Gå til innhold

Insektsbitt, er dette normalt? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to dager siden så var det et insekt som bet meg. Så ikke hva slags det var. Det har klødd en del, men nå ha det blitt et stort rødt merke med en hvit ring rundt. Er større enn det ser ut på bilde. Er det normalt? 

image.jpg

Anonymkode: e9c13...0d1

Skrevet

Jeg er ikke lege, men det der ser ikke bra ut, eller normalt. Jeg ville ha pratet med lege hvis jeg var deg altså.

Anonymkode: b3459...c20

Skrevet

For meg ser det normalt ut

Anonymkode: c8eae...ce3

Skrevet

Prøvd å ta allergimedisiner? Ser ut som du reagerer litt på stikk fra det innsektet.

Ikkenoe jeg ville gått til lege med. 

Anonymkode: b5c8f...29b

Skrevet

Synes det ser ganske normalt ut jeg. 

Anonymkode: 94ac5...d7d

Skrevet

Syns og det ser normalt ut, får selv sånn av div stikk. Du kan jo forsøke antihistamin, men ikke alltid det funker.

Anonymkode: 57617...9d8

Skrevet

Reagerer sånn selv på enkelte stikk. Ikke dårlig, og blir bedre av allergitabletter..

Anonymkode: 30d28...6b3

Skrevet

Jeg blir slik av enkelte stikk. Vet ikke hva. Jeg blir helt rød og hard i huden i en slik ring du har. Zyrtec virker raskt. 

Anonymkode: dae23...e00

Skrevet

Ville nok ringt lege å forhørt meg. Datteren min hadde ett sånt merke på låret.  Vi så heller ikke hvilket insekt det var. Dro til legen og der gav de antibiotika i tilfelle det kunne være en flott. Da er slike merker et tegn på potensiell smitte/infeksjon. 

Anonymkode: 0f818...bd6

Skrevet

Dette ser helt normalt ut. Kan reagere mer enkelte ganger. Og myggen er veldig ille i år. 

Anonymkode: 91f16...3ed

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette ser helt normalt ut. Kan reagere mer enkelte ganger. Og myggen er veldig ille i år. 

Altså at det er en ny mygg som har kommet til Norge. Den kan gi mye kløe. Kan bli veldig ille at man trenger antibiotika. Men det på bildet ser normalt ut for meg i hvert fall. Hvis det klør veldig anbefaler jeg å vaske med så varmt vann du klarer og la vannet renne litt på stikkstedet.

Skrevet

Kan være flottbitt. Tegn en strek rundt det røde og følg med på om det blir større. Veldig mye flott i PR. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ville nok ringt lege å forhørt meg. Datteren min hadde ett sånt merke på låret.  Vi så heller ikke hvilket insekt det var. Dro til legen og der gav de antibiotika i tilfelle det kunne være en flott. Da er slike merker et tegn på potensiell smitte/infeksjon. 

Anonymkode: 0f818...bd6

17 minutter siden, Tipp topp skrev:

Kan være flottbitt. Tegn en strek rundt det røde og følg med på om det blir større. Veldig mye flott i PR. 

FLÅTT!!!! IKKE FLOTT! Og nei, det ser absolutt ikke ut som et flått-bitt.

Anonymkode: f75be...7c7

Skrevet

Ser ut som en allergisk reaksjon ja. Jeg reagerer slik på enkelte bitt. Bare la det være, eller evt ta en allergitablett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...