Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #51 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har ikke planer om å ikke la far slippe til med årene. Anonymkode: cb657...561
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #52 Skrevet 2. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke planer om å ikke la far slippe til med årene. Anonymkode: cb657...561 Ungen er klar nå, det er nå du legger grunnlaget for at far kan ha mer samvær "med årene". Det er du som ikke er klar, du er som en trassig treåring som ikke vil dele lekene sine. Helt låst i at ungen er "min, og bare min". Men ungen er ikke bare din, og du er en skikkelig rævva mor om du ikke lar ungen få bli kjent med pappa og søsken. Anonymkode: eeadb...618
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #54 Skrevet 2. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 🤦♀️ Anonymkode: cb657...561 Veldig moden respons. Anonymkode: eeadb...618
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #55 Skrevet 2. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke planer om å ikke la far slippe til med årene. Anonymkode: cb657...561 Gratulerer - her har du oppskriften til å ødelegge barnet ditt og til å få barnet ditt til å hate deg på sikt. Det forslaget du har kommet med til far er ikke forsvarlig for barnet ditt, Hi! Hva foreslo dommeren? Du må huske på at det var DU som valgte å få barn med den mannen. Nå er den mannen far til ditt barn. Barnet ditt har rett til å bli like godt kjent med dere begge to. Ditt barn har en far som ønsker å ha kontakt med sitt barn, ikke alle barn er like heldige. Skal barnet få en god tilknytning til far så må barnet se far oftere enn ditt forslag. Bare det at du foreslår at barn og far ikke skal få se hverandre utenom to overnattinger i måneden viser at du rett og slett ikke aner hva det vil si å være en ansvarlig forelder. Du forstår ikke ditt barns behov, du forstår ikke barns utvikling, du forstår ikke barns tilknytning. Når du skriver det du skriver her og det med at du vil far og barn kun skal se hverandre ved to overnattinger pr. måned viser at du faktisk ikke evner å gi ditt barn den omsorgen barnet ditt trenger. Det hjelper ikke å gi barnet mat og klær osv. når du ikke forstår de mest elementære behovene et barn har! Jeg har skrevet det flere ganger, HI - ønsker du å beholde barnet ditt og ikke ødelegge barnet ditt, da MÅ du oppsøke hjelp av fagfolk. Om du ikke vil miste omsorgen for barnet ditt så bør du nå faktisk på eget initiativ be barnevernet om råd og veiledning, for pr. i dag forstår du ikke ditt barns mest elementære behov for tilknytning. Kontakt barnevernet og be om råd i morgen, for det haster om du ikke skal ødelegge barnet ditt - og deg selv i prosessen! Anonymkode: b642f...12f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #56 Skrevet 2. juni 2020 Dommeren sa at han ihvertfall skal ha minimumssamvær ved en hovedforhandling. Takk for godt svar. Anonymkode: cb657...561
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #57 Skrevet 2. juni 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei ingen dagsamvær. Anonymkode: cb657...561 Og du påstår at du gjør det som er best for ungen. Vel, det er du ikke i nærheten av engang. Hadde du brydd deg om barnets beste, og ikke hva du selv vil, så hadde ønsket at barnet i tillegg til overnattinger, skulle ha dagsamvær med pappa så de blir ordentlig kjent og barnet blir trygg sammenmmed pappaen sin. Hater du ungen deres siden du vil barnet så vondt? Anonymkode: 2a03b...62a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #58 Skrevet 2. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dommeren sa at han ihvertfall skal ha minimumssamvær ved en hovedforhandling. Takk for godt svar. Anonymkode: cb657...561 Da har dommeren vært veldig tydelig. Og om du i mellomtiden sabotterer dette, da viser du dommeren og de sakkyndige veldig tydelig både at du ikke forstår hvilke behov og rettigheter ditt barn har og at du dermed ikke har god nok omsorgsevne for barnet ditt. Er det en slik mor du ønsker å være? Hvorfor vil du frata barnet ditt muligheten til å få et tett og godt forhold til sin far, en far som tydelig ønsker å følge opp barnet sitt? Hvorfor er det så viktig for deg å ikke slippe far til? Anonymkode: b642f...12f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #59 Skrevet 2. juni 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke planer om å ikke la far slippe til med årene. Anonymkode: cb657...561 Du er rett og slett en ondskapsfull kjerring som kommer til å ende opp med at barnet ditt kommer til å hate deg, noe som er fullt fortjent. På veien mot dette så ødelegger du barnet fullstendig. Anonymkode: 2a03b...62a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #60 Skrevet 2. