Gå til innhold

Få bort maur fra veranda kjapt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Vi skal ha visning av huset vårt denne uken, og det har begynt å kry av små maur på hele plattingen. Har vasket hele verandaen grundig og sprayet Permetrin uten at det hjalp. Ikke så innbydende med massevis av maur når interessenter skal se på uteplassen vår 😩

Noen som har erfaring med en løsning som fungerer slik at de forsvinner fra verandaen raskt? 

Anonymkode: 13697...234

Skrevet

Bruk maurmiddel. flytende synes jeg er effektivt

Anonymkode: 8bc43...057

Skrevet

Vi har det hvert år. De sorte små? Kjøper et par bokser på rema 1000 (faktisk den som funket best), setter de ut et sted langs stien deres og vipps er de borte etter noen dager. 

Anonymkode: 1a331...35b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bruk maurmiddel. flytende synes jeg er effektivt

Noe spesifikt merke? Har noe som gjør at mauren kommer for å spise det/ta det med til maurtua slik at de etterhvert dør ut av giften men det står jo at det tar inntil 2-3 uker. Skulle hatt dem fjernet nå slik at terrassen var fri for maur overalt under visning 🤯

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har det hvert år. De sorte små? Kjøper et par bokser på rema 1000 (faktisk den som funket best), setter de ut et sted langs stien deres og vipps er de borte etter noen dager. 

Anonymkode: 1a331...35b

Ja riktig! De sorte små, aldri sett dem tidligere år på verandaen. Men i år kryr de overalt. Det er slike bokser med «mat» de henter og tar med til maurtua slik at alle dør ut etterhvert? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe spesifikt merke? Har noe som gjør at mauren kommer for å spise det/ta det med til maurtua slik at de etterhvert dør ut av giften men det står jo at det tar inntil 2-3 uker. Skulle hatt dem fjernet nå slik at terrassen var fri for maur overalt under visning 🤯

Jeg husker ikke merket jeg har brukt, prøvde å google det men fant ikke noe bilde, så spørs om det har skiftet pakning. Var en  blå boks, som skulle blandes ut i vann.

Skrevet

Sukkermaur er jo veldig vanlig, da. Det kryr av dem og en fire, fem (minst) andre maursorter i hagen her. Jeg ville satt ut et par bokser med maurmiddel og ikke gjort noe mer ut av det. Om noen spør, så si at dette har dukket opp i år, og at det er sånt som kan skje når man bor på bakken. 

Skrevet

Kanel :)

Anonymkode: 701c2...986

Skrevet

Er det ikke eddik som får de vekk? Men det dreper plantene også da, brukes som ugressmiddel ;)

Ellers dreper den sprayboksen maurene med en gang, men da kan de komme tilbake. Om du sprayer dagen før visning, koster vekk døde maur den dagen det er visning og så setter ut sånn boks med giftig mat de tar til dronnngen skulle du bli kvitt dem helt greit.

Denne brukte jeg, og den fungerte supert

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/insektsfjerning/bayer-garden-79923414

Anonymkode: ba382...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...