Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #26 Skrevet 29. juni 2020 Fiskepinner, kylling, Anonymkode: c4925...3d9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #27 Skrevet 29. juni 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper noen serverer deg menneskekjøtt og sier det er ku hvis du spør Anonymkode: c4925...3d9 Du ser det er en viss forskjell eller er du så enkel? Anonymkode: fbb5a...6ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #28 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Håper noen serverer deg menneskekjøtt og sier det er ku hvis du spør Anonymkode: c4925...3d9 Muslimer "straffes" ikke for uvitenhet, så om de spiser noe de ikke vet er feil er det greit på en måte. Ser det hele tiden på skolen (ungdomsskole). Barn fra muslimske hjem kjøper f.eks baguett med ost og skinke mens de sier høyt "Ikke si hva den inneholder for det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av, men tar en sånn baguette jeg" Anonymkode: 2c9eb...61b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #29 Skrevet 29. juni 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Muslimer "straffes" ikke for uvitenhet, så om de spiser noe de ikke vet er feil er det greit på en måte. Ser det hele tiden på skolen (ungdomsskole). Barn fra muslimske hjem kjøper f.eks baguett med ost og skinke mens de sier høyt "Ikke si hva den inneholder for det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av, men tar en sånn baguette jeg" Anonymkode: 2c9eb...61b Jeg hadde ikke tatt praktiseringen til disse ungdommene som et godt eksempel på generell muslimsk praksis. De fleste vil nok spørre hva den inneholder (man har ansvar for egne handlinger) og heller avstå fra å spise hvis man er usikker. Anonymkode: 39912...d9a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #30 Skrevet 29. juni 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke tatt praktiseringen til disse ungdommene som et godt eksempel på generell muslimsk praksis. De fleste vil nok spørre hva den inneholder (man har ansvar for egne handlinger) og heller avstå fra å spise hvis man er usikker. Anonymkode: 39912...d9a Jeg gjør dette hele tiden. Barnas muslimske venner har spist uendelige mengder svinekjøtt her hos oss jeg bare sier at det er halal eller kyllingpølser. Jeg gidder altså ikke dille med slikt tull! I en bursdag var det gelegodter i godteposen, og da en av guttene klagde, ble han uten! Enkelt og greit! De er i Norge nå, ikke forvent at vi gidder å legge tilrette for slikt reinspikka vås! De dør ikke av å spise svin! Allergier er noe annet, det tar jeg hensyn til. Anonymkode: a7f32...ad8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #31 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør dette hele tiden. Barnas muslimske venner har spist uendelige mengder svinekjøtt her hos oss jeg bare sier at det er halal eller kyllingpølser. Jeg gidder altså ikke dille med slikt tull! I en bursdag var det gelegodter i godteposen, og da en av guttene klagde, ble han uten! Enkelt og greit! De er i Norge nå, ikke forvent at vi gidder å legge tilrette for slikt reinspikka vås! De dør ikke av å spise svin! Allergier er noe annet, det tar jeg hensyn til. Anonymkode: a7f32...ad8 Heldigvis er du ikke representativ for de fleste nordmenn. Tror ikke på at du har særlig omgang med muslimer, forakten for livssynets deres lyser jo lang vei. Du er bare et troll. Anonymkode: 39912...d9a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #32 Skrevet 29. juni 2020 På 28.6.2020 den 13.51, Anonym bruker skrev: Uetisk at maten er besudlet med bønn? Du vet at i Sverige og Danmark er alt kjøtt (bortsett fra svin) halal? Det er enkelest sånn, for da kan alle spise det. For kristne skal det ikke ha noe å si at dyrene er velsignet av en muslim først, så da gjør de det sånn for enkelhets skyld. Ellers blir de slaktet på samme måte, muslimene er også opptatt av dyrevelferd og aksepterer at dyrene er bedøvet så lenge ikke bedøvelsen tar livet av dyret. Er det hjerteaktivitet er det liv, så muslimsk råd har godtatt vår måte å slakte på. Anonymkode: 2c9eb...61b Det er så sykt! Vi andre må bare godta at alt kjøtt er halal?? Vi burde få kunne velge vi også selv om vi ikke roper opp hysterisk om hvordan dyr skal drepes!? Anonymkode: da2a2...b7d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #33 Skrevet 29. juni 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så sykt! Vi andre må bare godta at alt kjøtt er halal?? Vi burde få kunne velge vi også selv om vi ikke roper opp hysterisk om hvordan dyr skal drepes!? Anonymkode: da2a2...b7d Det er snakk om marsvin! Blir jo mye mindre svinn når alle spiser det samme. Skal det være svinn på både halal og uvelsignet kjøtt blir det dobbelt så mye som når alt kjøtt kan kjøres ut til alle forbrukerne. Hvilken rolle spiller det for deg, og du er kristen eller ateist at en muslim har velsignet dyreflokken før den ble slaktet? Anonymkode: 2c9eb...61b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #34 Skrevet 29. juni 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om marsvin! Blir jo mye mindre svinn når alle spiser det samme. Skal det være svinn på både halal og uvelsignet kjøtt blir det dobbelt så mye som når alt kjøtt kan kjøres ut til alle forbrukerne. Hvilken rolle spiller det for deg, og du er kristen eller ateist at en muslim har velsignet dyreflokken før den ble slaktet? Anonymkode: 2c9eb...61b Fordi det da er besudlet av en skitten ( i mine øyne) religion. Anonymkode: fbb5a...6ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #35 Skrevet 29. juni 2020 Noen muslimer spiser halal, andre ikke. Noen er strengere med mat enn andre. Alle er forskjellig. Min mann spiser ikke svin, men spiser vanlig kjøtt, trenger ikke være halal Anonymkode: 40475...206
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #36 Skrevet 29. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør dette hele tiden. Barnas muslimske venner har spist uendelige mengder svinekjøtt her hos oss jeg bare sier at det er halal eller kyllingpølser. Jeg gidder altså ikke dille med slikt tull! I en bursdag var det gelegodter i godteposen, og da en av guttene klagde, ble han uten! Enkelt og greit! De er i Norge nå, ikke forvent at vi gidder å legge tilrette for slikt reinspikka vås! De dør ikke av å spise svin! Allergier er noe annet, det tar jeg hensyn til. Anonymkode: a7f32...ad8 Fy så stygg du er! Anonymkode: 67e46...8e6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #37 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om marsvin! Blir jo mye mindre svinn når alle spiser det samme. Skal det være svinn på både halal og uvelsignet kjøtt blir det dobbelt så mye som når alt kjøtt kan kjøres ut til alle forbrukerne. Hvilken rolle spiller det for deg, og du er kristen eller ateist at en muslim har velsignet dyreflokken før den ble slaktet? Anonymkode: 2c9eb...61b Det spiller en stor rolle!! Hvorfor er min mening og mitt ønske mindre viktig bare fordi jeg ikke er muslim??? Jeg er totalt mot religionstyrte samfunn, men jeg har jo ikke noe valg, alt skal jo tilpasses muslimene og de religiøse. Vi andre må bare godta det, for vi betyr ikke noe?? Anonymkode: da2a2...b7d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #38 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det spiller en stor rolle!! Hvorfor er min mening og mitt ønske mindre viktig bare fordi jeg ikke er muslim??? Jeg er totalt mot religionstyrte samfunn, men jeg har jo ikke noe valg, alt skal jo tilpasses muslimene og de religiøse. Vi andre må bare godta det, for vi betyr ikke noe?? Anonymkode: da2a2...b7d Men du kan spise alt kjøtt, de kan bare spise kjøtt som er velsignet før det slaktes. Da blir det helt urimelig å ta mest hensyn til deg. Jeg er ikke religiøs, så de må bare velsigne i hytt og pine for min del ihvertfall. Kjøtt er kjøtt, velsignet eller ei. Jeg synes det hadde vært mye mer horribelt om de velsignet bare en del av kjøttet og fikk et mye større matsvinn pga det. I mine øyne er det idiotisk å måtte kaste kjøtt fordi det er eller ikke er velsignet og ikke kan selges til den forbrukeren som trenger det. Anonymkode: 2c9eb...61b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #39 Skrevet 29. juni 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du kan spise alt kjøtt, de kan bare spise kjøtt som er velsignet før det slaktes. Da blir det helt urimelig å ta mest hensyn til deg. Jeg er ikke religiøs, så de må bare velsigne i hytt og pine for min del ihvertfall. Kjøtt er kjøtt, velsignet eller ei. Jeg synes det hadde vært mye mer horribelt om de velsignet bare en del av kjøttet og fikk et mye større matsvinn pga det. I mine øyne er det idiotisk å måtte kaste kjøtt fordi det er eller ikke er velsignet og ikke kan selges til den forbrukeren som trenger det. Anonymkode: 2c9eb...61b De kan jo spise all slags kjøtt de også, de bare vil ikke pga noe religiøst tull. Hvorfor er det viktigere enn hva jeg ønsker? Er det mer fornuftig eller riktig eller økonomisk eller praktisk at dyr må velsignes og drepes på en stygg måte for å være bra nok som mat? Mat som ikke er behandlet slik er søppel og verre enn det i deres øyne? DET skal vi bry oss om, DET trumfer? Hadde ikke alt kjøtt vært halal måtte de bare spist noe annet da om det ikke var bra nok, eller gått sultne. Kjøttet JEG spiser er ikke merket halal engang så jeg kan unngå det. DET er grekt fordi jeg har ingen stemmerett? Jeg er jo ikke religiøs? Anonymkode: da2a2...b7d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #40 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De kan jo spise all slags kjøtt de også, de bare vil ikke pga noe religiøst tull. Hvorfor er det viktigere enn hva jeg ønsker? Er det mer fornuftig eller riktig eller økonomisk eller praktisk at dyr må velsignes og drepes på en stygg måte for å være bra nok som mat? Mat som ikke er behandlet slik er søppel og verre enn det i deres øyne? DET skal vi bry oss om, DET trumfer? Hadde ikke alt kjøtt vært halal måtte de bare spist noe annet da om det ikke var bra nok, eller gått sultne. Kjøttet JEG spiser er ikke merket halal engang så jeg kan unngå det. DET er grekt fordi jeg har ingen stemmerett? Jeg er jo ikke religiøs? Anonymkode: da2a2...b7d Du kan virkelig kunsten om å lage totalt irrasjonelle og meningsløse problemer for deg selv? Hvordan kan halalkjøtt plage deg hvis du ikke vet at du spiser det og tror på det bønnen er fundamentert på? Og kutt ut regla om at dyrene slaktes på en stygg og inhuman måte. Har du ikke fått med deg hvordan forholdene er for griser som avles for kjøtt, hvem skal ta ansvaret for den brutaliteten? Det har jo ingen annen årsak enn menneskelig grådighet, behovet for billig masseprodusert kjøtt, som du er med på å lage. Anonymkode: 39912...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå