Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #1 Skrevet 30. mai 2020 Bor 75 meter unna en kirke. Nå har klokkene dæljet i vei sammenhengende fra kl. 17.00. Nytter ikke å være ute, så vi trakk inn i finværet. Ironisk at folk ikke får bruke en hammer eller gressklipper på helligdager, men kirken kan støyforurensning fritt. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor 75 meter unna en kirke. Nå har klokkene dæljet i vei sammenhengende fra kl. 17.00. Nytter ikke å være ute, så vi trakk inn i finværet. Ironisk at folk ikke får bruke en hammer eller gressklipper på helligdager, men kirken kan støyforurensning fritt. Anonymkode: ae8cf...616 Men flytte 75 meter unna kirka skal du? Blir som å flytte til et boligfelt inntil E6 og klage over støy og svevestøv. Smart er du ikke. Anonymkode: aeac0...591
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men flytte 75 meter unna kirka skal du? Blir som å flytte til et boligfelt inntil E6 og klage over støy og svevestøv. Smart er du ikke. Anonymkode: aeac0...591 Jeg bor i barndomshjemmet mitt som jeg har overtatt etter foreldrene mine. Tomta har vært i familien i mer enn 130 år. Kirken ble bygget for 12 år siden. Men det har egentlig ikke noe med mitt spørsmål å gjøre: Hvorfor har kirken lov til å støyforurensning så til de grader? Ti minutter, greit nok. Men en jævla time med sammenhengende klingklang? Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor 75 meter unna en kirke. Nå har klokkene dæljet i vei sammenhengende fra kl. 17.00. Nytter ikke å være ute, så vi trakk inn i finværet. Ironisk at folk ikke får bruke en hammer eller gressklipper på helligdager, men kirken kan støyforurensning fritt. Anonymkode: ae8cf...616 Ironisk at folk ikke vil ha statskirke, og ikke tåler kirkeklokker, men offentlige helligdager (les: fri) vil de ha! Eller kan jeg anta at du går i bresjen for å avskaffe de offentlige helligdagene til vanlig, og ikke bare hver gang klokka klang? Anonymkode: ce126...931
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ironisk at folk ikke vil ha statskirke, og ikke tåler kirkeklokker, men offentlige helligdager (les: fri) vil de ha! Eller kan jeg anta at du går i bresjen for å avskaffe de offentlige helligdagene til vanlig, og ikke bare hver gang klokka klang? Anonymkode: ce126...931 Norge har ikke statskirke. Selv har jeg aldri vært medlem av noe kirkesamfunn, regner meg som ateist og mener det er helt feil at kristne helligdager er fridager. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Stakkar... Det er helt frivillig å bo i nærheten av en kirke. Tre-fire lørdagsettermiddager i året ringes det med kirkeklokkene. Det kalles festkiming, og markerer at vi går inn i en religiøs høytid. Du vet kanskje at det er rød dag også på mandag, eller? Og at svært mange har fri fra jobb. Det hadde vi ikke hatt uten kirken. Anonymkode: 935af...2be
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Norge har ikke statskirke. Selv har jeg aldri vært medlem av noe kirkesamfunn, regner meg som ateist og mener det er helt feil at kristne helligdager er fridager. Anonymkode: ae8cf...616 Aldri? Foreldrene dine er ikke medlemmer av den norske kirke? Anonymkode: 34ee8...630
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Stakkar... Det er helt frivillig å bo i nærheten av en kirke. Tre-fire lørdagsettermiddager i året ringes det med kirkeklokkene. Det kalles festkiming, og markerer at vi går inn i en religiøs høytid. Du vet kanskje at det er rød dag også på mandag, eller? Og at svært mange har fri fra jobb. Det hadde vi ikke hatt uten kirken. Anonymkode: 935af...2be Jeg har ikke fri på mandag. Jeg har fri i dag. Hvorfor skal kirken få forpeste min lørdagsettermiddag med å markere en religiøs høytid de fleste nordmenn ikke en gang vet hva dreier seg om? Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor 75 meter unna en kirke. Nå har klokkene dæljet i vei sammenhengende fra kl. 17.00. Nytter ikke å være ute, så vi trakk inn i finværet. Ironisk at folk ikke får bruke en hammer eller gressklipper på helligdager, men kirken kan støyforurensning fritt. Anonymkode: ae8cf...616 Du har nå bosatt deg der helt frivillig da Anonymkode: 34ee8...630
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Aldri? Foreldrene dine er ikke medlemmer av den norske kirke? Anonymkode: 34ee8...630 Nei. Begge ble døpt, men meldte seg ut som voksne. Jeg er ikke døpt, barna mine er ikke døpt. Jeg hadde livssynskunnskap på skolen. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har nå bosatt deg der helt frivillig da Anonymkode: 34ee8...630 Ja. Lenge før kirken ble bygget. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei. Begge ble døpt, men meldte seg ut som voksne. Jeg er ikke døpt, barna mine er ikke døpt. Jeg hadde livssynskunnskap på skolen. Anonymkode: ae8cf...616 Hvis en av foreldrene dine var medlem når du ble født, så ble du automatisk innmeldt, uansett om du er døpt eller ei Anonymkode: 34ee8...630
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #13 Skrevet 30. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Norge har ikke statskirke. Anonymkode: ae8cf...616 Neimen, sier du det - det var jo poenget mitt og alt! Godt du kom og hjalp meg å stave dette helt ut, man kan sikkert ikke regne med at de som ikke er ateister, er oppegående nok til å ta verken egne standpunkt eller andres poeng 🙄 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv har jeg aldri vært medlem av noe kirkesamfunn, regner meg som ateist og mener det er helt feil at kristne helligdager er fridager. Anonymkode: ae8cf...616 Det var da enda godt! Anonymkode: ce126...931
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis en av foreldrene dine var medlem når du ble født, så ble du automatisk innmeldt, uansett om du er døpt eller ei Anonymkode: 34ee8...630 Takk for informasjonen, Begge var utmeldt lenge før jeg ble født. Man blir ikke automatisk innmeldt i kirken hvis en av foreldrene er medlem, man regnes som tilhørende, Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #15 Skrevet 30. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor 75 meter unna en kirke. Nå har klokkene dæljet i vei sammenhengende fra kl. 17.00. Nytter ikke å være ute, så vi trakk inn i finværet. Ironisk at folk ikke får bruke en hammer eller gressklipper på helligdager, men kirken kan støyforurensning fritt. Anonymkode: ae8cf...616 Joda, det finnes regler for kirkeklokker. En av de reglene er at de kan kime kristne høytider inn. Det kunne vært verre, vet du. Du kunne fått en moské med en Minaret 75m unna. Anonymkode: fa1a5...498
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #16 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Neimen, sier du det - det var jo poenget mitt og alt! Godt du kom og hjalp meg å stave dette helt ut, man kan sikkert ikke regne med at de som ikke er ateister, er oppegående nok til å ta verken egne standpunkt eller andres poeng 🙄 Det var da enda godt! Anonymkode: ce126...931 Du virker voksen. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #17 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Joda, det finnes regler for kirkeklokker. En av de reglene er at de kan kime kristne høytider inn. Det kunne vært verre, vet du. Du kunne fått en moské med en Minaret 75m unna. Anonymkode: fa1a5...498 Hvorfor hadde det vært verre? Hører heller på en menneskelig stemme enn metallisk kiming. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #18 Skrevet 30. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke fri på mandag. Jeg har fri i dag. Hvorfor skal kirken få forpeste min lørdagsettermiddag med å markere en religiøs høytid de fleste nordmenn ikke en gang vet hva dreier seg om? Anonymkode: ae8cf...616 Selvfølgelig kan de fleste såpass om religion at de vet hvorfor man feirer pinse. Det er også sånn at vi har ca 1000 års kristen historie her til lands, og den forsvinner ikke selv om vi de siste åtte årene ikke har hatt statskirke. Anonymkode: 935af...2be
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #19 Skrevet 30. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for informasjonen, Begge var utmeldt lenge før jeg ble født. Man blir ikke automatisk innmeldt i kirken hvis en av foreldrene er medlem, man regnes som tilhørende, Anonymkode: ae8cf...616 Kanskje ikke nå lenger, men man gjorde det tidligere Anonymkode: 34ee8...630
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #20 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du virker voksen. Anonymkode: ae8cf...616 Jeg er ikke ateist. Må være derfor jeg er så utrooolig teit 😭 Anonymkode: ce126...931
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #21 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan de fleste såpass om religion at de vet hvorfor man feirer pinse. Det er også sånn at vi har ca 1000 års kristen historie her til lands, og den forsvinner ikke selv om vi de siste åtte årene ikke har hatt statskirke. Anonymkode: 935af...2be Nei, faktisk ikke. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #22 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke ateist. Må være derfor jeg er så utrooolig teit 😭 Anonymkode: ce126...931 Sorte, du får meg ikke ned på ditt nivå. Anonymkode: ae8cf...616
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #23 Skrevet 30. mai 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke fri på mandag. Jeg har fri i dag. Hvorfor skal kirken få forpeste min lørdagsettermiddag med å markere en religiøs høytid de fleste nordmenn ikke en gang vet hva dreier seg om? Anonymkode: ae8cf...616 Tror bare du skal være glad du slapp unna ildtungene! Anonymkode: ce126...931
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #24 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor hadde det vært verre? Hører heller på en menneskelig stemme enn metallisk kiming. Anonymkode: ae8cf...616 Det gjør du nok. Antar dere som nabo gav innsigelser mot kirkebygget da det ble oppført. Så da er nok saken din vurdert av kommunen og funnet til liten ulempe for denne staselige slektseiendommen hvor man tydeligvis avler frem sutrete. Anonymkode: fa1a5...498
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #25 Skrevet 30. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Lenge før kirken ble bygget. Anonymkode: ae8cf...616 Den er litt kjip ja Anonymkode: 34ee8...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå