Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Jeg elsker grevens frukt-cider. Jeg er alenemor og synes det er hærlig å gire ned etter en lang dag med noen cider. Har lagt merke til at jeg drikker ca 4 stk 0,5l bokser med cider, ca 4-5 kvelder pr uke, noen ganger mer. Min eneste sønn går å legger seg 22.30. Jeg drikker deretter mine 3-4 bokser med cider, koser meg skikkelig med det og føler meg lett og ledig og spent på åpenheten..... Anonymkode: 8ac09...c8c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 På 25.5.2020 den 18.54, Anonym bruker skrev: Hva får du ut av å være en drittsekk på nett? Anonymkode: 500c5...8d2 Anonymkode: 8ac09...c8c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker grevens frukt-cider. Jeg er alenemor og synes det er hærlig å gire ned etter en lang dag med noen cider. Har lagt merke til at jeg drikker ca 4 stk 0,5l bokser med cider, ca 4-5 kvelder pr uke, noen ganger mer. Min eneste sønn går å legger seg 22.30. Jeg drikker deretter mine 3-4 bokser med cider, koser meg skikkelig med det og føler meg lett og ledig og spent på åpenheten..... Anonymkode: 8ac09...c8c Lol.... Spent på fremtiden.....😂😂 Anonymkode: 8ac09...c8c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Hvis du fortsetter å drikke som du gjør nå så bør du være mer redd fremtiden enn spent... Har du drukket 4 cider nå siden kl 2230 har du trolig en promille nå på godt over 1. Dvs. du er full. Noe skrivingen din også bærer preg av. Om du driker 4 0,5l cider 5 kvelder i uken drikker du 27 alkoholenheter pr uke. Det er 19 alkoholenheter over det som anses som å ikke gi helserisiko. Dvs. du drikker altfor mye. Du er meget mulig ruspåvirket når din sønn står opp hver morgen. Du har et alkoholproblem. Dette sier alkoholenhetskalkulatoren om ditt forbruk: "Stor risiko for å utvikle helseskader Du drikker for mye. Riskoen for helseskader, psykiske- og sosiale problemer og fare for avhengighet er stor om du fortsetter ditt konsum. Dersom du ikke kan forandre alkoholvanene på egenhånd, anbefales det at du tar kontakt med fastlege, arbeidsgiver eller andre relevante i hjelpeapparatet." https://rop.no/snakkomrus/alkoholenhetskalkulator/index.html I tillegg skriver du at du noen ganger drikker mer/oftere, dvs. du ligger trolig på enda høyere alkoholforbruk jevnt over. Noe som sier at du har et alvorlig alkoholproblem, om dette er noe du ikke greier å slutte med alene. Hvis du ikke greier å slutte helt med dette har du et alvorlig alkoholproblem. Vil du greie å ha f.eks. tre måneder uten å drikke noe som helst alkohol? Hvis du ikke gjør det - kontakt legen din og be om hjelp før du ender som alkoholiker og ødelegger livet og helsen din! Hvor gammel er sønnen din? Anonymkode: 097bd...faf
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Du har et alkoholproblem HI. Anonymkode: 1c304...3b5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Er vel litt i overkant. Prøv å ikke drikke på feks. et par uker. Klarer du det?? Er en ting å kose seg med en Cider/øl/vin når man har fri. Fire Cider neste hver kveld er for mye. Anonymkode: 88515...a38
TinaK 1990 Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Oj....jeg blir brisen av kun 1. Lurer på hvor sjarmerende jeg hadde vært etter 4🙄. Ja, det er i overkant, HI. Ville i høyeste grad byttet ut cideren med eks iskald brus el.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 Sånn du beskriver det, er det rusen, og ikke smaken du koser deg med. Etter en stund vil du trenge flere bokser for å oppnå dette, når du drikker så tett som nå. Så du bør heller "belønne" deg med noe alkoholfritt. Prøv f.eks herrljunga cider fra europris. Alkoholfri og god. Eller et glass brus. En bok eller en serie i tillegg, og du får et avbrekk fra hverdagen, uten rus. Anonymkode: 3733d...d83
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 Det er mye, og som beskrevet over her ganske langt over anbefalt inntak som er 8 alkoholenheter i uka. Jeg er også glad i cider, og har fått veldig sansen for denne, så ville byttet uten ganske mange med denne evt brus👍 https://meny.no/varer/drikke/cider/alkoholfri-cider/grevens-cider-7030019536408 Anonymkode: 53f0d...74f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 Ikke bare er det altfor mye alkohol, men det er jo vanvittig med kalorier i tillegg! Nei, dette bør du kutte ut. Ta en hvit måned og se om du klarer det, hvis ikke, er du faktisk avhengig og bør få hjelp. Anonymkode: 77f4f...620
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 Mye alkohol og mye kalorier. trapp ned til en per kveld. Og kanskje kjøpe 0.33. Mange tar en "drink" hver/flere kvelder i uka. Men 4 stk er mye. Anonymkode: 4aaf7...9ca
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 Hvis du drikker 4 bokser fra 22:30 og frem til du legger deg, bør du jo legge deg sinnsykt sent, hvis ikke må du jo merke det ganske så godt😱 Ikke greit i det hele tatt spør du meg. Du bør virkelig tenke over drikkevanene dine og se om du klarer å kutte helt ut en periode. Klarer du ikke det, bør du skaffe deg hjelp. Anonymkode: 0264e...439
Himmel og hav Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 Den fremtiden du er så spent på inneholder et barn som har en mor som er alkoholiker, som er ruspåvirket nesten hver kveld og hver morgen, som antagelig fyllekjører til jobb og som før eller siden går på en smell. Kjører du bil før i 13 tida dagen etter at du har drukket, så kjører du høyst sannsynlig med promille. Håper i det minste at du tar bussen til jobb...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #15 Skrevet 25. juni 2020 Oi, det var veldig mye. Fire halvlitersbokser er 2 liter alkohol det, det blir mange enheter. Flere ganger i uka. Hvor fort drikker du dem? Det du beskriver er jo også at du elsker rusen, og det er skummelt altså. For etterhvert som tålegrensen din øker må du ha mer og mer for å oppnå samme rus. Du er mamma, og vil la gutten din vokse opp med en alkoholisert mor. Det er ikke bra... Anonymkode: e0fb6...37e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #16 Skrevet 25. juni 2020 Man blir jo ikke full på fire cider? Det er det jeg konsumerer når jeg klipper plenen hver fredag 😅 Blir ikke småbrisen engang. Anonymkode: 9647b...565
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #17 Skrevet 25. juni 2020 Du elsker smaken eller følelsen? Kjenner til det der. Vært reddet av at jeg har hatt jobb, men taklet ikke å ha ferie. Fikk ta av flaskene til de jeg bodde med (voksne pendlere) som hadde vodka flasker osv. Etter ferie så kunne det fortsette, da drakk vi sammen. «Lyst på et glass juice,vodka?» møtte bakfull på jobb. Nå ligger jeg helt unna. Jeg skjønner bare ikke grensa mellom kos og rus. Jeg trodde ikke jeg kunne bli periodedranker, men det ble jeg. Sluttet av meg selv. Jævla skamfullt å ha ferie, men du går og legger deg når de står opp. Evt står opp etter de kommer fra jobb og er faktisk fyllesyk..... Stnes fort på kropp og utseendet gjør det og Anonymkode: ac0ca...af3
Himmel og hav Skrevet 25. juni 2020 #18 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man blir jo ikke full på fire cider? Det er det jeg konsumerer når jeg klipper plenen hver fredag 😅 Blir ikke småbrisen engang. Anonymkode: 9647b...565 Da er du enten veldig tung eller har veldig høy terskel for når du føler deg berusa, men promille, det har du. (Alternativt enormt diger plen.) Endret 25. juni 2020 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #19 Skrevet 25. juni 2020 Fire cider fem ganger i uka? Fy flate, det er innmari mye! Å legge seg full fem kvelder i uka når man har barn, er fullstendig uakseptabelt. Én cider tre ganger i uka kunne jeg til nød vært med på, men det er også for mye når du har eneomsorg for barn. Jeg kan ta et glass vin noen kvelder i uka, i ferien, men da har jeg en edru mann i huset, og store unger. Alene med små unger ville jeg foretrukket å holde meg edru, gitt. Du kan ikke fortsette slik, HI! Du blir alkoholiker om kort tid. Ønsker du at barnet ditt skal vokse opp med en alkoholisert mor? Ikke det, nei, tenkte meg det. Da starter du nedtrapping i dag, og holder den nedtrappingen i gang til du er på null. Alkohol når man er alene med små barn er ikke greit. Du kan drikke hvor mange cider du bare måtte ønske når barnet ditt er hos far eller hos andre, men ikke når du er alene med barnet. En siste ting: dette må da også bli forferdelig dyrt? Penge du kunne brukt på andre, hyggelige ting for barnet og deg. Anonymkode: 96436...d4d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #20 Skrevet 25. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke bare er det altfor mye alkohol, men det er jo vanvittig med kalorier i tillegg! Nei, dette bør du kutte ut. Ta en hvit måned og se om du klarer det, hvis ikke, er du faktisk avhengig og bør få hjelp. Anonymkode: 77f4f...620 Sukkerfri cider er tingen!!! Mange av de er det. Det hjelper.. Anonymkode: 3705e...9be
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #21 Skrevet 25. juni 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man blir jo ikke full på fire cider? Det er det jeg konsumerer når jeg klipper plenen hver fredag 😅 Blir ikke småbrisen engang. Anonymkode: 9647b...565 Det blir alle normale folk!! Anonymkode: 3705e...9be
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #22 Skrevet 25. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir alle normale folk!! Anonymkode: 3705e...9be De gjør da ikke det! Det tilsvarer fire øl. Anonymkode: 9647b...565
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #23 Skrevet 25. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De gjør da ikke det! Det tilsvarer fire øl. Anonymkode: 9647b...565 De fleste blir godt påvirket av fire halvlitere pils. Det er uansett altfor mye å drikke mange ganger i uka. Anonymkode: 96436...d4d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2020 #24 Skrevet 25. juni 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: De gjør da ikke det! Det tilsvarer fire øl. Anonymkode: 9647b...565 Ifølge promillekalkulatorer vil en kvinne på 70 kg, som drikker fire alkoholholdige cider på tre timer, ha en promille på mellom 1,2 og 1,6 en halvtime etter hun sluttet å drikke. Hi skriver selv at hun begynner å drikke kl 22.30, hun skrev innlegget ca. kl 01.30, dvs. tre timer. Og vi kan se tydelig på måten hun skriver på at hun ikke er edru. Om du er noenlunde normalvektig kvinne, ikke enormt stor, anonym565, og du drikker samme mengde alkohol på tre timer (eller kortere, om du ikke ikke klipper plen i tre timer), så har du en god promille, enten du føler det slik eller ikke. Kjenner du det ikke så kan det tyde på at du drikker oftere/mer enn du bør. https://www.actis.no/kunnskap/slik-virker-alkohol-pa-kroppen Kvinner har lavere toleranse for alkohol og får raskere leverskader av alkohol enn hva menn får. Om du ikke merker noenting av å drikke fire 0,5l cider på kort tid, da bør du vurdere hvor mye og ofte du drikker. Uansett har du ganske mye i promille etter et slikt inntak. Anonymkode: 097bd...faf
HvittHus Skrevet 25. juni 2020 #25 Skrevet 25. juni 2020 Ta deg en hvit måned, TS. Klarer du det uten problemer, er du heldig. Da har du ikke utviklet et alkoholproblem. Enda. Hvis du finner tanken på en hvit måned helt umulig, evnt ikke klarer å gjennomføre mer enn en dag eller to, da bør du oppsøke hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå