Gå til innhold

Hvilken butikkjøpt aioli er den beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken liker du?

Anonymkode: 181b1...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den fra jocobs. Selges på meny

Anonymkode: 65b37...a33

Skrevet

Bjerkes. Her i byen har de fleste butikker den, usikker på om den er de fleste butikker ellers i landet.

Anonymkode: 9eef6...635

Skrevet

Bjerkes. 

Anonymkode: ff1e6...199

Skrevet

Bare nesten svar på det du lurer på, men jeg pleier å bruke ferdig majones å ha hvitløk i. Veldig enkelt og mye bedre enn ferdig. 

Anonymkode: 12ba8...9da

Skrevet

Utrolig nok syns jeg faktisk Rema 1000 sin egen er best.

Anonymkode: 2ec77...8a7

Skrevet

Jeg ville gått innom en tapasrestaurant og kjøpt. Har tilgode å smake en grei butikk-kjøpt. Det er også enkelt og kjapt å lage selv. 

Anonymkode: 97fc3...b4e

Skrevet

Det tar 5 min å lage selv! Mye bedre enn butikkjøpt! 
du trenger:

bolle

visp

1 fedd hvitløk, finhakket

1 ts dijon sennep

1ts hvitvinseddik

klype salt

2 eggeplommer

2 dl nøytral olje (raps/solsikke) 

Visp eggeplommer med hvitløk, salt, sennep og eddik til det er godt blandet. Hell oljen i en tynn stråle med du visper. 
voila! 

Anonymkode: bffe6...f51

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tar 5 min å lage selv! Mye bedre enn butikkjøpt! 
du trenger:

bolle

visp

1 fedd hvitløk, finhakket

1 ts dijon sennep

1ts hvitvinseddik

klype salt

2 eggeplommer

2 dl nøytral olje (raps/solsikke) 

Visp eggeplommer med hvitløk, salt, sennep og eddik til det er godt blandet. Hell oljen i en tynn stråle med du visper. 
voila! 

Anonymkode: bffe6...f51

Haha, det hadde jeg også lyst til å svare, bare at jeg bruker stavmikser, og 50/50 oliven- og nøytral olje😉

Men siden HI understreket butikkkjøpt tenkte jeg hun ville mislike husmor-svaret😜

Anonymkode: 48b54...368

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det hadde jeg også lyst til å svare, bare at jeg bruker stavmikser, og 50/50 oliven- og nøytral olje😉

Men siden HI understreket butikkkjøpt tenkte jeg hun ville mislike husmor-svaret😜

Anonymkode: 48b54...368

Jeg gjør som deg, med stavmikser. Kjappere enn butikken. Og bedre..

Skrevet

Jeg har kjøpt to, ene husket jeg ikke hva het, var virkelig ikke god. Andre var fra Jacobs.

Men støtter de andre som lager selv. Det er kjapt og enkelt. Jeg bruker også stavmikser.

Eneste som jeg vil legge til det de andre har sagt er at det er veldig viktig at alle ingrediensene har samme temperatur når du mikser dem sammen, hvis ikke kan den skille seg. Men som regel kan du trikse til det også ved å sette til litt mer olje.

Anonymkode: 9f761...a3d

Skrevet

Det er ikke noen grunn til å veie møkk på gullvekt .

Anonymkode: 7c9cf...0fb

Skrevet

Lohmanders (eller noe sånt) 

Anonymkode: 9468d...3d6

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare nesten svar på det du lurer på, men jeg pleier å bruke ferdig majones å ha hvitløk i. Veldig enkelt og mye bedre enn ferdig. 

Anonymkode: 12ba8...9da

Men det har jo absolutt ingenting med aioli å gjøre. Selv om det jo selvsagt er hvitløk i aioli. 

Anonymkode: aa418...292

Skrevet

Jakobs sin som de lager i kjelleren på den originale Jakobs-butikken på Holtet. Men det fordrer jo at du bor i Oslo. Ellers aner jeg ikke, da vi bruker sånt veldig sjeldent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...