Gå til innhold

Dere som har katt i leilighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjør dere av kattedoen? 😅

Anonymkode: 32994...26f

Skrevet

Jeg har hverken katt eller leilighet, men mamma har den i gangen. 

Anonymkode: 00767...00a

Skrevet

De jeg kjenner som bor i leilighet og har katt har enten ikke kattedo, kun katteluke, eller katteluke+kattedo på overbygget balkong. 

Vi bor i enebolig og har ikke hatt kattedo siden vi hadde kattunger. Kattene går på do ute, og kommer og går som de ønsker gjennom katteluke.

Skjønner ikke poenget med den illeluktende og ekle kassa innendørs. Katter er jo dyr som går på do utendørs. 

Anonymkode: 665e1...6cb

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De jeg kjenner som bor i leilighet og har katt har enten ikke kattedo, kun katteluke, eller katteluke+kattedo på overbygget balkong. 

Vi bor i enebolig og har ikke hatt kattedo siden vi hadde kattunger. Kattene går på do ute, og kommer og går som de ønsker gjennom katteluke.

Skjønner ikke poenget med den illeluktende og ekle kassa innendørs. Katter er jo dyr som går på do utendørs. 

Er faktisk ikke alle som tar terasse! 

Vi har kattedoen i gangen.

Anonymkode: bcdaf...058

Skrevet

har terasse*

Anonymkode: bcdaf...058

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Katten vår vil nesten ikke ut. Og er hun ute nå når d er fint vær springer hun inn for å gå på do 🙄 Ikke like lett med alle katter, og samme hvor mye jeg ønsker å fjerne kattedoen er det dessverre ikke mulig her. Men illeluktende...ja!

Hi

Skrevet

Vi har do med lokk og luke, da blir det ikke så mye lukt i rommet. Doen står i gangen.

Anonymkode: 944be...734

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har do med lokk og luke, da blir det ikke så mye lukt i rommet. Doen står i gangen.

Det hjelper sikkert, men lukt blir det jo uansett, særlig for gjester som ikke bor i lukta konstant🤢

Og jobben med å tømme og gjøre ren kassa er ikke akkurat hyggelig og må gjøres ofte.

Vi satte først kassa ut på utsiden, og deretter gradvis lengre unna huset. Tømte til slutt kattesanden ut der kassa stod. Kattene har gått på do ute siden den gang. Ville heller brukt tid og innsats på den overgangen enn å fortsette med kasse innendørs. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper sikkert, men lukt blir det jo uansett, særlig for gjester som ikke bor i lukta konstant🤢

Og jobben med å tømme og gjøre ren kassa er ikke akkurat hyggelig og må gjøres ofte.

Vi satte først kassa ut på utsiden, og deretter gradvis lengre unna huset. Tømte til slutt kattesanden ut der kassa stod. Kattene har gått på do ute siden den gang. Ville heller brukt tid og innsats på den overgangen enn å fortsette med kasse innendørs. 

Ikke alle har mulighet til å la kattene gå ut. Hvis man bruker god klumpesand i kassen blir det ikke så mye arbeid å rengjøre den, dessuten blir det ikke så mye lukt hvis katten er kastrert og får kvalitetsfôr. Dårlig fôr gir mye, illeluktende avføring. Jeg tømmer kassa et par ganger i uka, helt uproblematisk. Vil heller bruke en spade til å kaste inntørket bæsj og klumper av sand, enn å plukke opp en varm hundedrit med hendene 😂

Skrevet

Bedre at de bæsjer inne hos dere som eier katten enn i hagen til oss som ikke eier den, for dere tror vel ikke at de løper ut i skogen for å bæsje? 

Anonymkode: 48644...123

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre at de bæsjer inne hos dere som eier katten enn i hagen til oss som ikke eier den, for dere tror vel ikke at de løper ut i skogen for å bæsje? 

Anonymkode: 48644...123

Amen! Ja til kattedo hos eierne. 

Anonymkode: 88102...c32

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjempe trivelig som heler får lukta i blomster bedene sine og i hagene sine.

kattene hører hjemme på bondegårdene

Anonymkode: c5340...f10

Skrevet

Jeg har den på badet

Anonymkode: 55f87...79b

Skrevet

På badet (hos venner med katt) eller i gangen (hos meg da jeg hadde katt). Bruker sånn med tak og dør, og god kattesand. 

Anonymkode: cdf7a...0c3

Skrevet

Jeg har bruker både fór fra veterinær og kattedo med tak og dør, i tillegg til Everclean kattesand. Renser doen hver dag, av og til annenhver dag, men det lukter ille likevel 🤢 Og katten bæsjer mye syns jeg.

Ble litt større problem enn jeg hadde sett for meg, så har begynt med duftpinner i gangen der doen står. Prøvd diverse andre ting for å fjerne lukt også. Ingenting som hjelper veldig.

Prøvde å sette kassen på badet, men katten sliter med døren der. Og den kan ikke stå oppe hele tiden da barna går og smeller den igjen hele tiden uten å tenke seg om 😅

HI

Skrevet

Jeg har den i gangen, men den blir sjelden brukt, så lite problem med lukt.

Anonymkode: ababe...bd0

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Katten vår vil nesten ikke ut. Og er hun ute nå når d er fint vær springer hun inn for å gå på do 🙄 Ikke like lett med alle katter, og samme hvor mye jeg ønsker å fjerne kattedoen er det dessverre ikke mulig her. Men illeluktende...ja!

Hi

Da tror jeg ville ha kostet på meg en skikkelig kattedo med tak og luke

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg ville ha kostet på meg en skikkelig kattedo med tak og luke

Har skikkelig kattedo på tak og luke.

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har skikkelig kattedo på tak og luke.

Hi

Uffda, såpass ja, trodde de var ganske gode mot lukt så tenkte at du ikke hadde det.

Skrevet

Vi hadde den stående i en bod for å slippe å ha lukta i oppholdsrom. Hvis du ikke har mulighet til det, og er plaget med lukt fra do med tak og luke ville jeg kjøpt et eget skap, og instalert katteluke på det, så kan doen stå inni skapet. Da blir det dobbelt, først tak og luke på selve doen, og så skapet rundt. 

Anonymkode: 954b6...773

Skrevet

Har du prøvd andre typer sand? Tidligere hadde de en på Europris det nesten ikke var lukt i, men da den forsvant gikk jeg over til first price sin. Den koster ca 30 kr, men da kan jeg med god samvittighet bytte ut all sand ofte. Husk å vaske doen med f.eks. wc-rens eller klorin innimellom også, og ikke la doen stå på varmekabler. Da lukter det MYE verre! 🤢 Om du har en kjølig bod med vindu inne i leiligheten kan du installere en kattedør i den så doen kommer ut av syna og hindre lukt i resten av leiligheten. 

Anonymkode: f8eaf...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...