Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Ønsker å fjerne ei stripe med tang så det blir lettere for barna å komme seg opp og ut i sjøen. Prøver ned jernrake nå. Noen som har tips? Anonymkode: 06cca...56e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Ut i vannet og røske bort med hendene. Tang sitter godt fast Anonymkode: 72bf8...07a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Lettest er vel å lage en stige? Anonymkode: fbf00...d96
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Luke tang på samme måte som man luker ugress. Skure fjellet rent med stålbørste til slutt. Anonymkode: 54eec...37b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Det tror jeg ikke du har lov til å gjøre. Selv om det er din egen tomt er det svært begrenset hva du har lov til å gjøre i strandsonen og om du ikke er grunneier er det i hvertfall ikke noe du har lov til. Anonymkode: 0a8a8...5c6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Er grunneier, skal sjekke opp. Anonymkode: 06cca...56e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg ikke du har lov til å gjøre. Selv om det er din egen tomt er det svært begrenset hva du har lov til å gjøre i strandsonen og om du ikke er grunneier er det i hvertfall ikke noe du har lov til. Anonymkode: 0a8a8...5c6 Selvfølgelig kan grunneier fjerne tang og tare. Kan brukes til mat, fek. På samme vis som man kan plukke viltvoksende ramsløk og fiske fra svaberget. Folk er rare! Ingen som har vokst opp normalt i dette landet? Anonymkode: 16b10...1b2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan grunneier fjerne tang og tare. Kan brukes til mat, fek. På samme vis som man kan plukke viltvoksende ramsløk og fiske fra svaberget. Folk er rare! Ingen som har vokst opp normalt i dette landet? Anonymkode: 16b10...1b2 Å plukke til mat er ganske sikkert lov, men å fjerne plantene slik at de ikke skal kunne vokse videre er jeg usikker på. Det blir som at det ikke er lov å etablere en ny sannstrand eller mudre uten å søke først. Anonymkode: 0a8a8...5c6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg ikke du har lov til å gjøre. Selv om det er din egen tomt er det svært begrenset hva du har lov til å gjøre i strandsonen og om du ikke er grunneier er det i hvertfall ikke noe du har lov til. Anonymkode: 0a8a8...5c6 Klart du kan fjerne tang og tare.. Skal jo ikke bygge brygge eller noe. Anonymkode: fbf00...d96
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Å plukke til mat er ganske sikkert lov, men å fjerne plantene slik at de ikke skal kunne vokse videre er jeg usikker på. Det blir som at det ikke er lov å etablere en ny sannstrand eller mudre uten å søke først. Anonymkode: 0a8a8...5c6 Altså... du blir ikke kvitt hverken tang, tare, blåskjell eller rur om man så skurer svaberget med stålkost som hobby gjennom sommeren. Alt sammen kommer tilbake, så snart du slutter med skuringen. Det er helt normalt og ekstremt vanlig å fjerne både tang og tare og sjøgress for å ha et greit sted for ungene å både komme seg uti og kravle seg på land. Anonymkode: 16b10...1b2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 Miljøkriminalitet. Anonymkode: 1a2a2...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå