Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #26 Skrevet 25. juni 2020 Det jeg sitter og lurer på er om det er disse boksene med en alkoholprosent på 4,5, eller de med 2,25. Så syns jeg det er mye, men dersom det er disse med 2,25 er det ikke så ille. Anonymkode: b914f...a7d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #27 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De fleste blir godt påvirket av fire halvlitere pils. Det er uansett altfor mye å drikke mange ganger i uka. Anonymkode: 96436...d4d Enig. Men den perioden jeg drakk hver dag, så ble toleransen høyere. Plutselig merket jeg at jeg hadde drukket mye, men følte meg ikke beruset....... Ts du har utviklet toleranse..... Anonymkode: ac0ca...af3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #28 Skrevet 25. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Sånn du beskriver det, er det rusen, og ikke smaken du koser deg med. Etter en stund vil du trenge flere bokser for å oppnå dette, når du drikker så tett som nå. Så du bør heller "belønne" deg med noe alkoholfritt. Prøv f.eks herrljunga cider fra europris. Alkoholfri og god. Eller et glass brus. En bok eller en serie i tillegg, og du får et avbrekk fra hverdagen, uten rus. Anonymkode: 3733d...d83 Er det blitt heftig moderert i denne tråden? Anonymkode: 4f613...8ad
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #29 Skrevet 25. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste blir godt påvirket av fire halvlitere pils. Det er uansett altfor mye å drikke mange ganger i uka. Anonymkode: 96436...d4d Altså, jeg er helt enig i at 4 halvlitere flere ganger i uken er mye, men at alle blir fulle på 4 halvlitere er ikke riktig. Jeg kjenner det etter 2 halvlitere, mannen kjenner ingenting. Han kan fint kjøpe seg en 6pack på en lørdag, og jeg merker ingenting på han. Jeg er veldig var på mennesker som blir beruset da jeg vokste opp i ett hjem med alkoholmisbruk. Han merker ikke stort han heller. Han er ikke overvektig. Anonymkode: b8305...ddc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #30 Skrevet 25. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, jeg er helt enig i at 4 halvlitere flere ganger i uken er mye, men at alle blir fulle på 4 halvlitere er ikke riktig. Jeg kjenner det etter 2 halvlitere, mannen kjenner ingenting. Han kan fint kjøpe seg en 6pack på en lørdag, og jeg merker ingenting på han. Jeg er veldig var på mennesker som blir beruset da jeg vokste opp i ett hjem med alkoholmisbruk. Han merker ikke stort han heller. Han er ikke overvektig. Anonymkode: b8305...ddc Menn har vanligvis lavere fettvekt og høyere vannvekt enn kvinner. Alkohol fordeler seg i vann, ergo får de lavere promille enn kvinner. I tillegg har menn mer alkoholfordøyende enzymer i magesekken enn kvinner, noe som også bidrar, selv om hovedfordøyelsen av alkohol skjer i leveren hos både kvinner og menn. Generelt sett er menn også tyngre enn kvinner, noe som også spiller inn. I tillegg vil om man drikker til eller rett etter et måltid gjøre at man (spesielt menn) får lavere promille enn om man drikker på tommere mage. Men så mange enheter alkohol som det Hi drikker i uken er skadelig uansett om man er kvinne eller mann (farligere for kvinner), og uavhengig av om man har drukket så mye over tid at man har begynt å venne seg til alkoholen og har økt toleranse for det (dvs. i ferd med å utvikle et alvorligere problem). Uansett er Hi langt ute og kjører med tanke på hvor stort hennes ukentlige alkoholinntak er, samt at hun så ofte drikker så mye når hun er alene med barn. I tillegg bruker hun flere tusen kroner på alkohol i måneden, drikker hun 20 slike cider i uken bruker hun minimum 3200 kr på alkohol hver eneste måned, trolig mer. Anonymkode: 097bd...faf
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #31 Skrevet 25. juni 2020 Når man drikker så ofte er man alkoholiker, uansett antall enheter. Tenk litt på det. En cider i helga er vel normalt, men voksne drikker ofte øl eller vin i stedet, eller i tillegg. Men da kun i helger. Og kanskje ikke hver helg heller. Det er ikke bra med to liter brus pr døgn heller, by the way. Håper du klarer å slutte. Anonymkode: 2c501...be1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #32 Skrevet 25. juni 2020 Ei jeg kjenner drikker hver eneste dag, snapper om det stolt som bare det. Hun prøvde seg på 12 hvite dager, men sprakk på 11. Å dette er en tobarnsmor, men som heldigvis er gift så barna har i det minste pappaen tilstedet. Du er alene om omsorgen, og drikker 4 enheter flere ganger i uken. Nå vet jeg ikke hvor mange enheter hun drikker, men når man sprekker etter 11 dager er det ett signal om at man burde be om hjelp. HI, du drikker alt for mye. Tenk om barnet ditt blir syk midt på natten og du må få det avgårde til legevakt e.l. Hvordan tror du de kommer til å reagere at en beruset mor kommer med barnet sitt? Evt at du er så beruset at du ikke skjønner at barnet ditt skulle fått ett evt legetilsyn? Syns du burde kontakte fastlege for å få hjelp til å slutte med alkohol. Og tenk økonomisk alt du kan finne på med barnet ditt hvis du slutter drikke. Cider er jo dyrt. Du bruker da mellom 700-1000kr uken på cider da en boks cider ligger mellom 35-40kr alt etter hvor du kjøper det. Hvordan i all verden har en alenemor råd til noe sånt? Håper du klarer slutte med så store mengder alkohol HI Anonymkode: 8dda0...3ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå