Gå til innhold

Kan hun ta fransk selv om faren er fra Canada?

Anbefalte innlegg

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Min sønns far er fra Australia, og sønnen vår snakker flytende engelsk med australsk aksent. Null prpblem.

Anonymkode: 2e585...032

Jeg sa ikke at det var et problem...

Anonymkode: dbf22...f19

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husk at hvilket språk du velger på ungdomsskolen også har betydning for hvilke språk du kan ha på videregående!

Anonymkode: 2b8f2...289

Jeg er halvt tysk og hadde fransk på skolen. På vgs valgte jeg tysk fordypning uten å ha hatt noe tyskundervisning før.

Anonymkode: 56b62...12f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Min sønns far er fra Australia, og sønnen vår snakker flytende engelsk med australsk aksent. Null prpblem.

Det er jo ikke engelsk da. For eksempel kan han be noen om å møte han på "the servo". Han fremstår da som en "dag", for den som ikke snakker australsk.

Anonymkode: bc2c8...f08

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordomsfull mot hvilken målgruppe? Forstår du hva ordet «fordomsfull» betyr?

Anonymkode: 7a104...65b

Du synes ikke du er fordomsfull når du hevder at læreren som eventuelt skal ha ungdommen i fransk, og som for så vidt ikke har uttalt seg vedrørende saken i det hele tatt, er «redd for å se dum ut, foran en som faktisk kan fransk»? For hvis ikke du er fordomsfull når du hevder dette, så må du jo vite hvem læreren er, hva han er redd for og hans motivasjon for å nekte en elev tilgang til timene sine.

Og nei, fordommer rettes ikke kun mot grupper, men også personer. Visste du ikke det?

Anonymkode: d4ade...c44

Skrevet

Vi har bodd 4 år i spa ia og barna mine har de fire  første skoleårene i Spania. De kan fremdeles velge spansk ifølge rektor her. 

Anonymkode: f71c9...080

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke engelsk da. For eksempel kan han be noen om å møte han på "the servo". Han fremstår da som en "dag", for den som ikke snakker australsk.

Anonymkode: bc2c8...f08

Jo, det er definert som engelsk.

Skrevet

Hvis hun ikke er spesielt språkinteressert så kan det nok være verd noen kjedelige timer når premien er gode karakterer i språket. 

Bedre med en 6 i fransk enn en 3 i spansk eller tysk. 

Anonymkode: 549b5...dac

Skrevet

De har vel nok å slite med. Så et fag man kan sveve gjennom er jo perfekt ! 

Anonymkode: 2c965...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...