Gå til innhold

Hva slags sekk/bag bruker man på videregående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som begynner på videregående i august. Han har ikke snøring på hva han skal putte bøker og PC i. Han mener han skal ha bag. Er det det som det går i nå?

Anonymkode: 09291...1a9

Fortsetter under...

Skrevet

Douch bag bruker vel endel

Anonymkode: 04e32...796

Skrevet

Bergans er en slager her vi bor, men det brukes all slags typer. Bager er sjelden å se, faktisk. 

Anonymkode: a938f...004

Skrevet

Vanlige ryggsekker er mest vanlig. Ser ikke mange med bag

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en sønn som begynner på videregående i august. Han har ikke snøring på hva han skal putte bøker og PC i. Han mener han skal ha bag. Er det det som det går i nå?

Anonymkode: 09291...1a9

Man kan ha en liten, hensiktsmessig pc-veske i tillegg til sekken, men det blir jo to ting å holde rede på. Det finnes gode og praktiske (rygg)sekker som har et eget rom til pc-en, det bruker de fleste nå. Det skal jo drasses en del bøker og gymtøy rundt også, og da er det dumt med en bag.

Skrevet

Det kommer gjerne an på hvilken linje han skal gå. Min ene går yrkesfag. Han har bag med med arbeidsklær og vernesko samt bergans-sekk til PC og bøker. Jenta går studiespes. Hun har en Fjellreven-sekk 

Anonymkode: c9ff9...08d

Annonse

Skrevet

Jeg jobber på en stor VGS, over 1000 elever, og de aller fleste har sekk som de får av fylkeskommunen når de begynner. Noen har andre sekker, noen ytterst få bruker veske eller bag.

Anonymkode: 435b0...f9f

Skrevet

Her får de en sekk når de begynner, de fleste bruker den så lenge den holder. 

Sønnen min kjøpte ny halvveis i andre klasse, da røyk "gratissekken". Han byttet den ut med en ny sort sekk fra xxl. 

Har ikke sett noen som bruker bag, det hørtes da veldig upraktisk ut... 

Anonymkode: 73792...84d

Skrevet

Jobber på en videregående skole med ca. 750 elever. Hos oss bruker de fleste sekk. Noen få bruker bag, noen helt få jenter bruker veske. De fleste bruker en eller annen anonym sekk. 

Anonymkode: cae85...09a

Skrevet

Min kjøpte en Addidas :)

Anonymkode: 4e22b...c88

Gjest KenCreek
Skrevet

Min fikk PC-sekk fra skolen når de begynte i fjor. De fleste går med disse. 

Skrevet

Her går det mye i Beckmann sekkene, de for ungdom/studenter. Ellers har jeg sett at mange jenter har Fjellräven-sekk.

Anonymkode: 04604...f4a

Skrevet

Har jente og det er veske det går i hos de. Jobber med noen skoleungdommerr også, veldig varierende hva de har. De som kjøprer motorsykkel har en god ryggsekk (som tåler litt vann osv) de som mopper har en god blanding, jentene har veske som min datter.

Tror det også avhenger litt i hvordan de kommer seg til skolen. Min datter har kort vei til skolen både på sykkelog moped, så for henne så er det viktigst å ha samme som vennene. I våres da de hadde skoledager i det fri og hun hadde lenger reisevei tømte hun skolesekken til lillesøster og brukte den siden hun bare hadde hjemmeskole. Da var det vist upraktisk med veske. 

Anonymkode: c162f...d8a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...