Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Jeg har to barn som har helt forbi mot nakne føtter så derfor har jeg blitt oppmerksom på alle som går med tærne bare nå i varmen. Hva tenker du, ja eller nei til tær i friluft? Anonymkode: 86719...028
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Ja så klart. Så lenge det er pene sandaler og velstelte føtter. Men Birkenstockene sparer jeg helst til dager der ikke skal møte mange på jobb. Anonymkode: 9b411...5cf
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Spørs litt hvilken jobb man har. Men tær er ekkelt. Sokker bør derfor benyttes av de som går i sandaler året rundt. Alle andre bør ha sko. Anonymkode: 782c6...f61
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Synes nakne tær i sandaler er noe man må tåle. Sønnen har en kompis som ikke tåler tær. Han er nesten aldri hos venner på sommeren fordi han ikke klarer se tær. Spesielt mannetær. Jeg tenker det er på tide å skaffe hjelp til ungen når det er et sosialt handikap. Hos oss nekter vi å gå med sokker fordi han synes tær er kvalmende. Anonymkode: e8f24...b3d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 Så lenge det er rimelig velstelte føtter ser jeg ikke noe problem med det. Skjønner at man ikke kan ha det på steder man er i full uniform, på steder det produseres mat, at sykepleiere ikke kan ha det, at en del håndtverkere må ha vernesko osv, så det er slett ikke alle steder man kan ha det. Men folk som går i private klær på jobb og er velstelte og greie fra topp til tå ser jeg ikke noe problem i at går med sandaler. Anonymkode: cb2c2...ffe
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 De som har jobber der hygiene er viktig, f.eks butikk(mat), kantine, sykepleier o.l. bør ha sokker i sandaler eller sko. De som jobber på kontor, skole/bhg o.l. kan fint gå uten sokker i sandaler. Jeg mener også at alle må ha noe på beina. Uansett jobb, går en ikke barbeint. Anonymkode: ab95d...b4d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Selvfølgelig kan man gå uten sokker i sandaler på jobb så lenge det ikke er snakk om yrker som nevnt over, helse, mat o.l. At noen har fobi mot tær er overhodet ikke mitt problem, folk med så rare issues må skaffe seg hjelp. Likevel, skal jeg f.eks. på besøk, og det kan tenkes at det er greit å trekke beina opp i sofaen, så tar jeg på/med meg et par rene ankelsokker eller sånne enda litt mindre. Husker ikke hva de kalles. Jeg vil ikke legge mine nakne tær i andres sofa. Anonymkode: 51097...217
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Som operasjonssykepleier, er det ikke lov å gå uten sokker. Og er jo en del yrker der det ikke vil være lov/aktuelt å gå med bare bein i sandaler. Ellers får folk gå som de vil, men jeg synes føtter og tær er ekkelt, har alltid gjort det, så foretrekker at man har sokker på. Men som sagt, opptil hver enkelt, jeg får jo bare snu meg en annen vei. Og ja, før noen sier noe, jeg har alltid gjort jobben min som sykepleier, også når det gjelder bare bein. Men det har hendt jeg har byttet fotpleie, mot tørking av diare og oppkast. Føtter er bare grøss. Anonymkode: 2dd2e...6b9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De som har jobber der hygiene er viktig, f.eks butikk(mat), kantine, sykepleier o.l. bør ha sokker i sandaler eller sko. De som jobber på kontor, skole/bhg o.l. kan fint gå uten sokker i sandaler. Jeg mener også at alle må ha noe på beina. Uansett jobb, går en ikke barbeint. Anonymkode: ab95d...b4d På hvilken måte ødelegges hygienen i en matbutikk av at de ansatte mangler sokker...? (Spør for en venn!) Anonymkode: cf50b...2f0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan man gå uten sokker i sandaler på jobb så lenge det ikke er snakk om yrker som nevnt over, helse, mat o.l. At noen har fobi mot tær er overhodet ikke mitt problem, folk med så rare issues må skaffe seg hjelp. Likevel, skal jeg f.eks. på besøk, og det kan tenkes at det er greit å trekke beina opp i sofaen, så tar jeg på/med meg et par rene ankelsokker eller sånne enda litt mindre. Husker ikke hva de kalles. Jeg vil ikke legge mine nakne tær i andres sofa. Anonymkode: 51097...217 Jeg legger ikke beina i andres sofa uansett. Ikke med sokker heller. Anonymkode: cf50b...2f0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #11 Skrevet 12. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: På hvilken måte ødelegges hygienen i en matbutikk av at de ansatte mangler sokker...? (Spør for en venn!) Anonymkode: cf50b...2f0 Jeg fikk beskjed da jeg jobbet i ferskvareavdelingen at vi fikk ikke gå barbeint i sandaler. Om de i kassen fikk samme beskjed, vet jeg ikke. Anonymkode: ab95d...b4d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #12 Skrevet 12. juni 2020 Jeg synes tær er ekkelt, spesielt på menn. Så egoistisk sett skulle jeg ønske alle måtte gå med sokker/sko. Anonymkode: 4033c...e6b
the amazing spidermamma Skrevet 12. juni 2020 #13 Skrevet 12. juni 2020 Så lenge man har velstelte føtter, og jobben ikke har spesielle krav, er vel det helt greit.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #14 Skrevet 12. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to barn som har helt forbi mot nakne føtter så derfor har jeg blitt oppmerksom på alle som går med tærne bare nå i varmen. Hva tenker du, ja eller nei til tær i friluft? Anonymkode: 86719...028 Sokker i sandaler er ikke innafor for voksne hvertfall. Klart man kan vise tær på sommeren! Har du også fobi mot føtter? Hvor har de det fra? Anonymkode: decd9...571
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #16 Skrevet 13. juni 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja så klart. Så lenge det er pene sandaler og velstelte føtter. Men Birkenstockene sparer jeg helst til dager der ikke skal møte mange på jobb. Anonymkode: 9b411...5cf Hva er galt med Birkenstocks? De kan jo være fine (de dyrere modellene, i hvertfall) og dekker ofte mye mer av foten enn en ‘pen sandal’...? Anonymkode: ab6ad...8c0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #17 Skrevet 13. juni 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg legger ikke beina i andres sofa uansett. Ikke med sokker heller. Anonymkode: cf50b...2f0 Ikke jeg heller. Det er uhøflig. Det vet også barna mine. Anonymkode: 782c6...f61
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #18 Skrevet 13. juni 2020 Selvsagt kan man gå barbent i sandalene på jobb. Bare føtter og type sandaler tilpasses jobben man har. Anonymkode: cf1a1...c9b
Syngensang Skrevet 13. juni 2020 #19 Skrevet 13. juni 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: På hvilken måte ødelegges hygienen i en matbutikk av at de ansatte mangler sokker...? (Spør for en venn!) Anonymkode: cf50b...2f0 Det lurte vennen min på òg.
Pobie Skrevet 13. juni 2020 #20 Skrevet 13. juni 2020 Folk som synes tær og føtter er ekle må jo være noen raringer. Er ikke noe eklere enn hender og armer vel. Må være rart å synes en del av sin egen kropp er ekkel. Selvfølgelig ikke noe problem å gå i sandaler, uansett hvordan føttene ser ut. Føtter er en normal del av livet og skal ikke gjemmes bort.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #21 Skrevet 13. juni 2020 2 minutter siden, Pobie skrev: Folk som synes tær og føtter er ekle må jo være noen raringer. Er ikke noe eklere enn hender og armer vel. Må være rart å synes en del av sin egen kropp er ekkel. Selvfølgelig ikke noe problem å gå i sandaler, uansett hvordan føttene ser ut. Føtter er en normal del av livet og skal ikke gjemmes bort. På samme måte som man dusjer, bruker deo, tar på rene klær, fjerner skitt under fingernegler osv så forventes det at man ivaretar normal hygiene (filing, smøring, negleklipp, vask) på føtter også. Spesielt hvis man skal utsette andre for føttene sine. Men så lenge hygiene er i orden kan alle føtter vises frem😊 Anonymkode: cf1a1...c9b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #22 Skrevet 13. juni 2020 15 minutter siden, Pobie skrev: Folk som synes tær og føtter er ekle må jo være noen raringer. Er ikke noe eklere enn hender og armer vel. Må være rart å synes en del av sin egen kropp er ekkel. Selvfølgelig ikke noe problem å gå i sandaler, uansett hvordan føttene ser ut. Føtter er en normal del av livet og skal ikke gjemmes bort. Jeg med de to barna med for-forbi her. Det er jo ikke noe de velger og de skulle nok gjerne sluppet å kregles over andre sine føtter. Den ene har helt uproblematisk forhold til sine egne føtter, mens den andre helst har på sokker hele tiden og steller dem ytterst motvillig. En kompis hadde engang sagt at hun hadde ekle føtter, og det sitter tydligvis i, mange år senere. Føttene hennes er helt fine, ingenting ekstra eller ekkelt med dem, men der ser man hvor skadelig en ubetenksom kommentar kan være. Jeg har tilbudt fotpleie for å freshe dem opp, å aldri gi dem lys og luft gjør jo ikke miljøet der bedre akkurat, men det er visst det siste på jord som frister. Hi Anonymkode: 86719...028
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #23 Skrevet 13. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg med de to barna med for-forbi her. Det er jo ikke noe de velger og de skulle nok gjerne sluppet å kregles over andre sine føtter. Den ene har helt uproblematisk forhold til sine egne føtter, mens den andre helst har på sokker hele tiden og steller dem ytterst motvillig. En kompis hadde engang sagt at hun hadde ekle føtter, og det sitter tydligvis i, mange år senere. Føttene hennes er helt fine, ingenting ekstra eller ekkelt med dem, men der ser man hvor skadelig en ubetenksom kommentar kan være. Jeg har tilbudt fotpleie for å freshe dem opp, å aldri gi dem lys og luft gjør jo ikke miljøet der bedre akkurat, men det er visst det siste på jord som frister. Hi Anonymkode: 86719...028 *fot-forbi. Ikke for-forbi 🙈 Anonymkode: 86719...028
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #24 Skrevet 13. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke jeg heller. Det er uhøflig. Det vet også barna mine. Anonymkode: 782c6...f61 Det kommer da helt an på hvem man er hos. Jeg tar beina mine opp i sofaen der jeg vet at det er greit, noe som faktisk er alle jeg er på besøk hos når jeg tenker meg om. Har fortsatt til gode å møte noen som ikke liker det og sitter slik selv. Ei heller noen som har problemer med bare føtter. Men jeg hadde ikke krøllet meg sammen med beina under meg i sofaen til en jeg ikke kjente så godt, jeg avventer og ser hva verten/vertinnen selv gjør først. Anonymkode: f5b92...cca
Himmel og hav Skrevet 13. juni 2020 #25 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: *fot-forbi. Ikke for-forbi 🙈 Anonymkode: 86719...028 Psst...det heter fobi 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå