Gå til innhold

Studere, Stavanger eller Tromsø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke det høyeste snittet så jeg kan kanskje komme inn i Tromsø eller Stavanger. Hvem bør jeg velge først? Snittene er vel like der og varierer. 
Tromsø føler jeg er et litt bedre universitet, men det er mørketiden som stopper meg. Jeg er veldig kald av meg og mtp vinden i nord osv. Tromsø er en veldig fin by.

Stavanger også. Men dit er det mye mer kronglete å flytte for meg. Til Tromsø blir drt tog og fly, Stavanger blir evigheter med buss.

Anonymkode: 766ab...c93

Skrevet

Jeg hadde valgt Stavanger, mest fordi jeg ikke orker tanken på å overleve vinteren i nord... 

Anonymkode: 1ccb7...007

Skrevet

Hvordan er studentmiljøet i Stavanger? I forhold til Tromsø? Jeg kjenner folk som studerer i Tromsø og de trives veldig. Men jeg har inntrykk av at det er en del festing der. Jeg drikker ikke. 

Skrevet

Jeg har studert i Tromsø og anbefaler det sterkt. Mørketiden går fort og er ikke så ille. Den mørkeste tiden er rundt jul, og da har jo studentene reist hjem for en lang juleferie. Festing kan man velge å være med på - eller gjøre en haug med andre ting som foregår i byen. 

Skrevet

Ville valgt Tromsø, har inntrykk av at det er en bedre studentby. 

Anonymkode: 13feb...ff3

Skrevet

Jeg ville hatt store problemer med å velge. Elsker Stavanger, men vet ingenting om hvordan det er å være student der. Tromsø har jeg aldri vært i, men har hørt masse fint om studentmiljøet. Tenker det blir bra uansett! Hva tenker du å studere? Jeg ville sjekket studiet du ønsker. Er det store forskjeller i studieplan/-metode? Hvilket universitet eller hvilken høyskole gjør det best på studentundersøkelser med tanke på trivsel, faglig innhold, undervisning etc? 

Anonymkode: 996d9...5c4

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville hatt store problemer med å velge. Elsker Stavanger, men vet ingenting om hvordan det er å være student der. Tromsø har jeg aldri vært i, men har hørt masse fint om studentmiljøet. Tenker det blir bra uansett! Hva tenker du å studere? Jeg ville sjekket studiet du ønsker. Er det store forskjeller i studieplan/-metode? Hvilket universitet eller hvilken høyskole gjør det best på studentundersøkelser med tanke på trivsel, faglig innhold, undervisning etc? 

25 minutter siden, prebs skrev:

Jeg har studert i Tromsø og anbefaler det sterkt. Mørketiden går fort og er ikke så ille. Den mørkeste tiden er rundt jul, og da har jo studentene reist hjem for en lang juleferie. Festing kan man velge å være med på - eller gjøre en haug med andre ting som foregår i byen. 

Jeg synes mørketiden varer evig i bare Oslo, såååe 😅

Skrevet

Åja, hehe. Kanskje Stavanger er bedre da? 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du kanskje svaret ditt der😅 Stavanger er fantastisk! Jeg er bittelitt misunnelig🙃

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går direktetog fra Oslo til Stavanger da, men tanke på å reise hjem innimellom. Litt vanskeligere å komme seg til Tromsø...

Anonymkode: 1ccb7...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...