Gå til innhold

Barnepsykolog i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en åtteåring som vi ser at trenger hjelp til litt atferdhjelp og tankesortering. Vi har vært i kontakt med både fastlege og skole, skolen hører hva vi sier, men ser ikke det samme som oss - men skjønner at det er utfordringer med adferd når barnet er hjemme og ikke nødvendigvis på skolen.

Jeg har imidlertid i første omgang ikke lyst til å blande inn BUP, jeg tenker at det kan være greit å prøve psykolog «privat» først iallfall.

Er det noen som har noen erfaringer med noen i Trondheim, og som kan komme med noen anbefalinger? 

På forhånd tusen takk 😊

Anonymkode: be870...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ikke blande inn BUP? Om det er lettere vansker kan feks helsesøster på skolen fungere...?

Anonymkode: 18183...a7f

Skrevet

Anbefaler BUP, de har virkelig peiling. 

Anonymkode: 032fa...e37

Skrevet

Takk for svar!

For å være dønn ærlig, har jeg hatt såpass mye kontakt med BUP gjennom eget arbeid at jeg må innrømme at jeg ikke har den store tiltroen til dem. Pluss at det kan ta lang tid før man får time, hvis man i det hele tatt får rett til hjelp...

HI

Skrevet

Aina Sundt Gullhaugen er flink

Anonymkode: 36120...d1e

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

For å være dønn ærlig, har jeg hatt såpass mye kontakt med BUP gjennom eget arbeid at jeg må innrømme at jeg ikke har den store tiltroen til dem. Pluss at det kan ta lang tid før man får time, hvis man i det hele tatt får rett til hjelp...

HI

Jeg er i samme situasjon som deg, ser dessverre at systemer som bør/skal fungere, ikke er så gode. Jeg har en 11 åring som strever med sitt, jeg har også lurt litt på psykolog (men har ikke undersøkt noe rundt det enda).

Anonymkode: ecc6d...3b7

Skrevet

Uten skolen på laget tror jeg også det vil bli svært vanskelig å komme inn på BUP (i Trondheim hvert fall). Det skal litt til før man kommer inn der. 

Har du hørt om fastlegen har noen ideer hvor man kan henvende seg videre? Fastlegen vet som regel om både offentlige og private tilbud. 

Anonymkode: c97c9...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...