Gå til innhold

Mitt første jobbintervju som snart ferdig utdannet vernepleier 😬

Anbefalte innlegg

Dere som er utdannet vernepleie og har erfaring fra jobbintervju innen dette feltet, hva er naturlig at de spør om og hva bør jeg forberede meg på?

Dette er en jobb i omsorgsboliger med litt forskjellige diagnoser.

Og...kan man spørre/diskutere lønn uten at det blir dumt? 😬

Gruer meg...

Anonymkode: 7c9e1...0d9

Fortsetter under...

I stat og kommune er det gjerne faste lønnstrinn, og det står som oftest i stillingsannonsen.

Jeg ville ikke tatt opp lønn selv på første intervju, arbeidsgiver tar det gjerne opp etterhvert.

Anonymkode: ba486...027

Annonse

Jeg er sosionom, men har vernepleiere ansatt i tiltaket. Du blir nok spurt om spørsmål som kartlegger holdninger og verdier, interesser og kanskje noe relevante case-spørsmål.

I kommunen diskuterer man vanligvis ikke lønn på intervju. Du lønnsplasseres etter ansiennitet, og så får du mulighet til eventuelle forhandlinger/justeringer før du signerer kontrakt. Jeg ville ventet med lønnsdiskusjonen til du har fått tilbud om jobb, men du gjør som du vil:)

Anonymkode: 1f721...449

Takk for svar alle 😊

Grunnen til at jeg er litt opptatt av dette med lønn er at jeg vet det varierer fra kommune til kommune hvilken ansiennitet de velger å justere lønnen opp på. I noen kommuner teller all jobb som ansiennitet, mens i andre teller kun jobb innen helse. Og før studiet har jeg jobbet i butikk 😬

Hi

Anonymkode: 7c9e1...0d9

Kan jeg spørre hvordan studiet var? Både tidsmessig og hvor mye man er på skolen? Var det greit å gjennomføre? Har søkt til høsten, og som voksen, 3 barns mor er jeg sykt spent! Ang. Lønn så vent til du får eventuelt tilbud. Jeg har jobbet innen HR i flere år, og de som spør om lønn på 1. Intervju kommer sjeldent til neste dessverre. Når du får tilbud, kommer dette skriftlig, og da vil lønn stå oppført. Der vil du se hvilket lønnstrinn, og evt diskutere lønn utfra det. Så ta det opp da er mitt råd👌Lykke til på intervju!

Anonymkode: 986e5...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...