Gå til innhold

Hu har barbert hodet

Anbefalte innlegg

Datteren min på 13 var lei av å ha langt hår og barberte rett og slett hodet helt i dag. Jeg synes det er fint, men tenker litt på hva lærerene vil tenke til høsten. Det er ingen andre jenter med helt kort hår på skolen, ingen gutter med så kort hår heller.

Tror dere det vil by på problemer?

Anonymkode: 43712...7d5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144404844-hu-har-barbert-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke. 

Niesen min gjorde det i fjor, da var hun 14 år. Ble veldig kult, men hun er jo litt typete og mot strømmen da. Jålerier, sminke og populære klær er ikke helt henne, hun har sin egen stil og når hun skinnet seg brukte hun mye store øredobber. Sikkert noen som slang med leppa, men det har hun aldri brydd seg om og folk som ikke bryr seg blir ikke mobbet. 

Aldri hørt at lærerne reagerte negativt ihvertfall, lengden på håret påvirker da ikke resultatene på skolen.... 

Anonymkode: ab4cf...848

Annonse

Jeg vet i hvert fall at datteren min synes den eneste jenta på skolen som er skinnet er kjempekul og typete, selv om hun selv vil beholde sitt lange hår.

Jeg har gjort det samme selv to ganger, sist for bare noen år siden. Utrolig deilig (ble dog litt kjedelig i lengden, nå har jeg hår godt ned på ryggen 😄).

Anonymkode: 63cf2...e15

Ikke overfør dine bekjymringer/fordommer(kommer ikke på ordet jeg egentlig mener nå) for da er det fort at du ødlegger. Er hun fornøyd med dette skal ikke du legge tanker i hodet hennes som mest sannsynlig ikke vilkomme. La henne ha denne gleden og ryggraden hun har kan få av dette. For hun vil få endel spørsmål fra sine venner, har hun fått høre av sine nære at hun har fin så er hun mer klar til åmøte spørsmålene som vil komme.

Jeg gjorde det samme i den alderen så jeg vet spm vil komme, men for meg ble ikke disse spørsmålene ett problem for jeg viste mange syns jeg kledde dette før disse kom. Jeg var ekstremt sjenert på den tiden så når jeg tenker tilbake nå så er det litt rart jeg syns disse spm var helt greie, men det var nok pga at jeg fikk høre fra mine nære at jeg kledde dette. Jeg har hatt langt hår en gang etter dette og det er ikke mange års siden. Varierende lengder jeg har på det, men det er igrunn alltid veldig kort. 

Anonymkode: b50dc...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...