Gå til innhold

Jordbærpai. Er det OK å steke jordbær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåler de det? Smaker det godt?

Lyst å prøve ny dessert. Pai med vaniljekrem og jordbær, kan det stekes litt? Alle oppskrifter skal man bare ha friske jordbær i til slutt. 

Anonymkode: 8cc8b...664

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Detsøteliv har mange paier som skal stekes. Jeg bruker ofte bringebær og steker, men jordbær burde funke like bra.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/jordbaerpai

Anonymkode: 53268...8e6

Aaaaaah. Takker. Hvorfor kom ikke denne siden opp da jeg googlet? 

Skrevet

Stekte jordbær mister alt av friskhet. Paier der du steker paiskallet og fyller med jordnær og vaniøjekrem etterpå smaker mye bedre.

Anonymkode: 24d24...c17

Skrevet

Det smaker som jordbærsyltetøy, mye bedre med friske bær i synes jeg. Men du kan jo bare prøve, slett ikke sikkert du er enig med meg 😊

Min neste oppskrift er å steke paibunnen og avkjøle. Så smelter du en god sjokolade, og der er alt fra melkesjokolade til mørk mørk sjokolade lov, alt etter smak og behag, også pensler du hele bunnen men sjokolade og lar stivne. Når du fyller paien da blir den ikke myk og soggy, for sjokoladen beskytter den. Så fyller du med vaniljekrem og jordbær. 

Anonymkode: d7402...fe7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det smaker som jordbærsyltetøy, mye bedre med friske bær i synes jeg. Men du kan jo bare prøve, slett ikke sikkert du er enig med meg 😊

Min neste oppskrift er å steke paibunnen og avkjøle. Så smelter du en god sjokolade, og der er alt fra melkesjokolade til mørk mørk sjokolade lov, alt etter smak og behag, også pensler du hele bunnen men sjokolade og lar stivne. Når du fyller paien da blir den ikke myk og soggy, for sjokoladen beskytter den. Så fyller du med vaniljekrem og jordbær. 

Anonymkode: d7402...fe7

Høres deilig ut. Må prøves.
Jeg tenkte å ha friske jordbær på toppen også da. Men lurer på hvordan jordbær blir i pai. Lager blåbærpai og den er nydelig. Men det er jo en helt annen type bær. 

Skrevet

Jeg pleier å lage smuldrepai med jordbær. Det blir nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...