Gå til innhold

Elektrisk sparkesykkel til 8 åring - hva er bra?

Anbefalte innlegg

Vi har sagt helt bestemt nei til el-sparkesykkel til vår snart åtteåring, men ser nå at han blir akterutseilt fra alle vennene sine. De er en gjeng på 6 gutter som holder sammen, og 5 av 6 har altså fått el-sparkesykkel i år. 

Vi trenger ikke høre alle motargumenter, de har vi full kontroll på selv. Vi har ikke bestemt oss for å gi etter, men vil undersøke enda litt til før vi tar et endelig standpunkt. 

Så, dere som har barn under 10 med slik sykkel, hvilken type har de og hva er viktig å se etter, ev unngå?

Anonymkode: 4ccec...5e4

Fortsetter under...

Vi har hatt litt forskjellige og kan anbefale Denver. Den er lett å bruke og har holdt godt. Unngå for all del Classywalk, den begynte å fale fra hverandre på første tur, og har bare hørt lignende fra andre.

Anonymkode: df253...192

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har hatt litt forskjellige og kan anbefale Denver. Den er lett å bruke og har holdt godt. Unngå for all del Classywalk, den begynte å fale fra hverandre på første tur, og har bare hørt lignende fra andre.

https://www.power.no/hjem-og-fritid/el-sparkesykkel/denver-sck-5300-el-sparkesykkel-for-barn-sort/p-825332/

Hva tenker du om denne? Blir den fort for liten? Jeg tenker at 12 km/t er plenty nok fart, men... 

hi

Vi har en Denver til åtteåringen (og resten av familien vår). Denne går op til 20 km/t:

https://www.power.no/hjem-og-fritid/el-sparkesykkel/denver-el-sparkesykkel-85-350-w-hvit/p-1063652/

Veldig fornøyd alle sammen. Hvis dere først bestemmer dere, tror jeg hadde unngått å kjøpe en sykkel som er tilpasset barn til en 8-åring, kan fort bli litt for kjedelig :-)!

Anonymkode: 87e0a...72b

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.power.no/hjem-og-fritid/el-sparkesykkel/denver-sck-5300-el-sparkesykkel-for-barn-sort/p-825332/

Hva tenker du om denne? Blir den fort for liten? Jeg tenker at 12 km/t er plenty nok fart, men... 

hi

Jeg hadde aldri kjøpt den, hadde gått for en med topphastighet 20kmt.

Hastigheten er en ting, men lav hastighet har dårligere batteri. 6 km er ikke langt når de kjører rundt og det er beregnet på flat mark. Litt oppoverbakke og rekkevidden synker raskt. En annen ting er at de med små motorer slitet i stigninger og går dårlig i skikkelig oppoverbakker.

Annonse

18 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har sagt helt bestemt nei til el-sparkesykkel til vår snart åtteåring, men ser nå at han blir akterutseilt fra alle vennene sine. De er en gjeng på 6 gutter som holder sammen, og 5 av 6 har altså fått el-sparkesykkel i år. 

Vi trenger ikke høre alle motargumenter, de har vi full kontroll på selv. Vi har ikke bestemt oss for å gi etter, men vil undersøke enda litt til før vi tar et endelig standpunkt. 

Så, dere som har barn under 10 med slik sykkel, hvilken type har de og hva er viktig å se etter, ev unngå?

synes det er helt greit de har jeg, men må være nøye med hjelm og beskyttelse

Anonymkode: d3cd0...bcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...