikke kan svømme. Har sett inn på tryggtivann.no som tilbyr mange svømmekurs men finner ikke noe som passer.Det ene kurset er bare for å bli trygg i vann å det er jo der han burde gå men det går bare opp til 5 år. Det neste kurset heter Hvalmerket men der står det at det kurset er for de som ikke er redd i vann å at de blant annet fokuserer på å dykke under vann for å hente ting. Sønnen min er milevis unna å tørre noe sånt og er veldig utrygg i vann.

Noen som vet som svømmekurs i Bergen fra andre nettsider som passer for barn som er utrygge i vann?

Anonymkode: 1a62a...9ff

Skrevet

Fant ett sommerkurs som varer i en uke som passet for nybegynnere også,der har jeg meldt han på. Men skulle hatt ett skikkelig svømmekurs over tid også.

Skrevet

Bare det å bade mye, er ofte det som skal til for å få barn tryggere i vann. Utnytte sommeren mest mulig og gå mye i svømmehallen når høsten kommer. 

Anonymkode: ff663...4cb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bare det å bade mye, er ofte det som skal til for å få barn tryggere i vann. Utnytte sommeren mest mulig og gå mye i svømmehallen når høsten kommer. 

Men vi bor i Bergen så er ikke så ofte fint vær til å bade ute :P Foreldrene mine har basseng i hagen å vi har heldigvis klart å lokke han uti der med mye overtalese.Det er skritt i riktig retning men hadde vært greit at han gikk på svømming hver uke over tid så blir han kanskje tøffere. Å han er mer pysete med meg enn med andre som klarer å pushe han litt. Så tenker at svømmekurs med en fast instruktør kanskje vil hjelpe :) 

Skrevet

Du kan fint melde ham på hvalmerket, her er det det laveste kurset, de har ikke det som kommer før. Sønnen min turte ikke å gå uti bassenget engang første gang han var der, men det gikk ikke lang tid før han dykket under vann for å hente ting. Det var bare 4 barn på gruppen hans, og de tilpasset fint etter hvilket nivå barna var på.

Anonymkode: 2cfa9...b44

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk! :D Det ser ut som passer bedre ja :) 

Mine to har gått på svømming i regi livredningsselskspet siden de begynte på skolen. De har ett supert opplegg der barna ikke bare lærer å svømme frem og tilbake, men også det å klare å ta vare på seg selv og andre i vannet. Så det anbefales på det sterkeste. 

Anonymkode: 83e9e...3e9

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men vi bor i Bergen så er ikke så ofte fint vær til å bade ute :P Foreldrene mine har basseng i hagen å vi har heldigvis klart å lokke han uti der med mye overtalese.Det er skritt i riktig retning men hadde vært greit at han gikk på svømming hver uke over tid så blir han kanskje tøffere. Å han er mer pysete med meg enn med andre som klarer å pushe han litt. Så tenker at svømmekurs med en fast instruktør kanskje vil hjelpe :) 

Har du vært på Nordnes sjøbad? Der er det nydelig å bade i ruskevær. Avslutt med en tur i badstuen og du føler deg som ny når du kommer hjem. 😁 

Også er ADO og Vannkanten åpen i sommer. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...