Gå til innhold

Hvor mange Peppes pizza på 6 barn (9-10 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 store?

Anonymkode: 788bf...b08

Skrevet

Denne feilen har jeg begått. Jeg beregnet 1/2 pizza per tiåring (sultne fotballgutter i vekst), og det ble tomt før de var mette😬 Jeg feilet ved å ta utgangspunkt i min småspiste sønn og legge på masse, men det ble altså ikke nok. Hvor aktive er disse barna? Hvis det er sultne gutter ville jeg beregnet ti pizzaer (3 pizza på 2 pers pluss en ekstra). Hvis de er mer passive kan sikkert to pizzaer holde. 

Anonymkode: 4ef12...35c

Skrevet

Minst 3, kanskje 4

Anonymkode: 6bea0...659

Skrevet

Hæ??? 2 barn spise 3 pizzaer fra Peppes??? Aldri opplevd før...

Skrevet

10 store Peppes på 6 barn??? 9 og 10 år? 

Skrevet

En halv pizza pr stk? 9-10 åringer?? 

Vi hadde to store pizza til 13 syvåringer og det var MYE igjen. Få de til å skjære pizzaen opp i mindre stykker (blir 16 firkanter), og det vil holde i massevis til seks barn. 

10 pizza til seks barn. Jeg er fremdles målløs. Jeg hadde ikke bestilt mer enn fire-fem til voksne mannfolk engang. 

Anonymkode: 8a376...9cf

Skrevet

Jeg hadde bestilt tre pizzaer. Bedre med for mye enn for lite. 

Anonymkode: 65d2a...f75

Skrevet

Hvorfor bestiller du ikke heller Peppes bursdagsdeal? Da er det inkludert drikke og is, og pizza nok til alle. Blir det tomt steker de en til.

Anonymkode: 2d333...065

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 store Peppes på 6 barn??? 9 og 10 år? 

Ja, jeg var helt sjokkert selv, men dette var sultne gutter etter en tøff cup. Trodde jeg virkelig tok i da jeg bestilte 1/2 pizza per gutt. Poenget var bare at man må se an barna med tanke på aktivitetsnivå og vekst. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 store?

Bestill 3!

Anonymkode: 9d16a...0eb

Skrevet

Minst 3, jeg ville bestilt 4 om det er gutter. 

Anonymkode: 0e698...666

Skrevet

Vi hadde guttekveld for 4 stk 12 åringer i vinter. Det gikk 2,5 store pizzaer ...

Skrevet

3-4. 2 er for lite

Anonymkode: cec87...e15

Skrevet

3-4. Ta restene med hjem👍

Anonymkode: 8b545...22f

Skrevet

3 pizzaer, blir det tomt så blir det tomt. Det finnes ikke et menneske i hele verden som trenger mer enn en halv pizza til ett måltid. Selv det er jo omtrent hele dagsbehovet for en tiåring.

Anonymkode: 1b808...129

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

3 pizzaer, blir det tomt så blir det tomt. Det finnes ikke et menneske i hele verden som trenger mer enn en halv pizza til ett måltid. Selv det er jo omtrent hele dagsbehovet for en tiåring.

Anonymkode: 1b808...129

Enig. Min erfaring er at de er mest opptatt av å komme seg tilbake i leken. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne feilen har jeg begått. Jeg beregnet 1/2 pizza per tiåring (sultne fotballgutter i vekst), og det ble tomt før de var mette😬 Jeg feilet ved å ta utgangspunkt i min småspiste sønn og legge på masse, men det ble altså ikke nok. Hvor aktive er disse barna? Hvis det er sultne gutter ville jeg beregnet ti pizzaer (3 pizza på 2 pers pluss en ekstra). Hvis de er mer passive kan sikkert to pizzaer holde. 

:fnise: 10 store pizzaer på 6 barn? Tror du skal innse at dine evner til å beregne, kanskje ikke er de beste.

Ville ha bestilt 3 store pizzaer og sagt at det er det de får, om de vil ha mer mat etter det, får det bli brød. Så hadde jeg også sagt hvor mange store stykker det er til hver, slik at ikke noen spiser alle de store stykkene. 

Anonymkode: 8bc14...916

Skrevet

Jeg ville bestilt 4 pizzaer. Restene går evt i matboksen dagen etter. Bedre med for mye enn for lite. 

Anonymkode: d8bd7...0d5

Skrevet

Altså uansett hvor sulten man er så er det vel grense på hvor mye man spiser. 10 store pizzaer fra peppes på 6 gutter? Skulle tro vi snakker om veiarbeidere som ikke spiser en hel dag... 
Vi har feiret mange bursdager men 10 pizzaer har vi aldri bestilt. Og det har alltid vært noe pizza igjen. 
Hadde bestilt 3 pizzaer så er du helt sikker på at ingen går sultne fra bordet. 

Anonymkode: 71101...135

Skrevet

Jeg ville bestilt 3 pizzaer 🙂, blir det tomt så blir det tomt, ingen trenger å spise mer enn en halv pizza. 

Anonymkode: b37cb...529

Skrevet

I bursdag så tenker jeg at man ikke skal spise seg stapp mett på maten. Hvert fall ikke i barnebursdag. Ofte er det kake, og/eller godis også. 

Halv pizza på hver burde holde i massevis. Uansett bursdag eller etter cup. Fortell dem hvir mye dere har beregnet og følg med så det blir ca likt på alle. 

Anonymkode: eba0e...867

Skrevet

Hadde bestilt 3 pizzaer.

Anonymkode: 10e28...511

Skrevet

her holdt det med 2 , ble til og med mer igjen

Anonymkode: 5bc0d...6d6

Skrevet

Hadde bestilt 3 pizzaer, evt 4 hvis de pleier å spise endel. 10 pizzaer er jo helt vilt

Anonymkode: 726f9...042

Skrevet

Har selv en 11 og en 12 åring, og er de sultne spiser de en halv. Hadde bestilt 3, 4 om dere voksne og skal ha:)

Anonymkode: e79ce...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...