Gå til innhold

Er det sant at hvis man ser på noens profil på Facebook, vil de få deg opp som venneforslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare skremsel for å hindre folk i å snoke på andre Facebook-profiler?

Eller er det sånn at folk som foreslås som venner - men med få eller ingen felles venner - er folk som har sett på profilen din?

Anonymkode: 55200...893

Fortsetter under...

Skrevet

Nei det er bare tull!

Anonymkode: a3a4d...210

Skrevet

Helt tull er det vel ikke. Jeg lagra nummeret til en fyr jeg møtte på telefon. Så søkte jeg han opp på facebook for å snoke, både på han og kona. 3 dager etterpå kom begge opp som forslag, og dette er ikke mennesker jeg omgås overhodet. Bor i en helt annen del av landet og har overhodet ingen felles venner.

Anonymkode: 7c16c...524

Skrevet

Det tror jeg stemmer, siden plutselig eiendomsmegler dukket opp der  like etter han hadde vært her og tatt verdivurdering på huset. Kollegaen hans havnet også på samme lista. Advokaten min havnet der, og nye naboen. For ikke å å snakke om alle kollegaene i den nye jobben..en etter en dukket dem opp. Tror ikke det er tilfeldig! 

Anonymkode: b930b...edb

Skrevet

Det forklarer jo hvorfor Erna Solberg stadig dukker opp som venneforslag for meg.

Anonymkode: fc457...4e7

Skrevet

Det er tull

Anonymkode: 77764...3a1

Annonse

Skrevet

Det er i mange tilfeller fordi folk har lagret tlf nr på mobilen sin. Eksempel meglere, en fyr man møtte på byen etc. Samme som snap, får opp forslag fordi de ligger på tlflista. 

Men også pga felles venner på face. Jeg får opp folk jeg ikke kjenner fordi de er venner med folk jeg har på min venneliste. 

I et par tilfeller har jeg fått opp folk som jeg ikke har felles venner med, men enkelte av våre venner er venner. Skjønte noen den? 😂

Anonymkode: 6e13d...3b5

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt tull er det vel ikke. Jeg lagra nummeret til en fyr jeg møtte på telefon. Så søkte jeg han opp på facebook for å snoke, både på han og kona. 3 dager etterpå kom begge opp som forslag, og dette er ikke mennesker jeg omgås overhodet. Bor i en helt annen del av landet og har overhodet ingen felles venner.

Anonymkode: 7c16c...524

Det er jo noe helt annet enn det HI spør om.

Anonymkode: 9e91a...823

Skrevet

Det er bare tull. Men tlflister, felles venner, bor i nærheten, oppholder seg i nærheten (gps). Facebook vet jo alt.

Anonymkode: b9f09...e5d

Skrevet

Det stemmer. Jeg var påbesøk hos en kompis av meg. Eksen hans var av en eller annen grunn på samme utested som oss. Etter ettpartistater dager kom hun opp som venneforslag hos meg. Vi har ingen felles venner på Facebook, ingen forbindelse ellers. 

Anonymkode: d628c...1ec

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. Jeg var påbesøk hos en kompis av meg. Eksen hans var av en eller annen grunn på samme utested som oss. Etter ettpartistater dager kom hun opp som venneforslag hos meg. Vi har ingen felles venner på Facebook, ingen forbindelse ellers. 

Sjekket du hennes fb først da? For det er jo det hi spør om

Skrevet

Jeg har fått opp personer som venneforslag etter at de har søkt meg opp, så det stemmer nok, uansett hva fb sier.

Anonymkode: a2d28...c9a

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

HI spør om DU kommer opp som forslag hos de du søker opp.

Jeg fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forstå?

Annonse

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått opp personer som venneforslag etter at de har søkt meg opp, så det stemmer nok, uansett hva fb sier.

Uten at du har søkt på de?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uten at du har søkt på de?

Ja. Jeg synes det er ganske guffent.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

HI spør om DU kommer opp som forslag hos de du søker opp.

Jeg fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forstå?

Hun spør om de vil få deg opp som venneforslag hvis du har søkt på deres profil, og det har du jo ikke, så du svarer jo ikke på det hi spør om

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg synes det er ganske guffent.

Ja, det er guffent.

Jeg postet en gang et sitat fra en serie, i det jeg postet, altså i samme sekund som jeg postet, dukket det opp reklame for grupper til den serien.

En annen gang postet jeg et sitat fra en bok, som jeg måtte skrive fra boken, ikke kopiere fra nett. Et par dager etter kom forfatteren av boken opp som vennesforslag.

En gang skrev jeg «Jeg elsker [navn på skuespiller]!» på PM til min venninne. I flere måneder(!) etterpå, kom det opp reklame for grupper for denne skuespilleren. 

(Er fremdeles begeistret for skuespilleren, men har blitt litt paranoid ;))

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun spør om de vil få deg opp som venneforslag hvis du har søkt på deres profil, og det har du jo ikke, så du svarer jo ikke på det hi spør om

Ja, det du skriver der, det stemmer.

Men det du skrev sist, stemmer altså ikke. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men hun snoket på min fb og da fikk jeg henne opp som forslag. Det er det HI spør lm

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er guffent.

Jeg postet en gang et sitat fra en serie, i det jeg postet, altså i samme sekund som jeg postet, dukket det opp reklame for grupper til den serien.

En annen gang postet jeg et sitat fra en bok, som jeg måtte skrive fra boken, ikke kopiere fra nett. Et par dager etter kom forfatteren av boken opp som vennesforslag.

En gang skrev jeg «Jeg elsker [navn på skuespiller]!» på PM til min venninne. I flere måneder(!) etterpå, kom det opp reklame for grupper for denne skuespilleren. 

(Er fremdeles begeistret for skuespilleren, men har blitt litt paranoid ;))

Jeg sendte en mld til noen om noe kulturelt på messenger, og siden har jeg fått masse reklame for det samme kulturelle arrangementet, både på FB og Instagram. Det viser jo at de lagrer info, og at denne informasjonen brukes til målrettet reklame. 

Anonymkode: 760cc...38c

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men hun snoket på min fb og da fikk jeg henne opp som forslag. Det er det HI spør lm

Hvordan vet du at hun snoket på din profil?

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at hun snoket på din profil?

Ikke at jeg forstår hvorfor det har noen relevans å vite hvordan jeg vet det, men hun fortalte det til kompisen min. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke at jeg forstår hvorfor det har noen relevans å vite hvordan jeg vet det, men hun fortalte det til kompisen min. 

Selvfølgelig er det relevant...

Svarer du i halvsøvne eller noe?

Det er da ikke vanlig å vite at de du får opp som venneforslag faktisk har snoket på profilen din, ei heller er det vanlig å ringe rundt og spørre folk om de har fått deg som venneforslag etter du har snoket.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg stemmer, siden plutselig eiendomsmegler dukket opp der  like etter han hadde vært her og tatt verdivurdering på huset. Kollegaen hans havnet også på samme lista. Advokaten min havnet der, og nye naboen. For ikke å å snakke om alle kollegaene i den nye jobben..en etter en dukket dem opp. Tror ikke det er tilfeldig! 

Anonymkode: b930b...edb

Facebook har tilgang til telefonkontaktene dine. 

Anonymkode: c0faa...6a2

Skrevet

Det skal ikke ha noe å si, men facebook setter opp venneforslag utifra hvem du har kontakt med f.eks på mail eller melding, de du ofte omgås med i samme området f.eks på jobb, fest, eller som noen sa eiendomsmegler. Jeg får f.eks ofte opp andre folk jeg jobber i bygget med, men som tilhører andre firmaer. Er jeg ofte på resturanten til venninna mi dukker ofte hennes faste kunder opp på min venneliste uten at jeg har noen som helst kobling til de. Også folk som spiller ett mobilspill jeg spiller dukker ofte opp på lista mi, folk jeg ikke har noen kontakt med utenom at jeg vet de spiller samme spillet.

Anonymkode: 703dd...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...