Gå til innhold

Hvor mye har du i lån og hvor mye inntekt har dere? Antall barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det fint eller lever dere sparsommelig? Andre lån dere betaler på, SFO/Bhg utgifter?

Anonymkode: 290dd...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 2.2 mill i lån, og en samlet inntekt på ca 1.3 millioner. To barn. Stort hus i Asker og leilighet i Spania. Lever normalt, men er veldig flinke til å spare. 

Anonymkode: 00a67...fa8

Skrevet

Inntekt: 1,3 mill
Boliglån: 2,7 mill
Billån: 5.000
Studielån: 30.000
Barn: 3
SFO/AKS/Barnehage: 1 i barnehage

Det går supert.
Husk at hva man betaler på lån er avhengig av nedbetalingstid, og hva lånet opprinnelig var på. Ikke hva lånet er på nå, det sier relativt lite. En familie kan godt ha skyhøye utgifter til boliglån selv om lånet bare er på 1 mill, dersom det for eksempel opprinnelig var på 6 mill og kort nedbetalingstid

Anonymkode: a21de...029

Skrevet

Inntekt: ca. 1,3 mill. Boliglån: ca. 6,5 mill. Stort hus med utleieleilighet. 

Anonymkode: b2df2...8f4

Skrevet

Inntekt 560,000. Lån 2,2 (og husleie 3800/mnd) + studielån på 300,000. To barn på halvtid. 

Om jeg lever sparsommelig er vel et skjønnsspørsmål. Det går helt greit rundt. 

Anonymkode: b8e56...8a6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inntekt: ca. 1,3 mill. Boliglån: ca. 6,5 mill. Stort hus med utleieleilighet. 

Anonymkode: b2df2...8f4

Hvor mye betaler dere på huslånet i mnd? Og hvor mye har dere i leieinntekter? 

Skrevet

Ca 1,1 mill i inntekt. 2,6 i huslån og 160 000 på bil. Studielån ca 200 000. Vi har 3 barn, ingen utgifter lenger på bhg/ sfo. Vi lever helt ok, høyt mat og idrettsbudsjett. Betaler ca 20000 totalt på lån per mnd.

Anonymkode: 2fcec...bf5

Skrevet

Inntekt: 1,5 mill

Boliglån: 2,3 mill

Studielån: 200k

To felles som har plass i bhg/AKS og et bonusbarn som er hos oss 50 %

Anonymkode: a324b...48e

Skrevet

Inntekt 1.1 mill

huslån 2.4 mill

studielån 50 k 

ingen bhg/sfo utgifter.

betaler ned lånet på 10 år, så hadde hatt det mye romsligere med lengre nedbetaling. sparer en god del penger i tillegg. 

Anonymkode: 5cb07...960

Skrevet

Samlet inntekt på i overkant av 2 mill.

Boliglån på 4,6 mill.

Har ganske romslig økonomi. 

Anonymkode: 8aa18...f09

Skrevet

Inntekt samlet begge 2: 1 million

Boliglån: 2,4 mill - 13 000,- pr mnd Stor enebolig med hage i super skolekrets på Romerike

2 barn: 4700,- pr mnd i SFO

Ingen lån utenom huslån, 2 biler som er ca 8 år gamle, vaskehjelp 2 ganger i mnd, bruker for mye penger på matbutikk men orker/klarer ikke være fornuftig med matplan, ukeshandling mm. Endel Pepsi max og øl kunne vært kuttet. Føler vi har det greit men pengene forsvinner..,

Anonymkode: c7ebe...41f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Går det fint eller lever dere sparsommelig? Andre lån dere betaler på, SFO/Bhg utgifter?

Vi har mellom 8-900 000 i inntekt, 1,8 mill i lån. Betaler både SFO(1 barn) og bhg(1 barn). Jeg har et studielån som jeg betaler 1500,- i mnd. Lever greit, rekkehus og 2 biler. Er bare jeg som er litt uforsiktig med min lønn noen ganger og havner derfor på null før lønning🙈

Anonymkode: db34f...e81

Skrevet

Samlet inntekt: 1,8 mill

Lån: 4 mill men har finansieringsbevis på 4 til, så blir samlet 8 mill

Ingen bhg/sfo.

Lånene refinansieres slik at vi betaler det samme pr måned for 8 mill som vi har betalt for 4. Vi lever helt greit med det.

Anonymkode: abbcc...757

Skrevet

1,7 mil i lån. Inntekt på 600000kr. Er aleine med to barn. Går greit 😊

Anonymkode: 47f6a...57a

Skrevet

2,9 i boliglån (verdi rundt 4 mill) og billån på ca 250.000 kr.

Tjener til sammen ca 900.000 og har fire barn mellom 11 og 19 år så ingen utgifter til barnepass lenger, men tenåringer er dyrere i drift enn barnehageregningen altså ;)

Anonymkode: 1f869...786

Skrevet

Ca 470.000 i inntekt. Jobber redusert. 750.000 i lån, husverdi på ca 3.6 mill. Alene med ett barn. Synes jeg har det veldig romslig økonomisk. 

Anonymkode: 1627f...cc2

Skrevet

Inntekt ca. 1,3 mill

Boliglån 2,8 mill (enebolig verdt 6 mill)

Ingen andre lån (eier to biler og campingvogn)

Leieinntekt på 9000 kr per måned

To barn, hvorav et barn med halvplass på SFO.

Opplever at vi har det romslig.

Anonymkode: 5588c...4f3

Skrevet

Inntekt: i overkant av 1 mill til sammen.

Huslån: 3,3 mill, verdi på huset 4,4 mill.

Studielån: aner ikke restlån, men betaler 1000 i mnd i 7 år til.

Ingen billån, to noe tilårsgamle biler.

To barn på 6 og 8, begge har lav sats SFO ut juni, kutter ut fra høsten av.

Anonymkode: 6edfa...4b1

Skrevet

Samlet inntekt på 1,2 mil, huslån er 2,7 mil. Enebolig er nedbetalt, huslånet er for pendlerleilighet. Ingen leieinntekter, ingen andre lån. 2 nye biler og en liten båt.

Vi har 2 unger på 7 og 11, misten går i SFO.

Føler egentlig ikke at vi har det så veldig romslig, mannens pendling koster oss mer enn det bringer inn. Lønner seg kanskje på sikt men akkurat nå har vi 2 husholdninger og 2 vanlige inntekter så økonomisk vil jeg heller sammenligne oss med 2 aleneforeldre.

Jeg er veldig økonomisk og har en grei bufferkonto. Dessuten jobber jeg i staten, jeg mener at jobbsikkerheten og dermed garantert inntekt må tas med i vurdering om økonomien er bra. Jeg kjenner 2 stykk som dessverre mistet jobben nå i koronakrisen, begge tjente godt over millionen og de hadde tilsvarende lån og livsstil. De har en tøff periode akkurat nå.

Anonymkode: 3a616...ac2

Skrevet

Samlet inntekt 2 mill. Lån: ca 5 mill (enebolig og hytte). Tre barn, hvorav to på SFO. 
går greit. 

Anonymkode: 09868...ae7

Skrevet

Inntekt; ca. 2,5 mill 

Huslån: 4,5 mill

4 barn. Romslig økonomi.

Anonymkode: cdce0...f78

Skrevet

Inntekt 515.000kr 1 barn som jeg har hovedomsorg for. Huslån 2,6 mill. Betaler 12000kr for lån og husleie. 

Anonymkode: f36af...a93

Skrevet

Akkurat nå, 4,7 mill i lån og litt under 400 000 i inntekt. Går i minus. Uheldig treff med flytting, skifte av jobb hvor ny jobb ble rammet av korona, studier ved siden av jobb og derfor ikke rett til dagpenger. Før det var lånet på 3* inntekt og økonomien var romslig. To barn. 

Anonymkode: bdf6b...7d1

Skrevet

Lån på 5,5 mill (50 % av boligens verdi), inntekt på rundt 2 mill og 4 barn. Har romslig økonomi. 

Anonymkode: 8ab52...708

Skrevet

Her har vi kun 1 inntekt og den er min. 

Inntekt brutto: 1 mi

Huslån 400K, boligens verdi 12mill

2 barn (ungdomsskole)

Koster (for) mye å bo på en stor eiendom. Vi har grei råd, men ikke så vi kan sløse uhemmet  

Anonymkode: 65f29...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...