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg følger opp barnet og det har alt det trenger. Veier ikke det opp? Anonymkode: cb657...561 Nei. Anonymkode: b9af0...b85
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #62 Skrevet 3. juni 2020 Du er helt på jordet her, og jeg skjønner at far vil ta saken for retten. Du sier barnet er for lite for vanlig samvær, hvor lite er det da egentlig? For det er anbefalt med hyppig og kortere samvær for små barn, selv babyer er det anbefalt at møter far flere ganger i uka selv om det ikke er overnattinger eller så mange timer om gangen. At du da ønsker å ha to overnattinger i måneden uten samvær mellom henger ikke på greip. Om barnet virkelig er så lite, så må det jo få møte pappa hyppig og bygge en relasjon til han. Med din motvilje, som barnet garantert plukker opp, og så sjelden samvær er det klart det blir vanskelig. Det er du som skaper den vanskeligheten for barnet, ikke far. Annenhver helg og en dag i uka er helt vanlig samvær med mindre det er snakk om et spedbarn, og det er det vel ikke? Anonymkode: 3169b...4a9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #63 Skrevet 3. juni 2020 Ta det fra en person som har vært i barnefordelingssak og som har en far som ikke fungerer. Vi gikk mange runder med utprøving av far sin samværskompetanse, og det ble gjort intensiv rådgivning til far for å prøve å finne en måte hvor far og barn kunne ha kontakt. Alle tiltak som ble prøvd ble mislykket og etter 2 år kom vi til hoveforhandlinger, og far fikk kun 6 samvær i året under tilsyn av barnevernet. Hadde jeg holdt på som deg ville far fått mye mer samvær ettersom retten ville vært like mye fokusert på meg som de var på far. Men ettersom jeg var med på all utprøving, viste oppriktig bekymring for fars samværkompetanse og kunne vise til konkrete hendelser som var dokumentert da far bekreftet hendelsene i saksforbredende møter, samt at jeg hele tiden fokuserte på barnets beste, hadde en god dialog med sakkyndige og uttrykte klart at jeg forsto far sin side av saken også ble fokuset rettet mot far. Det du holder på med vil rette fokuset mot deg og din samværskompetanse, og slik du holder på nå så vil du fremstå med lav samværskompetanse. Du kan i neste saksforbredende møte argumentere for hvorfor du mener den midlertidige løsningen ikke er god for barnet, eller du kan kontakte sakkyndige og diskutere med henne, men ikke bryt den midlertidige avgjørelsen som er satt av dommer hvis du ikke kan vise til konkrete hendelser som psykisk eller fysisk vold. Anonymkode: fd9cf...693
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #64 Skrevet 3. juni 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Dommeren sa at han ihvertfall skal ha minimumssamvær ved en hovedforhandling. Takk for godt svar. Anonymkode: cb657...561 Og da MÅ du legge til rette for det! Hvordan kan du tenke at det er best for barnet å måtte sove hos en fremmed to ganger i mnd? Hvordan tenker du at det er bedre for barnet enn å få et stabilt og forutsigbart forhold til pappa’n sin? Anonymkode: 8b662...02f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #65 Skrevet 3. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ondskapsfull?? Anonymkode: cb657...561 Ja Anonymkode: 2a03b...62a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #66 Skrevet 3. juni 2020 Vil det være negativt at far har fått nytt barn? Anonymkode: cb657...561
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #67 Skrevet 3. juni 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det være negativt at far har fått nytt barn? Anonymkode: cb657...561 Nei, hvorfor skal det være det? Hvorfor vil du ikke at barnet ditt skal få sine rettigheter til å ha samvær med far? Hvorfor vil du nekte barnet ditt å være med far? Anonymkode: b642f...12f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #68 Skrevet 3. juni 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det være negativt at far har fått nytt barn? Anonymkode: cb657...561 Absolutt ikke. Det kan derimot veie negativt for deg at du motarbeider og saboterer barnets mulighet til å bli kjent med sine søsken. Det kan også veie positivt for far, siden han viser at han vil ta ansvar for særkullsbarnet sitt selv om han har fått flere med ny samboer. Anonymkode: 12bc0...962
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #69 Skrevet 3. juni 2020 Jeg skjønner at dette tydeligvis er veldig vanskelig for deg. Hvor mye/ofte samvær ønsker far? Anonymkode: 0e92b...da6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #70 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vil det være negativt at far har fått nytt barn? Anonymkode: cb657...561 Nei, det vil tvert imot være positivt for hans sak. Det at barnet har en familie og halvsøsken hos far, som du motarbeider samvær med, vil tale hans sak. Anonymkode: 3169b...4a9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #71 Skrevet 3. juni 2020 Jeg kjenner ei som saboterte fars samvær gjentatte ganger. Hun har de siste 10 årene hatt samvær med tilsyn. Barna er blitt så store at de ikke vil ha samvær. Mor taper om og om igjen i retten, og nå må hun gi opp. Barna er store nok til å bestemme selv og nekter rett og slett å ha noe med mor å gjøre Anonymkode: d3eb8...3d7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #72 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vil det være negativt at far har fått nytt barn? Anonymkode: cb657...561 Selvsagt ikke. Du leter virkelig etter halmstrå her? Anonymkode: 8b662...02f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #73 Skrevet 3. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil det være negativt at far har fått nytt barn? Anonymkode: cb657...561 Det har du spurt om utallige ganger tidligere, og svaret er fremdeles det samme, nei, det er ikke negativt. Anonymkode: 2a03b...62a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2020 #74 Skrevet 3. juni 2020 Hi, jeg spør igjen - hvorfor vil du ikke at barnet ditt skal få ha samvær med sin far? Du må jo ha konkrete og tungtveiende grunner til det, når du er villig til å gå mot dommeres ordrer flere ganger og dermed i verste fall risikere å miste hovedomsorgen for barnet ditt? Hva er grunnen til at du er villig til å risikere dette? Har du virkelig tungtveiende og alvorlige årsaker til at barnet ikke bør til far? Eller er det, som du tidligere har skrevet en gang, at du ikke orker tanken på å ha barnet ditt mindre? Uansett vil jeg, som i et tidligere svar i tråden, anbefale deg å ta kontakt med barnevernet i morgen. For slik du har argumentert i denne tråden viser du at du trenger hjelp til å forstå hvilke behov barnet ditt har slik at du kan gi det den omsorgen det faktisk trenger. I det går det også å sette dine egne følelser tilsides og gjøre det som er rett for barnet ditt, selv om det kanskje ikke alltid er det du ønsker mest selv. Greier du ikke det risikerer du å skade barnet ditt og skyve barnet ditt fra deg - det er vel ikke det du ønsker? Og slik du holder på nå så risikerer du at du mister hovedomsorgen for barnet ditt fordi du saboterer samvær med far som retten har bestemt. Da trenger du hjelp til å takle situasjonen før du ødelegger mer for deg selv og barnet ditt. Så ring barnevernet i morgen og be om hjelp. Gjør du det så viser du at du tar ansvar når du ser at du trenger hjelp, og da kan du få råd og veiledning slik at det blir til det beste for både deg og barnet. Ring barnevernet i morgen Anonymkode: b642f...12f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2020 #75 Skrevet 4. juni 2020 Skjønner ikke du at det er dårlig gjort mot barnet å sende det på overnatting til en familie to ganger i mnd der barnet ikke er kjent?? Barnet bør absolutt få bli kjent med far og resten av familien, du motarbeider barnet her. Du vil tjene mye mer ved å la far få slippe til og la de ha samvær, slik du holder på nå skader både "saken" din og barnet. Anonymkode: 44cf4...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå