Gå til innhold

8åringen min har lastet ned snapchat

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva galt kan skje om han har lastet det ned. Han har appen, men kan jo ikke bruke den uten en bruker.

Anonymkode: b9212...b20

Han hadde laget seg en bruker å lagt meg til som venn.

Anonymkode: f727d...e70

Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det konsekvenser om de ikke følger regler for bruk. Vi sjekker mobilene kontinuerlig. De må spørre om å få laste ned noe. Mobilen blir inndratt om de ikke hører. 

Anonymkode: 2ab1b...a92

Jeg sjekker mobilen hans hver dag men å ta fra han mobilen er ikke aktuelt for da kan han ikke ringe meg når han er hjemme alene mens jeg er på jobb. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han hadde laget seg en bruker å lagt meg til som venn.

Å ja, da er det værre. Da vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort. Ikke det, jeg er et supert eksempel på dårlig mor, for dattera mi fikk snapchat da hun var 7 år. Hun hadde bare nettbrett, og hun og bror var hjemme alene ei lita stund etter skolen, og jeg ville hun skulle kunne ta kontakt med oss. Hun er med på familiegruppe, med alle søskenbarna, tanter, onkler og besteforeldre, i tillegg til at hun har oss foreldre og søskena som venner. Det føltes trygt for oss, og nå når vi alle har vært adskilt i flere mnd, har dette vært en fin arena å dele hverdagen.

Anonymkode: b9212...b20

Skrevet

Da ville jeg forklart for 8 åringen at det er for tidlig, aldersgrenser etc og at det derfor måtte avinstalleres. Så ville jeg sagt at inntil han blir gammel nok til å ha egen snapchat konto så kan han få lov å sende snap via din hvis det er noe han vil dele f.eks med besteforeldre, men at det da må være åpenhet og godkjent av deg hva han sender og til hvem. Så bruker du den tida dere har framover til gode samtaler og bevisstgjøring rundt sosiale medier og bruken av disse slik at han er best mulig rustet til vettig bruk av snapchat og annet når han blir gammel nok. 

Anonymkode: f246f...adb

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg forklart for 8 åringen at det er for tidlig, aldersgrenser etc og at det derfor måtte avinstalleres. Så ville jeg sagt at inntil han blir gammel nok til å ha egen snapchat konto så kan han få lov å sende snap via din hvis det er noe han vil dele f.eks med besteforeldre, men at det da må være åpenhet og godkjent av deg hva han sender og til hvem. Så bruker du den tida dere har framover til gode samtaler og bevisstgjøring rundt sosiale medier og bruken av disse slik at han er best mulig rustet til vettig bruk av snapchat og annet når han blir gammel nok. 

Vil han dele film/ bilder med besteforeldre eller tanter/onkler så kan han sende det på sms. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sjekker mobilen hans hver dag men å ta fra han mobilen er ikke aktuelt for da kan han ikke ringe meg når han er hjemme alene mens jeg er på jobb. 

Da kjøper du en knappetlf til 100kr på Elkjøp og dytter inn simkortet i den, de gangene han ikke får bruke tlf sin. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 2ab1b...a92

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil han dele film/ bilder med besteforeldre eller tanter/onkler så kan han sende det på sms. 

Ja, det kan han selvsagt. Men de er nysgjerrige og vil gjerne prøve effekter og filter og jeg synes det er greit så lenge vi gjør det sammen når de er så små.

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Prototypen på en uansvarlig mor. Lykke til videre! 

Anonymkode: 84144...5b1

her inne er man hysterisk på aldergrenser, ganske tåplig

Anonymkode: d3c3e...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...