Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #1 Skrevet 26. juni 2020 Brystene mine er store og tunge. De henger nesten ned til navlen og jeg har begynt å få så inmari vondt i nakke og skuldre. Når jeg trener må jeg bruke to sportsbh fordi jeg ikke finner noe som gir nok støtte. Ingen bher passer, de detter ut når jeg bøyer meg ned. Hvis jeg går med sportsbh over bh en hel dag så får jeg intens hodepine, fordi det er så belastende for nakken Anonymkode: f13eb...f18
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2020 #2 Skrevet 26. juni 2020 Hvilken størrelse bruker du i bh? Er du noenlunde normalvektig? Uansett, høres ut som om det kan være greit å få legen til å gjøre en vurdering, så kan du kanskje henvises til en vurdering av kirurg. Om jeg ikke husker feil må man ha en bmi på under 27, være røykfri og at de må kunne fjerne 300-500 gram. Nakke-/skuldersmerter kan ha mange ulike årsaker, så du er ikke sikret smertereduksjon der selv med en brystreduksjon. Så kan være lurt å trene noe styrke på forhånd uansett, for å bli sterkere. Anonymkode: 857ec...bc9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Har en BMI på 27,3. Så noe overvektig er jeg. Bruker størrelse 80 EE. Så vil tro de kan ta bort en del fra hvert bryst 🤔 Anonymkode: f13eb...f18
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Med den BMIen er du jo overvektig. Hvorfor ikke bare ta ansvar for kroppen din selv, og gå ned i vekt? Da blir også brystene dine mindre. Tren styrke for nakke og rygg samtidig, så blir du nok fort bedre. Anonymkode: 8e31e...2db
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en BMI på 27,3. Så noe overvektig er jeg. Bruker størrelse 80 EE. Så vil tro de kan ta bort en del fra hvert bryst 🤔 Anonymkode: f13eb...f18 Men det vil kanskje hjelpe å gå litt ned i vekt Anonymkode: a9df1...5db
Håpet ble virkelighet! Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Jeg fikk brystreduksjon i 2006, hadde bmi på rundt 26, og fjernet rundt 700 gram i hvert bryst. Fastlegen henviste meg til Ullevål og så gikk jeg inn på Fritt Sykehusvalg og valgte en privat klinikk med kortere ventetid. En kollega ble for 2 år siden henvist til Ullevål hvor de sa at hun ikke var kvalifisert/ henget var ikke stort nok. Jeg anbefalte henne å gå tilbake til fastlegen og bli henvist til Aleris istedet og der fikk hun. Ser man må ha BMI under 27 for å få dekket det. Lykke til, jeg var og er kjempefornøyd!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 Jeg mener du vil få det dekt ja hi. Kanskje får du beskjed om å gå ned 4-5 kg for bmi kravet er rundt der du er, så mer enn det trengs ikke. Hopp i det og spør du, og det er argumentet med smertene som er det avgjørende. Lykke til 😊 Anonymkode: 97303...49a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en BMI på 27,3. Så noe overvektig er jeg. Bruker størrelse 80 EE. Så vil tro de kan ta bort en del fra hvert bryst 🤔 Anonymkode: f13eb...f18 Anbefaler å sjekke bh-størrelsen! IKKE gå på Change, de har jeg dårlig erfaring med. Veldig vanlig at man går med for stor omkrets og for liten cup. Jeg fikk et nytt liv når jeg byttet fra 75d til 60-65FF-G. Kjennes rart og stramt i begynnelsen, men når du blir vant til det er det nydelig å få vekten av skuldrene og pupper som holder seg på plass! Du kan eventuelt bare bestille noen som er 1-2 størrelser mindre i omkrets og flere størrelser større i cup på feks zalando, og prøve deg frem Anonymkode: 3adcf...5ad
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 Jeg fikk ikke dekket og er mye større enn deg, både i puppene i bmi Anonymkode: b7cb9...e65
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 Jeg fikk dekket operasjon for ett år siden. Jeg hadde ikke «unormalt» store pupper så fjernet ikke mer enn ca 250 gram på hvert bryst. I tillegg ble de løftet opp og areola ble redusert til passe størrelse. Jeg fikk det dekket på grunn av at kirurgen så på skuldrene mine at jeg hadde søkk etter bh og at de derfor var tunge i forhold til kroppen min ellers. Jeg er helt normalvektig. Er veldig fornøyd så visst du vurderer det er det jo bare å bestille en time. Min erfaring er at det til syvende og sist er kirurgen som vurderer dette og det er mange faktorer som spiller inn; ikke bare hvor store og mye de henger😉 Anonymkode: 10188...d26
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Jeg fikk reduksjon for mange år siden. Var slank og hadde 80F, og mye vondt i nakke og skuldre. Har nesten aldri vondt der mer, ble et nytt liv for meg. Anonymkode: 1321a...c8c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 Mine nakke- og skuldersmerter forsvant da jeg sluttet med bh til daglig. Har mye større fordeler enn deg, og det hjalp å bruke ammetopper, kjoler med strikk/vaffelsøm og annet tøy som kan brukes uten bh. Verdt å sjekke ut før en operasjon fordi da finner du fort ut om det er bh’ene som er problemet eller om de er størrelsen på fordelene er for store for deg. Anonymkode: e5e70...5c6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en BMI på 27,3. Så noe overvektig er jeg. Bruker størrelse 80 EE. Så vil tro de kan ta bort en del fra hvert bryst 🤔 Anonymkode: f13eb...f18 Jeg har brukt 70 E og F, men også G i noen modeller. Noe som tilsvarer omtrent det samme som en 80 E. Jeg var riktignok normalvektig for noen måneder siden, men hadde bikket bmi på 24. Og det merket jeg godt på brystene, ikke minst på skulder/nakke. Nå har jeg gått ned 8 kg, og har en bmi på 21, og selv om det aldri har vært veldig mye som forsvinner på brystene mine, så er det nok til at jeg tydelig merker det blir lettere. Så jeg tror du har mye å vinne på først å bli normalvektig. Støtter dessuten det med å finne seg RIKTIG bh. Altfor mange kvinner går med feil type bh, og det skaper masse unødvendige problemer. Etter å ha gått ned i vekt nå har jeg gått ned en størrelse i bh'ene, ser jeg, så vil tro jeg nå er en 70 DD eller kanskje også en 65 E, og må kjøpe meg nye bh'er. Jeg må riktignok også bruke to bh'er når jeg trener, men går ikke i dem hele dagene, bare når jeg trener. Uansett opersasjon eller ikke så bør du først gå ned i vekt og bli normalvektig. Mindre operasjon er også mindre risiko for komplikasjoner. Og det er slett ikke sikkert at du vil ha behov for en operasjon om du kommer deg ned i en normal bmi. Når du vet du er over kravet på bmi, og du vet du har mye å hente ved å gå ned i vekt, da tenker jeg at det beste for deg selv er å først gå ned i vekt slik at du blir normalvektig. Om du da fremdeles har problemer vil du også lettere kunne få dekket en operasjon. Anonymkode: 857ec...bc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå