Gå til innhold

Brystløft med silikon implantat. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har nå vært hos en plastisk kirurg. Etter amming henger brystene en del nå. Er en B cup. Han anbefalte brystløft med implantat. Hvorfan blir arrene? Smerter ? Silikonen blir lagt under muskelen. Tenkte fri 11 dager fra jobb. Kontortiden for det meste. Ønsker masse erfaringer .Angrer dere? 

Anonymkode: 54009...581

Fortsetter under...

Ikke det samme, men jeg skal opereres for brystreduksjon med løft i neste uke. Har hørt at det er "verre" å legge inn silikon, med tanke på smerter, men tror det er vondt bare den første uka. Jeg får sånn T-arr, de skjærer sikkert likt når du får løft?

Anonymkode: 8edb6...349

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja han snakket om det. Kanskje bare en side. Er bare redd for veldig stygge arr. Mulig begge to med flytting av brystvorte. 

Jeg har to venninner som har operert og fått sånn T‐arr. Ene venninna har kjempefine arr som nesten ikke synes, mens hun andre fikk en liten betennelse på den ene siden og arret er derfor blitt litt stygt. Men puppene er likevel mye finere nå enn før operasjon, i følge henne selv. Arrene trenger jo ofte et år eller to på å blekne.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to venninner som har operert og fått sånn T‐arr. Ene venninna har kjempefine arr som nesten ikke synes, mens hun andre fikk en liten betennelse på den ene siden og arret er derfor blitt litt stygt. Men puppene er likevel mye finere nå enn før operasjon, i følge henne selv. Arrene trenger jo ofte et år eller to på å blekne.

Det var godt å høre. 😊Takk for svar! Ja. Man blir jo redd for alle slags komplikasjoner . Hadde de mye vondt? 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var godt å høre. 😊Takk for svar! Ja. Man blir jo redd for alle slags komplikasjoner . Hadde de mye vondt? 

Ja, man gjør jo det. Jeg håper at jeg slipper komplikasjoner ved å følge anbefalingene fra sykehus og å være nøye med hygiene. Har du fått noe skriv fra sykehuset med informasjon? Må du bruke støttestrømper under operasjonen?

Tror ingen av dem hadde mye vondt, men trengte jo en del hjelp etter at de hadde kommet hjem. Hun ene besvimte første gang hun skulle bytte bandasjene 😅

Annonse

Har operert to ganger med et år i mellom. Første gang silikon under muskelen, og året etter så vi at det likevel var behov for et brystløft.

Å få silikon under muskelen var sykt vondt i begynnelsen. Hadde dren og alt var bare vondt. Man skal jo ikke bruke armene i begynnelsen, og det var veldig vanskelig! Måtte ha mye hjelp med både på-og avkledning, dusjing, ja egentlig alt.

Brystløftet var ingen problem. Der var jeg helt fin med en gang.

Mange sier du trenger bare å teipe arrene i 3 måneder, men alle er forskjellige og må se på sin hud. Jeg var inne etter 5 måneder, og selv da anbefalte kirurgen meg å fortsette å teipe. Mange steder var såret blitt til fint arr, men det var fremdeles steder der prosessen ikke var ferdig enda. Nå har det gått 9 måneder siden siste operasjon og jeg teiper enda. 

Masse lykke til!!! Jeg hadde to tomme poser, nå har jeg to fine pupper som passer min kropp.

Anonymkode: 2b9e4...41a

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Venninna mi fikk t-arr og det ser helt jøvlig ut selv to år etterpå - rødt og «knudrete». Ingen som lurer på hva hun har gjort om de ser brystene hennes.

Anonymkode: aca57...dbb

Brukte hun teip etterpå? Hvor gjorde hun dette?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har operert to ganger med et år i mellom. Første gang silikon under muskelen, og året etter så vi at det likevel var behov for et brystløft.

Å få silikon under muskelen var sykt vondt i begynnelsen. Hadde dren og alt var bare vondt. Man skal jo ikke bruke armene i begynnelsen, og det var veldig vanskelig! Måtte ha mye hjelp med både på-og avkledning, dusjing, ja egentlig alt.

Brystløftet var ingen problem. Der var jeg helt fin med en gang.

Mange sier du trenger bare å teipe arrene i 3 måneder, men alle er forskjellige og må se på sin hud. Jeg var inne etter 5 måneder, og selv da anbefalte kirurgen meg å fortsette å teipe. Mange steder var såret blitt til fint arr, men det var fremdeles steder der prosessen ikke var ferdig enda. Nå har det gått 9 måneder siden siste operasjon og jeg teiper enda. 

Masse lykke til!!! Jeg hadde to tomme poser, nå har jeg to fine pupper som passer min kropp.

Takk for utfyllende svar! Ble litt mer beroliget nå. Ja ble nok ganske skuffet over at jeg måtte ha begge deler. Det ble en god strek i regningen for å si det sånn 😆Ble jo plutselig veldig mye dyrere og større operasjon. 

Ja vil bli kvitt disse posete ammepuppene 😅

Hvor lenge var du vekke fra jobb? 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for utfyllende svar! Ble litt mer beroliget nå. Ja ble nok ganske skuffet over at jeg måtte ha begge deler. Det ble en god strek i regningen for å si det sånn 😆Ble jo plutselig veldig mye dyrere og større operasjon. 

Ja vil bli kvitt disse posete ammepuppene 😅

Hvor lenge var du vekke fra jobb? 

Jeg tok det i en ferie, slik at planen min var å ikke være vekke fra jobb. Men når jeg fikk silikon, så var jeg ikke klar for jobb før det hadde gått 2 uker. Da hadde jeg hatt en uke ferie, og så var jeg hjemme i en uke.

Med brystløftet var jeg klar med en gang. 

Vær nøye med å teipe arrene i tiden fremover. Det er drit kjedelig, men resultatet blir mye bedre. Hvor lenge andre teiper sine sår, får være deres valg. Jeg teiper heller for lenge enn for kort.

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok det i en ferie, slik at planen min var å ikke være vekke fra jobb. Men når jeg fikk silikon, så var jeg ikke klar for jobb før det hadde gått 2 uker. Da hadde jeg hatt en uke ferie, og så var jeg hjemme i en uke.

Med brystløftet var jeg klar med en gang. 

Vær nøye med å teipe arrene i tiden fremover. Det er drit kjedelig, men resultatet blir mye bedre. Hvor lenge andre teiper sine sår, får være deres valg. Jeg teiper heller for lenge enn for kort.

Enig med deg angående teipingen. Sønnen min opererte brudd i armen for et par år siden og måtte teipe i 6 mnd. Enda kunne han sikkert teipet enda lenger, men han gav pent beskjed om at han var ferdig med teip.

Annonse

En venninne av meg tok silikon. Resultatet nå et par år senere er hun veldig fornøyd med utseendemessig,  men hun sier at hun allikevel aldri hadde gjort det igjen. Sinnsyke smerter i lang tid (hun var sykemeldt i fire uker og kunne knapt kle på seg selv), men det verste er at hun ikke har noen følelser i puppene lenger. Hun sier at sex overhodet ikke er det samme når puppene er helt følelsesløse. 

Anonymkode: d2876...9b1

• 4 år senere...

Jeg vil fraråde dere ifra å bruke hun Felloni, i Moss.  Hun er veldig frekk. Usikker lege som kommer å ødelegge kroppen din for mye penger. Ved brystløft fikk jeg 2 veldig ulike bryster med ulike areolaer. Den ene er 2 ganger større enn den andre areola. Med brystvorter høyre opp mot armhulen. Dårlig syd med stort arr. Skitten kontor og operasjonstue. Jeg hadde ikke valgt henne til noe som helst. Nå koster det mye penger å reparere hennes feil.

Anny2020 skrev (1 time siden):

Jeg vil fraråde dere ifra å bruke hun Felloni, i Moss.  Hun er veldig frekk. Usikker lege som kommer å ødelegge kroppen din for mye penger. Ved brystløft fikk jeg 2 veldig ulike bryster med ulike areolaer. Den ene er 2 ganger større enn den andre areola. Med brystvorter høyre opp mot armhulen. Dårlig syd med stort arr. Skitten kontor og operasjonstue. Jeg hadde ikke valgt henne til noe som helst. Nå koster det mye penger å reparere hennes feil.

Og hvorfor i alle dager lar du deg operere et sted hvor du ikke har tillit til kvalitet og hygiene? Dumskapen lenge leve.

Anonymkode: 81da5...3c9

Eg hadde silikon i 20 år. Harde og følelsesløse. Kapslet. Var til konsultasjon og tenkte ta nye silikon under muskel pluss brystløft. Men ombestemte meg og tok bare brystløft. Nå er de små men MINE. Er så glad for at eg droppet silikon.

Anonymkode: 95f21...09b

Jeg har tatt silikon og brystløft separat. Silikon var en million ganger vondere enn kun brystløft. Det er heller ikke så lurt med silikon når man blir eldre, fordi det er vanskelig å ta mammografi med protesene, fordi røntgenstrålene ikke kan se gjennom silikonet. 

Jeg ville av den grunnen vurdert saltvann. 

Anonymkode: 12483...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...