Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Mannen har slik ganske ofte. Synes det er forferdelig irriterende og dårlig gjort. Tenker om det er så lett å dekke over med en hvit løgn? Et eksempel idag, skulle ringe lege og bestille time til barnet. Spurte om han hadde gjort det, han svarer at han hadde prøvd, men ikke kommet gjennom. Jeg spør om han virkelig har prøvd, og han begynner å flire. Så det var bare løgn. Det er bare en filleting, men det er tusen av de. Hadde dere synes det var greit? Anonymkode: 53ff4...03e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Nei, ikke greit, ikke når det er et mønster hos ham. Jeg ville spurt ham hvorfor han lyver så bevisst hele tiden. Virker som om han gjør det for å dekke over det han ikke gjør eller glemmer eller ikke gidder å gjøre? Anonymkode: fb4b0...3fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Når jeg spør så sier han det er for at jeg ikke skal bli sur. Blir jo heller sur av løgner, enn at han bare sier at nei det har faktisk gått i glemmeboka og beklager tar det imorgen. Men da er det liksom min feil de hvite løgnene, for det er jo for å unngå at jeg blir sur.... Anonymkode: 53ff4...03e
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 For meg er ikke det en hvit løgn, men en helt alminnelig uvaska løgn. Hvit løgn er " Nydelig mat, svigermor. Den kalkunbiten jeg fikk var ikke tørr i det hele tatt." Mannen din lyver for å slippe unna trøbbel og sluntre unna og det er ikke greit på noe vis.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 44 minutter siden, Himmel og hav skrev: For meg er ikke det en hvit løgn, men en helt alminnelig uvaska løgn. Hvit løgn er " Nydelig mat, svigermor. Den kalkunbiten jeg fikk var ikke tørr i det hele tatt." Mannen din lyver for å slippe unna trøbbel og sluntre unna og det er ikke greit på noe vis. Jeg svarte over, men er helt enig med deg. Hvite løgner blir noe annet. Her lyver mannen bevisst og stadig vekk. Det er et mønster hos ham fordi han ikke husker eller gidder gjøre det han skal med barn/hus/forhold/hjem. Og på toppen av dette så forteller han HI at det er hennes skyld at han lyver. Må jo lyve litt for at Hi ikke skal bli sur på ham, ergo gjør han det til hennes skyld at han lyver. Hi, han tar ikke ansvar for egne handlinger, og han forstår ikke at han på denne måten er i ferd med å ødelegge tilliten i forholdet. Få ham med deg i parterapi på familievernkontoret, for slik han bortforklarer seg kommer det ikke til å bli noe bedre av seg selv, eller av at du sier det til ham. Anonymkode: fb4b0...3fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Min mann er veldig konfronterende, og kunne funnet på å kjefte på meg fordi jeg hadde glemt det. Hvorfor har du ikke, jeg har jo sakt, hvorfor legger du det ikke inn i kalender, du glemte det sist også, jeg må alltid.. osv osv. Så jeg kunne lett tatt en lignende tvist for å slippe unna kjeft. For min del handler det om å overleve/holde ut. Hvilken farge løgnen har, spiller ingen rolle. Anonymkode: d6424...72a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min mann er veldig konfronterende, og kunne funnet på å kjefte på meg fordi jeg hadde glemt det. Hvorfor har du ikke, jeg har jo sakt, hvorfor legger du det ikke inn i kalender, du glemte det sist også, jeg må alltid.. osv osv. Så jeg kunne lett tatt en lignende tvist for å slippe unna kjeft. For min del handler det om å overleve/holde ut. Hvilken farge løgnen har, spiller ingen rolle. Anonymkode: d6424...72a Hvis man hele tiden lyver for å overleve, da er det på tide å gjøre noe med forholdet. Hvis man glemmer så mye at partneren hele tiden må mase, da er det på tide å gjøre noe med seg selv. Anonymkode: fb4b0...3fa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man hele tiden lyver for å overleve, da er det på tide å gjøre noe med forholdet. Hvis man glemmer så mye at partneren hele tiden må mase, da er det på tide å gjøre noe med seg selv. Anonymkode: fb4b0...3fa Jeg pleier ikke glemme mer enn han gjør. Og jeg kjefter ikke på han om han gjør det heller. Men som sakt; han er konfronterende, og jeg gidder ikke bli behandlet som et barn. Anonymkode: d6424...72a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg pleier ikke glemme mer enn han gjør. Og jeg kjefter ikke på han om han gjør det heller. Men som sakt; han er konfronterende, og jeg gidder ikke bli behandlet som et barn. Anonymkode: d6424...72a Men du gidder å være i et forhold som bryter deg ned og gjør at du alltid må produsere løgner for å ikke få kjeft? Da hadde jeg forsøkt parterapi, og om det ikke hjalp så hadde jeg gått. Anonymkode: fb4b0...3fa
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Mannen har slik ganske ofte. Synes det er forferdelig irriterende og dårlig gjort. Tenker om det er så lett å dekke over med en hvit løgn? Et eksempel idag, skulle ringe lege og bestille time til barnet. Spurte om han hadde gjort det, han svarer at han hadde prøvd, men ikke kommet gjennom. Jeg spør om han virkelig har prøvd, og han begynner å flire. Så det var bare løgn. Det er bare en filleting, men det er tusen av de. Hadde dere synes det var greit? Anonymkode: 53ff4...03e Nei. Det er enormt provoserende. Konfliktskye dåsemikler er bare de aller verste til det der, for de klarer aldri å stå for noe de har gjort. Anonymkode: 54001...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå