Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Har "alltid" vært veldig lyssky, men etter jeg fødte mitt siste barn for noen mnd siden har det blitt mye verre. Siste del av svangerskapet slet jeg med høyt blodtrykk, det gjør jeg enda, får medisiner for det. Men det som ødelegger hverdagen min er lysskyheten. Det utløser ofte harde migreneanfall, men ikke alltid. Kan ikke se på tv, må ofte sitte inne med caps, trekker for gardiner. Av lys inne kan jeg ha på det som er bak meg, altså slik at jeg ikke får direkte lys i synsfeltet. Jevnt lys går stort sett greit. Spotter etc er helt uaktuelt. Jeg skal på MR om et par uker, men kan vel aldri tenke meg de finner noe. Jeg hører ikke om så mange som sliter med det samme, men kanskje noen her inne? Og som har fått hjelp? Anonymkode: a5a1a...5a3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 Kan oegge til at formen ellers er helt fin. Jeg har masse energi og føler meg ikke syk. Men det er veldig ødeleggende likevel. Anonymkode: a5a1a...5a3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Jeg har lupus og går på medisiner. Både sykdom og medisiner kan gi lysskyhet. Jeg er ikke så plaget av innendørs lys, alt lys i huset styres fra app, så det er enkelt å dempe det til et behagelig nivå. På jobb dimmer jeg også lyset, og opplever at det går fint. Ute, derimot, er jeg helt avhengig av mørke solbriller, også når det er overskyet. Anonymkode: 25957...ce9
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har lupus og går på medisiner. Både sykdom og medisiner kan gi lysskyhet. Jeg er ikke så plaget av innendørs lys, alt lys i huset styres fra app, så det er enkelt å dempe det til et behagelig nivå. På jobb dimmer jeg også lyset, og opplever at det går fint. Ute, derimot, er jeg helt avhengig av mørke solbriller, også når det er overskyet. Anonymkode: 25957...ce9 Skal lese om det. Her er jeg såpass sky at jeg ikke tåler å ha lyskilder i synsfeltet. Så hjelper ikke dimme. Kan ikke sitte vendt mot et vindu, det skjærer i øynene. Vanskelig å forklare. Men ødelegger så mye, og håper så inderli at det er noe å få gjort. Anonymkode: a5a1a...5a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå