Gå til innhold

Skitne klær etter noen timers samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

pappa til 2 åringen min har henne i totalt 8 timer i uka, det vil si 2 ganger i uka.  

når jeg spør om far til barnet har gitt henne noe mat så sier han at hun fikk bare  kjeks, eller blåbær. Han har henne fra kl 14:00 til 18:00 bekymrer meg litt at hun ikke får noe sikkelig mat når hun er på samvær.. Og foreldrene hans er til stedet også! Noen få ganger har han gitt henne brød skive med lever postei heilt greit men problemet er at jeg får tilbake et barn som stinker leverpostei og Klærne og jakka kommer heilt skitne tilbake av lever postei! Jeg vet jo at barn skal søle osv, Men det går jo an og vaske vekk litt søla, smuler  på klærna eller jakke! jeg kan jo ikke holde på å vaske de 3 jakkene hun har vær gang etter samvær! Merker fort at han ikke vasker hendene hennes heller siden lukten er som ny. Som samtidig vurderer jeg pga og ikke sende med de fineste klærne.. 

Anonymkode: 394e6...438

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

pappa til 2 åringen min har henne i totalt 8 timer i uka, det vil si 2 ganger i uka.  

når jeg spør om far til barnet har gitt henne noe mat så sier han at hun fikk bare  kjeks, eller blåbær. Han har henne fra kl 14:00 til 18:00 bekymrer meg litt at hun ikke får noe sikkelig mat når hun er på samvær.. Og foreldrene hans er til stedet også! Noen få ganger har han gitt henne brød skive med lever postei heilt greit men problemet er at jeg får tilbake et barn som stinker leverpostei og Klærne og jakka kommer heilt skitne tilbake av lever postei! Jeg vet jo at barn skal søle osv, Men det går jo an og vaske vekk litt søla, smuler  på klærna eller jakke! jeg kan jo ikke holde på å vaske de 3 jakkene hun har vær gang etter samvær! Merker fort at han ikke vasker hendene hennes heller siden lukten er som ny. Som samtidig vurderer jeg pga og ikke sende med de fineste klærne.. 

Glemte i tillegg og skrive at jeg sa at han kunne kjøpe da sånn ferdig babymat om han har det så travelt med da svarte han at han ikke har penger og at de spiser ca 18:00 tia. Uff

Skrevet

Det er jo feil uansett hva han gjør. Får hun mat er det feil, får hun ikke mat er det også feil. Alle barn på den alderen (du mener sikkert «1,8 år») kliner seg til når de spiser.

Lykke til i korpset!!

Anonymkode: 89428...261

Skrevet

Seriøst? Du er sikkert så irritert på den fyren at ALT irriterer deg. Hva så om klærne blir skitne? Det er et lite barn, og du har vel vaskemaskin? 

Hvorfor pakker ikke DU med sånne skvisposer? Problem løst. Livet er for kort til å henge seg opp i bagateller. 

Anonymkode: 29efc...c38

Skrevet

Jeg har en på samme alder.. og hvis jeg selv skal gi han brødskive med makrell så bruker jeg gaffel.. I barnehagen spiser han selv og lukter deretter. Det er bare sånn det er i den alderen. 

Anonymkode: 4badf...40a

Skrevet

Hvordan kan hun være full av matsøl og lukte leverpostei hver gang når hun nesten aldri får mat hos far???

Anonymkode: c8e1c...881

Skrevet

Det er viktig at hun får mat, helst skal hun vel ha middag i tida mellom 14-18, men brød med leverpostei er i hvertfall bedre enn kjeks. At hun søler og griser litt og at faren ikke er så nøye med å tørke av ansikt og børste bort smuler synes jeg at du får leve med, hun tar ingen skade av det og sånt går seg til. Det som er viktig er at hun har det fint og blir passet på når hun er på samvær.

Anonymkode: fbe31...65d

Skrevet

Babymat til en 2 åring?? Kan hun ikke spise vanlig middag da? 

Jo mat er viktig, men det er snakk om få timer. Og hun får jo noe spise, siden hun har griset til klærne. 

Viktig med godt samarbeid med faren, men det får du ikke om du fortsetter sånn. 

Anonymkode: 92371...305

Skrevet

Herlighet, du må slutte å irritere deg over alle bagateller. Det viktigste er at hun har det fint med pappa. 

Gi henne et par skiver for hun drar og kveldsmat når hun kommer hjem, så kan han fint bare gi henne litt frukt. 

At hun er møkkete er da ingen krise, går hun ikke i barnehage siden du reagerer sånn på å få hjem en møkkete unge? 

Anonymkode: e1af1...e50

Skrevet

Ville gjort avtale på at siden samvær er til kl 18. Må de spise middag sammen. Synes det er veldig rart at han ikke vil spise middag sammen med barnet sitt. At han ikke har penger, men skal spise middag selv kl 18, blir litt rart. Og i tillegg de skal spise. Bor han hos foreldrene så er det vel stort Sett de som lager. Og da burde de alle prioritere å spise med barnet. Du kan nevne neste gang at vær så snill å vask hender og ansikt etter måltid. Også sender du ikke barnet i se fineste klæra. Noen ting må man leve med, andre ting kan man prøve å prate om. Endrer han ikke på den, må man nesten leve med det. Eller demonstrere litt og ta våtservietter å vaske barnet foran han. Det med hygiene er jo viktig, og viser om man kan se helheten. Omsorg osv. 

Anonymkode: aad73...3af

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, du må slutte å irritere deg over alle bagateller. Det viktigste er at hun har det fint med pappa. 

Gi henne et par skiver for hun drar og kveldsmat når hun kommer hjem, så kan han fint bare gi henne litt frukt. 

At hun er møkkete er da ingen krise, går hun ikke i barnehage siden du reagerer sånn på å få hjem en møkkete unge? 

Anonymkode: e1af1...e50

Vil si det er naturlig å stusse på at foreldre ikke vasker barna sine etter et måltid. Hvem vil kose og klemme på et barn med møkkete ansikt? Krise er det ikke, men jeg ville tenkt at de vasker ikke, de gir ikke middag, så hva med bleier, og annet stell om man skal øke samvær. 

Skrevet

Et råd: velg dine kamper og innstill deg på å svelge en del kameler.

Det er vel bedre med skitne klær enn at barnet ikke får mat? Hvilken kamp velger du?

Anonymkode: 2c056...c0e

Skrevet

Hva er problemet? At barnet ikke får mat, eller at det får mat og skitner seg til? Begge deler kan ikke skje, altså.

Når det er sagt så er jo det å gi barnet (nok) mat og holde et minimum av hygiene viktige del av det å gi adekvat omsorg, så hvis han ikke evner det må han bli veiledet. Hører han ikke på deg, kan du be helsesøster kalle han inn til en samtale. 

Anonymkode: 45c93...ae4

Skrevet

Ikke send med de fineste klærne, da. Hvorfor gjør du det i utgangspunktet? 

Hun får åpenbart mat. At en toåring griser og at far har ulik hygienestandard fra deg er null problem. Åtte timer i uka tåler hun det helt utmerket. 

Svelg kamelen, forvent mange flere kameler de neste seksten åra, nyt fritiden du får. 

Anonymkode: 78661...b42

Skrevet

Så send med ein matboks? 

Gi barnet mat før samvær? 

Send med skiftetøy.!!? 

et så lite barn vil grise etter å ha spist. 

Heilt normalt.. Derfor finnes det en maskin som vasker klær..  Tilogmed klær med leverpostei på. 

Anonymkode: 2f193...b03

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Babymat til en 2 åring?? Kan hun ikke spise vanlig middag da? 

Jo mat er viktig, men det er snakk om få timer. Og hun får jo noe spise, siden hun har griset til klærne. 

Viktig med godt samarbeid med faren, men det får du ikke om du fortsetter sånn. 

Anonymkode: 92371...305

Han lager ikke middag før 7 tiden 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil si det er naturlig å stusse på at foreldre ikke vasker barna sine etter et måltid. Hvem vil kose og klemme på et barn med møkkete ansikt? Krise er det ikke, men jeg ville tenkt at de vasker ikke, de gir ikke middag, så hva med bleier, og annet stell om man skal øke samvær. 

Endeli noen som forstår.. Barn skal jo selvfølge søle på seg men da har jo far ansvar for og tørke vekk søler i ansikt og hender. Folk tar ikke for seg, tenk om mitt barn skal overnatte der og skal gå rundt skitten i klærne hele dagen? Eller skitne hender? jeg vet jo ikke det. Eller får så vidt mat i hele dagen? Hun har kommet med møkkete bleier noen ganger så jeg vet jo ikke hva jeg skal tenke.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endeli noen som forstår.. Barn skal jo selvfølge søle på seg men da har jo far ansvar for og tørke vekk søler i ansikt og hender. Folk tar ikke for seg, tenk om mitt barn skal overnatte der og skal gå rundt skitten i klærne hele dagen? Eller skitne hender? jeg vet jo ikke det. Eller får så vidt mat i hele dagen? Hun har kommet med møkkete bleier noen ganger så jeg vet jo ikke hva jeg skal tenke.

Du må ordne med at far får veiledning. Han kommer ikke til å miste samværsrett, så dere må bare finne en måte å få dette til å fungere på.

Anonymkode: 45c93...ae4

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer til å få mye bekymringer fremover... Selvsagt blir det med overnatting etter hvert, dersom far vil det. Kanskje til og med 50/50

Skrevet

Du skulle vel tenkt på dette før du formerte deg med en mann uten omsorgsevne 😱😱 men nå må dere bare gjøre det beste ut av det og skaff han hjelp 

Anonymkode: 5f5f2...ce3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han lager ikke middag før 7 tiden 

Hvordan kan ham lage middag i 7 tida hvis de spiser i 18 tida??

Anonymkode: 29375...aa3

Skrevet

At det har kommet noe leverpostei på klærne i løpet av farens 4-timers samvær og at han ikke har vasket det vekk må være deres minste problem.

Det er umulig å få til noen rutiner for noe som helst med så lite tid. Klart ting er annerledes hos far, med mer skitt under neglene osv. Det har barnet godt av!

Mitt råd er mer tid med far, mer leverpostei på klærne, mer skrubbsår på knærne, mer surr med tidsplanlegging osv.

Anonymkode: c4d9f...aaf

Skrevet

Om du sliter med dette så har du 3 valg.

Be den instansen som hat satt opp samværet deres om hjelp til klare linjer. Fremstå da som litt sær og kravstor. 

Be barnevernstjenesten om hjelp å bli satt inn i hamsterhjulet. Kan slå feil ut for din del uansett hvor plettfri du mener at du selv er. 

Send med en liten matpakke, frukt, grønnsaker, grov frokostblanding eller lignende. Ikke bruk de fineste klærne. Ha en "pappa jakke" og den skylles ut av etter samvær og vaskes i helgen. Da er du fleksibel og gir far, som tydeligvis ikke har det så enkelt selv, mulighet til å bli kjent med barnet sitt og lære å være far. 

Lykke til! 

Anonymkode: 26604...aab

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om du sliter med dette så har du 3 valg.

Be den instansen som hat satt opp samværet deres om hjelp til klare linjer. Fremstå da som litt sær og kravstor. 

Be barnevernstjenesten om hjelp å bli satt inn i hamsterhjulet. Kan slå feil ut for din del uansett hvor plettfri du mener at du selv er. 

Send med en liten matpakke, frukt, grønnsaker, grov frokostblanding eller lignende. Ikke bruk de fineste klærne. Ha en "pappa jakke" og den skylles ut av etter samvær og vaskes i helgen. Da er du fleksibel og gir far, som tydeligvis ikke har det så enkelt selv, mulighet til å bli kjent med barnet sitt og lære å være far. 

Lykke til! 

Anonymkode: 26604...aab

Jeg må ha sendt med flere jakker siden «pappa jakken» blir sølt med masse mat. Jeg mener jo at det går an og bruke smekke? jeg kan jo heller ikke tømme hele klesskapet hennes 2 ganger i uken siden far ikke er hygenisk. Er ikke kjekt og alltid få et veldig grisete barn etter samvær. At han så vidt bruker engangs servietter. Jeg pleier aldri og sende barnet mitt skitten til samvær. En to smuler gjør ikke noe. Men hel søl da bytter jeg på henne før hun drar med faren sin.

Skrevet
6 timer siden, Eliseflisa skrev:

Du kommer til å få mye bekymringer fremover... Selvsagt blir det med overnatting etter hvert, dersom far vil det. Kanskje til og med 50/50

Hvordan kan du være så sikker på 50/50? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...