Gå til innhold

Hvor mye alkohol tåler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i tråden om hvorvidt det er greit å drikke cider annenhver dag, og jeg blir ganske overrasket over hvor mye alkohol enkelte hevder at de tåler. Ei skriver at hun ikke merker noe etter fire halvlitere. Etter fire halvlitere ville jeg vært ordentlig full! Jeg merker det veldig godt i hodet etter kun en halvliter, og jeg er godt beruset etter to. Merker det også etter ett glass vin. Ikke mye, men merker at det begynner å svinge litt i hodet. Jeg veier 65 kilo og drikker sjelden, kanskje hver andre eller tredje måned. Skjønner at jeg har lavere terskel enn mange andre, men ble litt nysgjerrig på hva andre "tåler". 

Anonymkode: e6665...aea

Skrevet

Det kommer ann på dagsformen. Kan fint drikke 1-2 glass vin eller et par øl uten å merke noe. Kan også fint drikke 2 flasker hvitvin eller rosé på fest, uten å bli full. Blir så klart brisen og i godt humør, men ikke snydens. Er jeg i tillegg flink til å drikke vann innimellom, og gir meg en stund før jeg legger meg, så er formen bra dagen derpå også. Men noen dager, så tåler jeg lite. Men da tar jeg hensyn til det. Jeg drikker ikke mengder ofte, men tar meg gjerne et glass vin eller en øl i helga.

Anonymkode: 7830f...e3b

Skrevet

Jeg er billig. Et glass vin merkes godt, to da er jeg god og brisen og tre eller fler da er jeg for full (over 1,5 time ca). Alderen gjør seg bemerket på flere områder.

Anonymkode: 0d9a4...2c2

Skrevet

Etter to cidere kan jeg merke det godt, andre ganger kan jeg drikke 4 uten å merke så mye. Men er stort sett billig i drift, og drikker aldri mer enn 1-2 med mindre det er ifm festligheter. 

Anonymkode: a94c6...077

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er billig. Et glass vin merkes godt, to da er jeg god og brisen og tre eller fler da er jeg for full (over 1,5 time ca). Alderen gjør seg bemerket på flere områder.

Anonymkode: 0d9a4...2c2

Akkurat sånn er det for meg også. Billig i drift. 

Skrevet

Da jeg var yngre, tålte jeg en del. Jeg kunne fint drikke 6-8 rusbrus, men da kjente jeg det. Var ikke full, men kjente det.

Mannen min kan drikke 6 øl uten av noen merker det på han, han kjenner det ikke noe særlig selv.

Men, jeg drikker så og si aldri lenger, og nå kjenner jeg det etter bare en-to rusbrus. 

Anonymkode: 2fd88...bf0

Skrevet

Jeg tåler enorme mengder, og blir så og si aldri skikkelig full. 

Jeg drikker veldig sjeldent, toppen tre ganger i året, likevel kan jeg fint drikke 10 cidere og flere shotter uten at jeg blir spesielt beruset.  Har ikke vært dårlig dagen derpå på mange år. 

Anonymkode: d9f47...579

Skrevet

Er nok ikke så dyr i drift sånn sett, men det kommer litt an på om jeg har spist godt før jeg drikker, og hvor fort jeg drikker, det har jo veldig mye å si. Jeg er glad i øl og rødvin, å merker det nok etter 4 - 5 halvlitere, da er jeg brisen som vi sier i sør. Etter to flasker vin er jeg relativt godt i gang for å si det sånn😅

Anonymkode: 1a989...09f

Skrevet

Jeg tåler mye og har alltid gjort det. Er 160 cm og veier 52 kg. Merker lite etter 6 halvlitere. Det er nesten flaut... På den 7. blir jeg småbrisen. Drikker sjelden store mengder, men koser meg med et par glass i ny og ne. 

Kan for øvrig legge til at ved operasjoner o.l. har de gitt mye mer medisiner enn vekt tilsier😅

Anonymkode: 8323b...cae

Skrevet

Det kommer helt an på dagsformen, og hvor mye jeg har spist, sovet etc. Men normalt sett kan jeg drikke 3 halvlitere og så begynne å kjenne det godt. Andre dager kan jeg drikke en halvliter og kjenne det litt. Jeg pleier å være ordentlig brisen og på "topp" etter en flaske vin og to øl på fest 😅. Jeg tar meg gjerne et glass vin og en øl med mannen i helgene. Fest/større sosiale lag er jeg på ca 4-6 ganger i året. 

Anonymkode: 42933...634

Skrevet

Jeg tåler ganske mye. Kan fint «holde følge» med mennene ved bordet.

det kommer også selvsagt an på en hel del. Om jeg har spist nok, spiser mens jeg drikker. Om jeg drikker vann eller farris mens jeg drikker vin.

Skrevet

Jeg kan drikke mye før jeg føler meg full, men tror dette har noe å gjøre med at jeg har et litt for høyt alkoholforbruk sånn daglig. Blir ofte et par glass, særlig nå på sommeren. Sjelden jeg drikker så mye mer, men totalen blir jo likevel høy. For å føle meg full må jeg godt over en flaske vin. Jeg er tynn, 53 kg, 1.72 høy så i teorien burde jeg ha lav toleranse. 

Skrevet

Merker det ganske godt etter to glass vin. Etter tre glass føler jeg med tilnærmet full og får jeg hodepine dagen etter. 

Anonymkode: bf4ec...264

Skrevet
On 6/25/2020 at 9:21 PM, Anonym bruker said:

Leser i tråden om hvorvidt det er greit å drikke cider annenhver dag, og jeg blir ganske overrasket over hvor mye alkohol enkelte hevder at de tåler. Ei skriver at hun ikke merker noe etter fire halvlitere. Etter fire halvlitere ville jeg vært ordentlig full! Jeg merker det veldig godt i hodet etter kun en halvliter, og jeg er godt beruset etter to. Merker det også etter ett glass vin. Ikke mye, men merker at det begynner å svinge litt i hodet. Jeg veier 65 kilo og drikker sjelden, kanskje hver andre eller tredje måned. Skjønner at jeg har lavere terskel enn mange andre, men ble litt nysgjerrig på hva andre "tåler". 

Anonymkode: e6665...aea

Kommer litt ann på, hvis det er lenge siden jeg har drukket, tåler jeg svært lite,men fra jeg var 18-23 var det mye festing , kanskje anhver helg ,da tålte jeg mye mer enn det jeg gjør idag 11 år senere med 3 barn

Anonymkode: 9f4fc...4a9

Skrevet

Veldig lite, siden jeg har et kosthold med lite karbohydrater. Blir dårlig av alkohol om det er mer enn et par glass vin

Anonymkode: 18ccc...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...