Gå til innhold

Ny matboks hvert år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, hvorfor skulle de det? Vi har rundt 10-15 stykker, litt ulike størrelser, og de blir brukt til de går i stykker. Ingen har fast matboks.

Anonymkode: c5500...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok kjøpe en ny i året. De blir utslitt og forsvinner av og til, men vi bytter dem ikke ut hvert år. Nå er ungene tenåring og de har forysatt noen fra barnehagetiden.

Anonymkode: f5a51...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.... hvorfor i all verden skal de det?

Anonymkode: 65b59...d11

Bare lurer. Mine får ikke det. Men traff ei mor på butikken og hun sa at hun kjøpte nye til barna tii skolestart hvert år. 

Anonymkode: ec75d...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har vi ikke plass til. Kaster ikke matbokser så fremt de fungerer 

Anonymkode: 699d4...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn misforstått greie. Før var det «vanlig» at en fikk nye klær til skolestart, men det var i en tid da en ikke fikk klær en ikke trengte slik at det var noe høytidelig over det.

Anonymkode: 92f20...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kjøper vi bare når dem gamle er brukt opp. 

Eneste de får nytt til skolestart er innhold til pennalet. Alt det gamle går i tegnekofferten hjemme også får de nye blyanter og farger. Litt "ny start" må de ha 😊

Anonymkode: 41adf...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De brukes ikke opp i løpet av et år. Kaster ikke matboksen bare fordi de er blitt brukt et år. Lite miljøvennlig og jeg bruker heller pengene mine på noe annet.

Anonymkode: a228a...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får ny! Syns det er stas å begynne nytt skoleår med nye ting, greit å starte med ny energi. Men samtidig har vi valgt å beholde noen av de gamle boksene, det er pga meget god kvalitet 

Anonymkode: 18f71...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine får ny! Syns det er stas å begynne nytt skoleår med nye ting, greit å starte med ny energi. Men samtidig har vi valgt å beholde noen av de gamle boksene, det er pga meget god kvalitet 

Anonymkode: 18f71...fcc

Hva annet får de nytt ved nytt skoleår?

Anonymkode: a228a...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvert fall ikke bevisst. Men vi pleier å handle litt nytt til skolestart, og er matboks høyt på ønskelista så krangler jeg ikke på det. Bruker matboksene om hverandre uansett, vi har vel kanskje 15 stk. 

Anonymkode: cbf49...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men mine bryr seg ikke noe særlig om hva slags matboks de har. Bruker bare vanlige plastbokser med lokk. Har mange av de, så det gjør ikke noe om vi glemmer en i sekken en dag, eller om de glemmes på skolen. Alltid en ren matboks klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De brukes til de er brukt opp, når jeg må kjøpe nye avhenger av når de er utbrukte. Ifjor ble det fire nye matbokser til skolestart, kun tilfeldigheter gjorde at det ble til skolestart. Nå er vi så kjedelige at det er samme matbokser vi har brukt i over ti år til ungene, så det er jo ikke så stas med ny matboks siden de er helt like. En sjelden gang har de kommet i annen farge. Når eldste gikk i 1kl hadde hun noen ulike litt fine matbokser, men de passet ikke behovet så de ligger bakerst i skapet og brukes til spessielle anledninger ( stranda, bilturer osv) Matboksen må ha plass til nok brødskiver, stort nok rom til frukt/grønnsaker og det skal ikke være løse deler for det blir bare surr når unger tømmer oppvaskmaskin, blir lagt her og der osv. 

Anonymkode: 18819...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke, men nå ser jeg at et par av boksene må byttes ut pga slitasje. 

Jeg praktiserer nye klær til skolestart. Det fikk jeg selv og husker at det var stas. 

Anonymkode: 01549...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som regel ikke, men nå ser jeg at et par av boksene må byttes ut pga slitasje. 

Jeg praktiserer nye klær til skolestart. Det fikk jeg selv og husker at det var stas. 

Anonymkode: 01549...050

Her får de også nye klær til skolestart. De vokser gjerne i løpet av sommeren, så når langbukser skal på igjen er den ofte for kort😊

Anonymkode: 8bcca...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Eldste hadde samme matboks gjennom hele barneskolen, fikk ny på ungdomsskolen fordi den gamle var slitt ut. Handler ikke om økonomi, men om å tenke miljøvennlig og å unngå bruk og kast. 

Anonymkode: 710e4...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker boksene til de går i oppløsning omtrent. Bruker også vanlige plastboks og tupperware.

Har ikke plass til nye bokser hver høst og synes det er koselig med de gamle fra barnehagen og Legoland 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 21.07, Anonym bruker skrev:

Hva annet får de nytt ved nytt skoleår?

Anonymkode: a228a...2e8

De får nytt pedal og ny ransel annen hvert år, ellers får de litt nytt innhold i penalet. Så får de nye klær. 

Anonymkode: 18f71...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2020 at 5:02 PM, Anonym bruker said:

Får barna nye matbokser til skolestart hvert år?

Anonymkode: ec75d...6a0

nei

Anonymkode: 80977...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg kjøpte matbokser i rustfritt stål. De har to rom (ikke tre som på bildet). God plass til fire skiver m.m.  Barna fikk dem da de gikk på mellomtrinnet og nå er eldstemann på videregående. Fremdeles samme matboks. De holder et helt liv 🙂

Skjermbilde 2020-07-10 kl. 01.23.37.png

Anonymkode: 8f171...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! De brukes til de er utslitte. Ungene mine har heller aldri brydd seg noe særlig om hvordan matboksene ser ut.

Anonymkode: 05dcc...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...