Gå til innhold

Glemte å betale hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har frikort, og var i dag hos legen for kun samtale. Kan jeg dra tilbake og betale i dag? Du skriver jo inn din fødselsdato og får da opp navnet ditt hvis du skal betale. 
eller får jeg faktura? 

Anonymkode: a6bec...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror de sender regning. Jeg var veldig stresset å glemte å betale hos legen for ca. et år siden, da fikk jeg tilsendt regning etter ei drøy uke. Dersom du har frikort er det bare å betale regninga, så får du pengene refundert!

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet

Hvis du har frikort så skal du ikke betale egenandel på konsultasjon hos fastlege, psykolog, medisiner på blå resept. Så du skal nok ikke betale noe som helst siden du har frikort 

Anonymkode: 5049e...49e

Skrevet

Hvis du opplyste om at du har frikort så skal du ikke betale. Glemte du å opplyse om det, kommer det nok en regning i posten. Ring legekontoret i morgen og sjekk opp i det.

Anonymkode: d2bf1...d31

Skrevet

De aller fleste frikort blir automatisk registrert, så hvis ditt hat blitt det eller du har vist ditt frikort tidligere så trenger du ikke betale og du får heller ikke regning i posten. 
Ellers er det ikke farlig å glemme å betale regning hos lege da man automatisk får regning hvis den ikke blir betalt. Hvordan skulle man ellers fått penger av de som med vilje bare går uten å betale for seg. 

Anonymkode: 1d75a...f32

Skrevet

Dersom du har frikort tror jeg dette er registrert. Sist jeg var hos legen var jeg så stresset og fortvilet at jeg glemte hele regningen. Da kom den i posten en tid etterpå.

Anonymkode: 24a70...400

Skrevet

På mitt legekontor kan man betale på automaten innen 24 t etter endt time. Betaler man ikke innen det får man faktura med vannvittige 70 kr i gebyr!

Men om du har frikort skal du vel ikke betale noe?

Anonymkode: 9b6ce...4b1

Skrevet

De sender i posten, og noen samler det opp til neste gang. Hilsen glemsk! 

Anonymkode: 8da67...64a

Skrevet

Er det ikke bare å ringe legekontoret, da? Ring og si at du glemte å betale på automaten, men at du har frikort, og du ønsker ikke giro. 

Ser ikke helt problemet her...

Anonymkode: dbc38...d84

Skrevet

Jeg har ringt og jeg skal ikke betale 

Anonymkode: a6bec...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...