Gå til innhold

Er det innafor å gå med singlet og shorts på jobben din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i IT. Her har det vært mange rare shortser og singletter innom på alle slags aldre og fasonger. 

Når shortsen er så knager at stellet faller ut og hviler på stolen er det kjipt å sitte i møter.  Ofte blir det starten på en god slankekur. 

Bruker være tildekket på jobb selv. Vi har klimaanlegg. Ikke vil jeg bli forkjølet og ikke vil jeg bli glodd på og kommentert bak min rygg. 

Anonymkode: ab74c...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, fint å få synspunkter. Jeg (Ts) går alltid med bukse og t skjorte når det er varmt. Jeg jobber innendørs. Men har liksom bare en forestilling om at singlet og shorts blir for nakent på jobb. Blir liksom som man slipper svette lettere på varene eller noe. Ikke at jeg er svett på jobb, men føles bare litt mer uhygienisk. Og så skal man være nøytral. 

Anonymkode: acf57...9f0

Skrevet

Fysioterapeut som jobber i klinikk.

Jobber i t-skjorte og lang treningsbukse. Ikke noe problem på sommeren heller, bare man da velger materiale i buksen som er kjølige. Kunne til nød kanskje jobbet i en piratbukse og t-skjorte, men har aldri gjort det, tror jeg. Bruker alltid sokker og sko også.

Det har noe med profesjonalitet å gjøre. Og hygiene.

Anonymkode: 9bb74...237

Skrevet

Ja, jeg er transportlogistikk ansvarlig, så her kan jeg gå som jeg selv vil. I dag, singlett og shorts. 

Anonymkode: ffcc7...937

Skrevet

Ja, jeg kunne, og den del kollegaer går sånn, men unngår helst singlet på jobb pga kroppsform (timeglass med store bryster, ser veldig utfordrende ut uansett hvilken singlet jeg går med). Og shorts litt ned på lårene. Jobber i vgs skole.

Anonymkode: d491d...a86

Skrevet

Nei, jobber i hjemmetjenesten og har arbeidstøy jeg må bruke 

Anonymkode: 73010...bd0

Skrevet

Kontorjobb. Kan fint gå i åpne sandaler, shorts eller singlet, men som godt voksne damer er ingen av oss kledd i noe som viser for mye hud uansett. Så en singlet vil i så fall være med brede stropper og en shorts ha lengde nok til å dekke både rumpe og lår. 

Anonymkode: 805c3...e39

Skrevet

Helt innafor hos oss. Jobber med utviklingshemmede.

Anonymkode: 0282c...b15

Skrevet

Nei. Men jeg er operasjonssykepleier, så det er jo litt spesielt når det kommer til klær. Måtte faktisk le høyt, når jeg så for meg hva kollegene mine hadde sagt om jeg trippet inn på operasjonsstuen i shorts og singlet. 

Anonymkode: aaf04...ee3

Skrevet

Nei, verken shorts eller singlet er OK her

Anonymkode: da13c...2df

Skrevet

Ja til begge, jobber i bhg, men ikke kort shorts eller viser kløft. 

Anonymkode: ea881...b4e

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men jeg er operasjonssykepleier, så det er jo litt spesielt når det kommer til klær. Måtte faktisk le høyt, når jeg så for meg hva kollegene mine hadde sagt om jeg trippet inn på operasjonsstuen i shorts og singlet. 

Anonymkode: aaf04...ee3

De hadde nok trodd du hadde fåtr solstikk😎😅

Anonymkode: ea881...b4e

Skrevet

Nei, men ermløst (vel og merke på kvinner 😄) er ok hvis det ikke er møter etc. Finansbransjen.

Anonymkode: a1c00...d63

Skrevet

Shorts (ikke for kort) er ok på varme dager. Ikke singlet. Jobber i psykiatrisk bofellesskap. 

Anonymkode: 45d46...e3f

Skrevet

Shorts er lov for kvinner og ikke menn på jobben vår. Barbeint er ikke lov, men kan fint gå i sandaler eller flip flop. Singlet er lov på kontoret, men ikke ute hos kunde. 
Jobber innen IT. 

Anonymkode: 52fad...48b

Skrevet

Det er det ingen som gjør. Vi har ingen skriftlige regler; men det passer seg ikke. Etat i staten.

Anonymkode: 7cecf...703

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jobber i naturbarnehage og er ute hele dagen. Men bruker ikke singlet med spagettistropper og v-hals (dyp utringning). Bruker tanktop med brede stropper og rund hals. Og ikke rumpeballekort shorts. 

Anonymkode: ee355...5f3

Ingen burde bruke rumpeballekort shorts. Og især ikke på jobb. 

Anonymkode: 79681...3fc

Skrevet

Ja, er bonde, går i bikini på jobb om eg det vil. (men ofte praktisk med lange bukser om ein ikkje vil sjå ut som ein raudstripete polkagris. Kjem an på kva arbeidsoppgåve ein driv med. Og om ein har traktor med air conditon.) 

På kontor jobben min kan eg gå med ermlaus bluse har eg bestemt, og piratbukse. Men der er folk i shorts og singlett òg (kommuneadministrasjon) 

Anonymkode: ed196...a70

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Og hvilken type jobb har du?

Anonymkode: df68b...f8f

Nei.. Jobber på sykehjem

Anonymkode: 8727e...72e

Skrevet

Nei, vi har uniform. 

Kan ellers være enig med Ts at singlet fort blir "nakent" og noe jeg ville hatt problemer med å gått med uansett jobb om jeg ikke hadde jakke over. 

Anonymkode: 5e648...615

Skrevet

Pen shorts og ermløs bluse er ok på min jobb. Jeg gikk i kjole som stopper godt over kneet i dag, men den har til gjengjeld lange armer og ingen utringning. Lærer i ungdomsskolen. 

Anonymkode: 5d032...f09

Skrevet

Nei. Men er det innafor noe sted annet enn som iskremselger på stranda, da?

Skrevet

Jobber i skolen og vi har ingen skrevne kleskoder hos oss, men en viss forventning om sunn fornuft. Ingen forbud mot singlet eller skjorts, men det er en uskreven selvfølge å se "anstendig" ut. Dvs at på en riktig varm dag på SFO i sommerferien er det ok å gå i skjorts og singlet når man leker med ungene ute, gjerne i vannsprederen. Men det forutsetter at puppene ikke detter ut og rompeballene ikke er på utstilling. 

Anonymkode: 21c87...df0

Skrevet
30 minutter siden, sug lut skrev:

Nei. Men er det innafor noe sted annet enn som iskremselger på stranda, da?

Innafor heime på garden. 

Anonymkode: ed196...a70

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Skuldre, knær og tær skal dekkes. Kontorjobb.

Anonymkode: a8ef6...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...