Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Er fullstendig klar over at jeg snakker mye, alt for mye. Elsker når jeg kommer i samtale med andre som også snakker mye. Men nå er det kommentert såpass mange ganger at jeg jobber hardt for å ikke snakke så mye. Da er det også galt. Får spørsmål om det går bra med meg, samtalene dør raskt ut og jeg blir liksom bare stående/sittende der. Følger opp det som blir sakt, som en normal samtale, men prøver å sile ut det som er unødvendig å si. Skjønner jo at folk synes det er slitsomt med en person som snakker mye, men nå faller jeg jo heller utenfor. Nesten så jeg begynner å lure på om folk egentlig ikke vil ha meg med i samtalen. Ikke skal jeg snakke og ikke skal jeg være mer stille. Mellomtingen blir da tolket galt det også. Må føye til at jeg avbryter ikke når andre snakker, men får uansett mye negativ tilbakemelding på at jeg snakker for mye. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler jeg begynner å unngå settinger der jeg "må" snakke. Det begynner å bli tungt. Noen som har tips til meg? Anonymkode: f28b7...780
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Bare fortsett å snakke så mye du vil. Drit i dem som komenterer det negativt. Det er sikkert fler som setter pris på det. De bare sier ikke noe om det. Anonymkode: 6d4d5...d5e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen som har tips til meg? Anonymkode: f28b7...780 1. Finn deg flere venner som er lik deg, slik at du slipper å bekymre deg sånn. 2. Hold fokuset på de du snakker med, når du er sammen med dine venner/kollegaer. Det virker, ut fra det du beskriver, som at du er litt for fokusert på deg selv, og at det fører deg både i den ene og den andre retningen. Forsøk heller å finne ut hva andre tenker og føler om de tingene de er opptatt av, enn å bekymre deg for hva de mener om deg. Anonymkode: a5c58...48f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bare fortsett å snakke så mye du vil. Drit i dem som komenterer det negativt. Det er sikkert fler som setter pris på det. De bare sier ikke noe om det. Anonymkode: 6d4d5...d5e Ikke nødvendigvis. Det er forskjell på det å prate mye om ting som engasjerer mange, og det å snakke mye om ting som bare engasjerer en selv. Hvis HI er av de siste der, så risikerer hun faktisk at folk går lei. Anonymkode: a5c58...48f
n74 Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Vær deg selv! Om noen ikke tåler det, dem om det. For det beste som finnes er de som er ekte og rett frem! Hvis du skal legge bånd på deg selv så blir du ikke deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå