Gå til innhold

Noen som har brutt midlertidig avgjørelse innen barnefordeling før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det å møte i hovedforhandling da? Dommeren som har sagt en ting og du som gjorde noe annet enn det? Ble man grillet? Hva ble "straffen"? 

Anonymkode: cb657...561

Fortsetter under...

Skrevet

Er det du som har hatt utallige tråder om dette før og som også har brutt slike avgjørelser fra dommer tidligere?

I så fall - fortsetter du slik risikerer du å miste hovedomsorgen for barnet ditt!

Skaff deg hjelp for deg selv slik at du tar beste avgjørelser for deg selv og barnet ditt. Snakk med legen din, skaff deg advokat. Er du bekymret for barnet - koble inn barnevernet. Skaff deg gjerne psykolog slik at du kan få hjelp til å takle hele saken.

Anonymkode: b642f...12f

Skrevet

Noen mennesker bør ikke sette barn til verden.

Anonymkode: 43309...6ef

Skrevet

Den midlertidige avgjørelsen er jo etter dommerens syn en avgjørelse som ivaretar barnets beste. Hvis du gjør noe annet, ivaretar ikke du det som retten er best for barnet. Det vil selvfølgelig brukes mot deg i hovedforhandlingen, eller for barnet. Det er jo hele poenget med en rettslig vurdering - du og faren blir ikke enige, og trenger en nøytral part for å løse barnefordelingen. Det blir totalt meningsløs bruk av offentlige midler hvis du da mener deg berettiget til å bestemme selv etterpå - fordi du tenker at du har bedre forutsetninger for det kloke valget enn dommeren. 

Skrevet

Men har noen erfaring? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men har noen erfaring? 

Tror du skal lete lenge etter noen som har erfaring med det, alle vet at man blir straffet i ettertid for ikke å følge rettens avgjørelser, så det gjør man ikke.

Anonymkode: 3169b...4a9

Annonse

Skrevet

Etter min erfaring så går det som regel ikke bra for den som vanskeligegjør barnets samvær med den andre foreldre.

Som noen sier over sa så skal domstolene bygge sin avgjørelse på hva som er best for barnet. Med mindre det siden denne avgjørelse har kommet frem momenter som gjør at rettens avgjørelse er tatt på feil grunnlag så må du nok forbedre deg på at du ikke får tildelt daglig omsorg for ditt barn.

Jeg synes du skal ta kontakt med en advokat dersom du ikke allerede har en.

Anonymkode: abef2...b5a

Skrevet

Jeg har advokat. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har advokat. 

Hva råder advokaten deg til å gjøre da?

Anonymkode: 8e8eb...096

Skrevet

All kommunikasjon og avgjørelser går via min advokat. Jeg forhøre meg med han før jeg velger noe. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

All kommunikasjon og avgjørelser går via min advokat. Jeg forhøre meg med han før jeg velger noe. 

Men du spør jo her... 🙄

Skrevet

Og hvilke konsekvenser sier advokaten din at det gir, han må jo gi deg råd om dette

Skrevet

Jeg lurer jo på erfaringer. 

Ingen. 

Annonse

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det å møte i hovedforhandling da? Dommeren som har sagt en ting og du som gjorde noe annet enn det? Ble man grillet? Hva ble "straffen"? 

Grillet? 

Tror nok ikke du trenger å tenke på dette som en spennende retts-thriller hvor du presenterer nye bevis som blåser sveisen av de som hører på, og viser at dommeren tok helt feil og var forferdelig dum, mens du er klok og gjorde rett.

Med mindre du har brutt med dommerens avgjørelse, av gode grunner som f.eks. korona-restriksjoner eller lignende ting, og dermed bør bli hørt en ekstra gang, så gidder de nok ikke bry seg stort om å høre på forklaringene dine.

Du risikerer å miste hovedomsorgen. 

Anonymkode: 268a9...130

Skrevet

Jeg følger opp barnet og det har alt det trenger. Veier ikke det opp? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Overhode ikke, det mener jo dommeren at far også vil gjøre, når han får sjansen. Hva er rådene fra advokaten, han vet jo hva som skjer hvis du nekter 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis du sabotterer barnets rett til å ha kontakt med far. Da risikerer du at far får hovedomsorgen, om han er skikket til det, og at du får samvær. Viktig å huske her at det ikke er snakk om fars rett til å se sitt barn, men barnets rett til å ha en god kontakt med far.

Hvorfor vil du ikke la barnet være med far?

Skrevet

Men om far får hovedomsorgen, får jeg advarsler først? 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette skjer jo i neste runde i retten. Du får liksom ikke flere sjanser.

Anonymkode: 0e92b...da6

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Advarselen" din er jo det dommeren bestemmer...

Hvorfor mener du at barnet ikke skal få være hos far?

Skrevet

Håper virkelig far vinner her.

Du fremstår som Ustabil

Anonymkode: f38de...6d9

Skrevet

Du er barnevernsmat

Anonymkode: 2a03b...62a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, å hindre samvær mellom barnet og et av foreldrene veier tungt imot at du får det daglig ansvar for barnet. Dersom både mor og far er gode omsorgspersoner vil retten vektlegge andre kriterier. Et av de som vektlegges tungt er evnen til å samarbeide med den foreldre som ikke har hovedansvaret. Du viser gjennom dine handlinger at du ikke evner dette. Retten plikter å sørge for at ditt barn blir ivaretatt på den beste måte og dette innebærer samvær med begge foreldre.

Jeg synes det er kritikkverdig at din advokat ikke har informert deg om dette dersom du har fortalt h*n om det du driver med. Din advokat burde (dersom det ikke ligger ting bak du ikke har nevnt her) ha frarådet deg å tilbakeholde samvær.

Neste gang dere er i retten vil de ta stilling til hvem av dere som skal ha hovedomsorgen. Du har en veldig liten sjanse for at det blir deg. Du får ingen advarsler. Din "advarsel" var den midlertigig avgjørelse hvor du hadde sjansen for å bevise at du vil det beste for ditt barn og at du evner å samarbeide med den andre foreldre. Dersom du ikke klarer det vil fellen klappe ved neste høring og barnet må da overdras til den som fikk hovedansvaret.

Du skal da selvfølgelig ha samværsrett etter det som retten har bestemt.

Anonymkode: abef2...b5a

Skrevet

Barnet går i barnehage her hos meg, en halvtime unna far og alt nettverk er hos oss. Det er ikke mulig at han får hovedomsorgen pga barnets beste om alt skal fjernes/byttes. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet går i barnehage her hos meg, en halvtime unna far og alt nettverk er hos oss. Det er ikke mulig at han får hovedomsorgen pga barnets beste om alt skal fjernes/byttes. 

Jo, det er det. 

Anonymkode: 268a9...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...