Gå til innhold

Noen som har brutt midlertidig avgjørelse innen barnefordeling før?

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet går i barnehage her hos meg, en halvtime unna far og alt nettverk er hos oss. Det er ikke mulig at han får hovedomsorgen pga barnets beste om alt skal fjernes/byttes. 

Anonymkode: cb657...561

Det kan hende at dette ikke veier så tungt som din motvilje mot å samarbeide. Dersom det er flere fordeler enn ulemper for barnet ved å skifte miljø så kan det var aktuelt.

Når har du fått mange syn i denne saken. Du virker ikke innstilt på å ta noe av dette innover deg. Tenker du bare må vente på avgjørelsen og så komme deg videre etterpå.

Anonymkode: abef2...b5a

Fortsetter under...

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet går i barnehage her hos meg, en halvtime unna far og alt nettverk er hos oss. Det er ikke mulig at han får hovedomsorgen pga barnets beste om alt skal fjernes/byttes. 

Jeg synes du skal ta en sjans, så får du rapportere om du fortsatt har hovedomsorgen etterpå... 

Anonymkode: 8ce9a...0f5

Skrevet

Hvorfor svarer du ikke på hvorfor du ikke vil at barnet skal ha samvær med far, Hi?

Anonymkode: b642f...12f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn er veldig tilpasningsdyktig, så en flytting og bytte av barnehage går nok helt fint. Og fars familie blir jo barnets nye nettverk. Helt uproblematisk.

Anonymkode: 0e92b...da6

Skrevet

Ganske traumatisk å. Fjerne ett barn fra hovedomsorg personen over flere over, til en som har hatt lite samvær. 

Barnet liker seg ikke der, jeg føler ikke han følger opp bra nok, og er ikke kikket til å ta vare på barnet mer enn noen timer om gangen. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ganske traumatisk å. Fjerne ett barn fra hovedomsorg personen over flere over, til en som har hatt lite samvær. 

Barnet liker seg ikke der, jeg føler ikke han følger opp bra nok, og er ikke kikket til å ta vare på barnet mer enn noen timer om gangen. 

Og hvorfor har pappaen hatt lite samvær? Grunnet egne ønsker eller grunnet dine "følerier"? 

Anonymkode: 73d0d...237

Annonse

Skrevet

Han har fra dag en ønsket samvær. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har fra dag en ønsket samvær. 

Ønsket lite samvær? 

Skrevet

Han ønsker mer samvær og 50/50. Det er ikke anbefalt for små barn under skolealder eller med foreldre som ikke kan samarbeide. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske åpenbart at du ikke vil barnets beste da, når du holder på sånn, så resultatet kan bli en endring i hovedomsorgen. Hadde du ønsket det beste for barnet ditt, hadde du fulgt dommerens avgjørelse og latt barnet slippe å flytte. Det er din egoisme som skader barnet her! 

Anonymkode: 12bc0...962

Skrevet

Han ønsker mer samvær og 50/50. Det er ikke anbefalt for små barn under skolealder eller med foreldre som ikke kan samarbeide. 

Så du saboterer samarbeid for å unngå 50/50??? 

Skrevet

Da er du jo selv skyld i at en evt flytting blir en "traumatisk" affære for barnet ditt... Ikke bli overrasket om far får hovedomsorgen når du motarbeider systemet, og det vil være din egen feil. 

Skrevet

Far har saksøkt for samvær, ikke bosted. Vi skal til hovedforhandling snart. Tingretten. Etter hvs jeg har forstått er det mest høyesterett som tar å endrer bosted?? 

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far har saksøkt for samvær, ikke bosted. Vi skal til hovedforhandling snart. Tingretten. Etter hvs jeg har forstått er det mest høyesterett som tar å endrer bosted?? 

Barnefordelingssak i høyesterett? Tror ikke det du...

Anonymkode: 0e92b...da6

Skrevet

Ikke? Jeg fant det bare etter ettt raskt Google søk. Samtidig som dette 

Dette betyr at hvor barnet har en trygg og veletablert tilværelse der det er nå, kan dette være avgjørende selv om andre argumenter kunne tale for fast bosted hos den andre forelderen.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke? Jeg fant det bare etter ettt raskt Google søk. Samtidig som dette 

Dette betyr at hvor barnet har en trygg og veletablert tilværelse der det er nå, kan dette være avgjørende selv om andre argumenter kunne tale for fast bosted hos den andre forelderen.

Men det er jo DU som har satt kjepper i hjulene til far! Du har nektet det samværet han ønsker. Så enkelt er det ikke altså😉

Skrevet

Far har ny samboer og har tvillinger med henne. Han hadde aldri villet ha hovedomsorgen. 

Jeg har sendt en løsning tilbake men han vil fortsatt dra til retten og rikker seg ikke. 

Skrevet

Far har ny samboer og har tvillinger med henne. Han hadde aldri villet ha hovedomsorgen. 

Jeg har sendt en løsning tilbake men han vil fortsatt dra til retten og rikker seg ikke. 

Hvilken løsning da, et kvarter i måneden?

Anonymkode: 8e8eb...096

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken løsning har du foreslått da? 

Anonymkode: eeadb...618

Skrevet

To overnattinger i måneden med engang og øke etter barnets alder.  En nøytral part i saken er også enig i at lengre overnattinger er ikke anbefalt pga alder, den parten skal vitne. 

Skrevet

To overnattinger i måneden med engang og øke etter barnets alder.  En nøytral part i saken er også enig i at lengre overnattinger er ikke anbefalt pga alder, den parten skal vitne. 

Og ingen samvær mellom overnattingene? 

Skrevet

Nei ingen dagsamvær. 

Skrevet

Det er jo galskap! Barnet får ingen mulighet til å danne en trygg, nær og god relasjon til verken far, stemor eller søsken med 2 overnattinger i mnd og ingen dagsamvær i mellom. Vil du virkelig barnet ditt så vondt?? 

Skrevet

Nei ingen dagsamvær. 

Det er jo helt hårreisende. Stakkars ungen får jo ikke anledning til å bli kjent med pappaen sin i det hele tatt.

Jeg tenker at en bedre løsning er dagsamvær en eller to dager i uka, i tillegg til overnatting to ganger i måneden. 

Din oppgave som mor er å legge til rette for at far og barn får mulighet til å bygge en god relasjon. Du feiler enormt hvis du nekter barnet å bli kjent med pappaen sin. 

Skrevet

Når barnet blir stor nok til å forstå hva du har gjort for å sabotere relasjonen til far og resten av familien, kommer det til å slå så j***lig hardt tilbake på deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...