Gå til innhold

Hjelp! Jobbintervju! Hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt innkalt til jobbintervju og skal dit neste uke. Jeg har ikke vært på jobbintervju på maaaaange år, så aner egentlig ikke hva jeg går til. Dette er også kun intervju til stilling som tilkallingsvikar, så vil kanskje tro det er mindre omfattende? Dette er på en plass jeg har hatt lyst til å jobbe lenge, så har jo lyst til å gjøre det bra.

Hva slags spørsmål kan jeg regne med Å få på et jobbintervju? (Dette er et sted for foreldre og barn som trenger hjelp)

Også kom jeg plutselig på... Jeg jobber deltid på sykehjem. Har fast deltidsstilling der. Kan leder nekte meg å jobbe flere steder nå i disse koronatider? Det er veldig lite smittespredning her jeg bor. Det hadde vært krise hvis leder på sykehjemmet nekter meg å jobbe flere steder da dette er noe jeg virkelig har lyst til, og kanskje er nøkkelen til en fast jobb på dette stedet.

Anonymkode: 49427...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen være så snill å hjelpe meg litt?😬

Skrevet

Vi bruker å starte med å presentere oss selv, hva vi heter og hvilke ansvarsområder vi har. Så ber vi kandidaten presentere seg selv. Ta det personlige kort og overordnet: "Jeg er blah år gammel, opprinnelig fra Småby, men flyttet til Lilleby i forbindelse med studier. Har partner og barn. På fritiden liker jeg å sykle eller hekle" er et helt greit nivå. Så snakker vi litt om stillingen og spør kandidaten om hvordan de tror de vil fylle oppgavene. Dersom du greier å hekte konkrete eksempel på egenskaper du drar frem, så er det helt topp. Ikke bare "jeg er nøyaktig og ryddig", men kanskje "jeg er nøyaktig og ryddig, så jeg bidro til at vi fikk innført nytt arkiveringssystem på den forrige jobben."  Tenk over hvordan jobben er beskrevet, og prøv å forestille deg at du selv skulle ansette noen. Hva ville du sett etter? 

Når det gjelder om du kan jobbe andre steder må du nesten sjekke med sjefen din, evt spør tilllitsvalgt eller verneombud, om du er mer komfortabel med det. 

Anonymkode: 39ce9...b4c

Skrevet

Tusen takk for svar! Da har jeg litt peiling på hva jeg kan forvente. Gruer meg skikkelig! 

Hi

Skrevet

Jeg har vært på flere jobbintervjuer den siste tiden og de spørsmålene jeg har fått nesten hver gang og som er veldig greit å forberede seg på er: 

Fortell litt om deg selv. Her forteller jeg kort om hvor jeg opprinnelig er fra, familie, deretter kort om studie og jobberfaring, om mann og barn og litt om hva jeg gjør på fritiden. 
Positive sider og negative sider ved deg selv.

Hvordan håndterer du konflikter.

Hvorfor søker du jobben. 
Hvorfor skal vi ansette deg.

Hva tror du dine kollegaer/sjef ville sagt om deg.

Hvordan bidrar du til et godt arbeidsmiljø. 

Hvis du har tenkt gjennom disse spørsmålene så er min erfaring at du kommer langt, og er man forberedt på en del av spørsmålene som kommer så er det lettere å ta de andre uventede spørsmålene litt mer på sparket. 

Lykke til! :) 

Anonymkode: 4b499...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...