Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Dere som løper/jogger mye og langt, hvilke løpesko bruker dere, og hvilke type underlag løper dere på? Anonymkode: 5ae2a...a0f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Jeg løper på asfalt, skogsvei, sti og bane. Har flere sko: Adidas Boston Boost, Asics Metafly, Nike zoom fly 3, Nike Next, Nike terreng sko, Hoka Clifton er de jeg veksler mellom nå Anonymkode: a1afa...62a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Lurer jeg også på... hilsen en som løper ca 10 km pr dag, men får vondt i knærne... Anonymkode: fd502...3f3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer jeg også på... hilsen en som løper ca 10 km pr dag, men får vondt i knærne... Anonymkode: fd502...3f3 Det er lurt å ha flere par å bytte mellom hver dag, med ulik dropp. Da blindet belastning på forskjellige steder, og sjansen for skader mindre. Anonymkode: a1afa...62a
frk Nilsen Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Har tre forskjellige par. Et par til terreng og to som jeg bytter på. Har NB 1080 og Adidas Adizero Boston til asfalt og grus. Scott Supertrac til terreng og skog. Kjenner med en gang når det er på tide og pensjonere løpeskoene, da bruker jeg dem på jobb eller når jeg går tur.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Asics kayano 26, har flere par. Løper på grus og asfalt. I terrenget bruker jeg salomon Anonymkode: 20e36...6c9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Jeg har problemer med knærne når jeg løper, og har prøvd uendelig mange varianter. Faller alltid tilbake til noen urgamle Asics med hull ved storetåa og en demping som sikkert var herpa for ti år siden. Akkurat dette paret løpesko, som var av det billige slaget, er åpenbart det ene skoparet bena mine aksepterer. Anonymkode: b4038...5c8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er lurt å ha flere par å bytte mellom hver dag, med ulik dropp. Da blindet belastning på forskjellige steder, og sjansen for skader mindre. Anonymkode: a1afa...62a Tusen takk for tilbakemelding. Dumt spørsmål fra min side; hva er dropp? 😊 Anonymkode: fd502...3f3
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 Asics Kayano funker best på meg. Tåler flere sko men asics er best fordi jeg fort begynner å blø på tærne. Det skjer ikke med asics. Anonymkode: dfa6e...db8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 Jeg ønsker meg superskoene til Nike (Vaporfly), eller Alphafly https://www.nike.com/no/loping/vaporfly https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/xPLpKp/skokapploepet-vekker-oppsikt-naa-kommer-nye-mirakelsko-til-norge? Anonymkode: c8627...68f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Håper det er ok at jeg spør noe litt utenom😀. Så mange flinke løpere her. Har selv begynt å løpe den siste tiden, men løper kun ca 4,5 km. Klarer da ca halve strekning konstant løping før jeg må stoppe litt opp og trekke pusten. Ganske sliten etter en slik økt men tar da ca halv time med styrke i tilegg. Høres dette ok ut? Når jeg hører at noen løper 10 km så tenker jeg det er uoverkommelig for meg🙈 Anonymkode: 3d25d...3f9
frk Nilsen Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper det er ok at jeg spør noe litt utenom😀. Så mange flinke løpere her. Har selv begynt å løpe den siste tiden, men løper kun ca 4,5 km. Klarer da ca halve strekning konstant løping før jeg må stoppe litt opp og trekke pusten. Ganske sliten etter en slik økt men tar da ca halv time med styrke i tilegg. Høres dette ok ut? Når jeg hører at noen løper 10 km så tenker jeg det er uoverkommelig for meg🙈 Anonymkode: 3d25d...3f9 Høres ut som du går litt for hardt ut i starten av turen. Det er mange fine løpeprogram der du legger inn ønsket mål. Enten i apper eller fra en treningsbok. Noen velger å veksle på å jogge rolig og gå i starten, og etter hvert øke lengde på løpingen. Vær tålmodig, selv om det virker langt nå så klarer du fint å løpe 10km etter litt trening.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer jeg også på... hilsen en som løper ca 10 km pr dag, men får vondt i knærne... Anonymkode: fd502...3f3 Bare en vennlig ment kommentar litt på siden. Hvis du løper hver dag og får vondt i knærne, kan det hende du bør droppe løping en dag eller to i uka og heller trene noe annet. Styrke, sykle, svømme? Kroppen trenger å hente seg inn, det er like viktig som selve treningen, i hvert fall hvis du trener hver dag. Anonymkode: 3d4ba...03a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare en vennlig ment kommentar litt på siden. Hvis du løper hver dag og får vondt i knærne, kan det hende du bør droppe løping en dag eller to i uka og heller trene noe annet. Styrke, sykle, svømme? Kroppen trenger å hente seg inn, det er like viktig som selve treningen, i hvert fall hvis du trener hver dag. Anonymkode: 3d4ba...03a Du har nok rett i det. Men sliter med å finne en annen treningsform enn løpingen der jeg kommer i så fin flyt. Må kanskje bare prøve meg fram litt. Takk for innspill! 😊 Anonymkode: fd502...3f3
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #15 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Håper det er ok at jeg spør noe litt utenom😀. Så mange flinke løpere her. Har selv begynt å løpe den siste tiden, men løper kun ca 4,5 km. Klarer da ca halve strekning konstant løping før jeg må stoppe litt opp og trekke pusten. Ganske sliten etter en slik økt men tar da ca halv time med styrke i tilegg. Høres dette ok ut? Når jeg hører at noen løper 10 km så tenker jeg det er uoverkommelig for meg🙈 Anonymkode: 3d25d...3f9 Så flink du er som trener! Det er det viktigste. Men som hun andre sier - høres ut som om du går ut for hardt? Jeg kan godt løpe langt, men må starte veldig sakte. Når jeg er helt gjennomvarm kan jeg øke tempoet gradvis. Hvis jeg begynner fort hardt, er det kjørt... Uansett, så må du gjøre det som passer best for deg. Anonymkode: fd502...3f3
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #16 Skrevet 28. mai 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for tilbakemelding. Dumt spørsmål fra min side; hva er dropp? 😊 Anonymkode: fd502...3f3 https://www.loplabbet.no/hva-er-dropp Anonymkode: a1afa...62a
Graciegirl Skrevet 28. mai 2020 #17 Skrevet 28. mai 2020 (endret) Mannen min sverger til Saucony sko. Han løper på asfalt og i skog. Jeg går mye og langt. Nå bytter jeg mellom to par Saucony Triumph 17 og det er som å gå på luftputer! Skoene er dyre, men verdt hver krone. Med dårlige sko får jeg gjerne problemer med en legg etc. Anbefaler deg å besøke Løplabbet eller lignende hvis du har mulighet. Da får du sjekket fotstilling og mulighet til å prøve ulike aktuelle sko. Endret 28. mai 2020 av Graciegirl
MTF Skrevet 28. mai 2020 #18 Skrevet 28. mai 2020 (endret) Jeg løper på asfalt eller på mølle. Har enda ikke funnet sko som funker på asfalt for meg. De slites ned på ene siden av hælen i rekordfart! Har prøvd mange forskjellige, fra billige til veldig dyre. Ingen forskjell. Akkurat nå har jeg Hoka og til den prisen er de virkelig elendige syns jeg. Aldri hatt et par sko som har blitt så fort slitt. På møllen bruker jeg Asics Gel Kayano. De funker greit. Edit: Jeg sliter også med knærne, men klarer likevel ikke gi meg med løpingen. Jeg avlaster noen ganger med å gå på møllen på det bratteste i 6,5 km/t i en times tid, det er mindre belastende for knærne har jeg merket - men jeg elsker å løpe ute, så lar det stå til. Løper aldri kortere enn 10 km. Noen ganger det dobbelte. Jeg liker ikke å løpe i terreng + må utnytte tiden best mulig, og da er det kjappest å jogge rett fra døren. Jeg er heldig og har tredemølle hjemme, så bruker denne ved dårlig vær eller når jeg må ta en gå-pause. Endret 28. mai 2020 av MTF
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #19 Skrevet 28. mai 2020 Asics gel nimbus og Hoka Clifton. har normalpronasjon. jeg sjekket sko hos løplabbet første gang jeg kjøpte dyre løpesko. Adidas supernova boost funker også bra for meg Anonymkode: 38392...594
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #20 Skrevet 28. mai 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har nok rett i det. Men sliter med å finne en annen treningsform enn løpingen der jeg kommer i så fin flyt. Må kanskje bare prøve meg fram litt. Takk for innspill! 😊 Anonymkode: fd502...3f3 Skjønner det. Hva med å gå tur i skog? Mykt underlag, godt for kjernemusklaturen. Hvis ikke tror jeg at jeg uansett hadde tatt i hvert fall én dag uten løping i uka. På den andre siden skulle jeg ønske jeg hadde ditt problem. Jeg kommer meg ikke ut på løpetur én gang i uka en gang. 🤪 Anonymkode: 3d4ba...03a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2020 #21 Skrevet 31. mai 2020 Er det noen her som har erfaring med å jogge barbeint/forfotløping? Og kanskje har erfaring med barbentsko (sånne med tå-hansker)?😊 Anonymkode: 6e3c8...b30
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #22 Skrevet 1. juni 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det noen her som har erfaring med å jogge barbeint/forfotløping? Og kanskje har erfaring med barbentsko (sånne med tå-hansker)?😊 Anonymkode: 6e3c8...b30 I skogen er det det eneste som fungerer på meg, på asfalt blir det for smale såler, men de finnes jo i tykkere også. Anonymkode: 3ff1a...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå