Gå til innhold

Hvor lenge før termin bør jeg arrangere babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker. Dette er første barnet til den gravide. 
Jeg vet at den gravide vil ha babyshower. Dette har vi snakket om lenge, før hun ble gravid. 

Anonymkode: bdbc5...4ab

Skrevet

De babyshower’erne jeg har vært i har vært rundt ca 1 mnd før termin, altså da den gravide har vært 34-36 uker på vei. Alt fra fødsel i uke 37-42 er normalt så ville ikke tatt det altfor sent. 

Anonymkode: 849a1...73d

Skrevet

Aldri!

Anonymkode: 74360...c2a

Skrevet

Spedbarnsdusj...

Anonymkode: 6dd21...f08

Skrevet

En skikk jeg ikke har blitt fortrolig med.. 

Anonymkode: 0188c...be7

Skrevet

Jeg er baker og får oppdrag til sånne tilstelninger og stort sett foregår de 1 mnd før termin. 

Anonymkode: 50856...a96

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri!

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spedbarnsdusj...

Anonymkode: 6dd21...f08

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En skikk jeg ikke har blitt fortrolig med.. 

Anonymkode: 0188c...be7

Hva feiler det dere? Er dere fullstendig ute av stand til å forholde dere til at ikke alle har samme mening og ønsker som dere? Hi skriver at venninnen ønsker babyshower, så hva får dere ut av å prakke på andre deres ubetydelige mening om saken? 

Sånn - kveldens utblåsing!

Til hi, jeg hadde nok satset på 3-4 uker før termin, ting kan skje raskt på slutten. Lykke til, håper dere får en koselig fest. 

Anonymkode: 0231e...972

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Er veldig usikker. Dette er første barnet til den gravide. 
Jeg vet at den gravide vil ha babyshower. Dette har vi snakket om lenge, før hun ble gravid. 

Anonymkode: bdbc5...4ab

her gjorde vi det for 4 venninner ca 6 uker før terminen for alle 4

Anonymkode: fa572...851

Skrevet (endret)

Aldri. Det er en pinlig ikketing av en feiring  og alle tanker om den bør kveles i fødselen.

Endret av sug lut
Skrevet

Rundt 2 måneder før fødsel synes jeg passer fint. Da blir ventetiden kortere 😀

Anonymkode: e2000...3f7

Skrevet

Hensikten med denne tradisjonen var for å hjelpe de med dårlig råd, slik at de fikk drahjelp med klær og utstyr. Nå har det blitt en flau seanse der folk som har mer enn nok dill, skal få enda mer. 

Anonymkode: 0d0c0...b16

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri!

Er det veldig vanskelig for deg å svare på et enkelt spørsmål? 

Anonymkode: 1284b...c3e

Skrevet

Syntes 4 uker før er for sent. Fint å ha noe å glede seg til underveis.

Anonymkode: da304...485

Skrevet

Babyshower er bare teit og fjollete... 

Anonymkode: 957de...bfc

Skrevet

Vi har pleid å arrangere det alt fra 10-5 uker før termin. Teit tradisjon for noen, men utrolig hyggelig for andre. Jeg syntes det er hyggelig å bli overrasket. Ikke minst er det en koselig dag for oss jentene med (ofte) god tapas og gode venner. Både jeg og mine venninner syntes det er hyggelig. 

Anonymkode: 7497d...ff3

Skrevet

Gud så kleint. En fjollete gravid dame som sitter i midten og tar imot gaver fra en gjeng fnisete venninner med en bleiepakke som midtpunkt. Jammen glad jeg har vennegjeng som har kommet over fjortisstadiet og ikke arrangerte slike pinlige amerikanske seanser🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 6293e...594

Skrevet

Jeg fødte i uke 36 så lurt å ikke ha det for sent.

Anonymkode: 254b8...81d

Skrevet

Aldri!!! 

Skrevet

Så frekke dere er mange av dere! Her er det en som vil arrangere en fest for sin venninne og hennes kommende baby, en koselig gest for å vise at de setter pris på henne og gleder seg med henne til barnet kommer! Om dere syns det er så pinlig og feil å feire og gjøre stas på gode venner så si det til deres egne venner, så de kan slippe bryet med å arrangere noe for dere. Helt unødvendig å holde på sånn til vilt fremmede! Hadde dere sagt det samme om det var snakk om utdrikningslag eller feiring av rundt år? 

Anonymkode: 3d652...7d9

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hensikten med denne tradisjonen var for å hjelpe de med dårlig råd, slik at de fikk drahjelp med klær og utstyr. Nå har det blitt en flau seanse der folk som har mer enn nok dill, skal få enda mer. 

Anonymkode: 0d0c0...b16

Hva vet du om «folk» har mer enn nok dill og ikke trenger drahjelp? Selvom du og endel andre har mer enn nok dill og føler deg for god til å ta imot gaver så er det langtfra alle som har mer enn nok, og som setter stor pris på all den hjelp de kan få. Dessuten er det mange som setter stor pris på symbolverdien i en gave selvom de kanskje har «nok», hva nå det måtte være. Men du evner vel ikke å se at ikke alle har det som deg, og at du ikke kan sette standard for alle 

Anonymkode: 3d652...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...