Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #1 Skrevet 17. juni 2020 Likte du rollen som verneombud? Hvilke oppgaver hadde du som verneombud Og hvilke oppgaver var det som var mest krevende? Vi skal snart ha nytt valg på jobben min og flere oppfordrer meg til å melde meg som kandidat så er litt i tenkeboksen😉 vil gjerne høre andres erfaringer😊 Anonymkode: e0d24...9b6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #2 Skrevet 17. juni 2020 Ja, jeg har vært. Går på helse og sikkerhet, så ikke så voldsomt krevende, men det må jo gjøres. Gå gjennom installasjoner, sjekke at det ikke er varmgang i sikringsskap, melde fra om det er for varmt/kaldt og slike ting. Måtte få alle ansatte til å svare på et skjema en gang i året og gå gjennom alle svarene, gi beskjed til ledelsen om det var noe som måtte/kunne gjøres for å bedre. Her ser du oppgavene https://www.arbeidstilsynet.no/hms/roller-i-hms-arbeidet/verneombud/ Anonymkode: 6165e...6c9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #3 Skrevet 17. juni 2020 Jeg var. Vil påstå det er mer enn det den over skriver. Vi hadde en kjempesak i forhold til arbeidsmiljøet på min arbeidsplass. Brukte masse tid og ressurser, men var veldig lærerikt og spennende. Anonymkode: f88dd...253
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 Jeg er! Jeg synes sånt er spennende da:) og meldte meg frivillig. Det fysiske arbeidsmiljøet er «easy-peasy». Det organisatoriske og psykososiale kan være krevende. Men det er det som også gjør jobben interessant da Anonymkode: 099e3...911
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 Jeg var det i et lite firma. Det var bare å passe på at ingen klatret i høyder de ikke skulle uten sikring, forebygging av skader (papirkutt og slikt 😜), at alle visste om brannutganger (tok en øvelse i året) og at alle hadde det bra. Var ingen personalsaker o.l så var easy peasy. Anonymkode: 47afc...001
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var det i et lite firma. Det var bare å passe på at ingen klatret i høyder de ikke skulle uten sikring, forebygging av skader (papirkutt og slikt 😜), at alle visste om brannutganger (tok en øvelse i året) og at alle hadde det bra. Var ingen personalsaker o.l så var easy peasy. Anonymkode: 47afc...001 Personalsaker skal du som verneombud ikke være involvert i uansett😂 Det psykososiale arbeidsmiljøet derimot, skal du ha kontroll på. Anonymkode: 099e3...911
Graciegirl Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 Verneombud er viktige av mange grunner! I personalsaker vil du kunne oppleve å bli involvert. Gitt din rolle kan du bli en aktuell samtalepartner for ansatte som har det vanskelig. Det har en funksjon i seg selv. Din formelle rolle begrenses til å melde/varsle videre til rette instanser om opplysninger/avvik du observerer og/eller får i formasjon om. Go for it, hvis det kjennes rett for deg. Hilsen tillitsvalgt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå