Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #26 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han leide hos henne. Alle som leier et sted har fra én til seks måneders oppsigelse, vanligst er 3 måneder, så hun har sitt på det tørre med å kreve husleie også når han har flyttet ut. Anonymkode: 61e8c...600 Man har ikke oppsigelsestid i et samboerforhold. Kjipt hvis hun nå gjør det slutt, men pga 3 mnd oppsigelse, så kommer han og bor hos henne i sommer Anonymkode: fd7d3...8d7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #27 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har jo det. Man taper rettigheter til ytelser og endrer skatteklasse når man er gift eller samboende. Fordi utgiftene da deles på 2 voksne. Nå deles de ikke mer, da må han enten sende flyttemelding eller fortsette å betale. Les tråden! Anonymkode: 61e8c...600 Men de ytelsene skal jo ikke medregnes når man får innvilget lån nettopp fordi det kan endre seg og vil endre seg når barna blir 18 Anonymkode: fd7d3...8d7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #28 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man har ikke oppsigelsestid i et samboerforhold. Kjipt hvis hun nå gjør det slutt, men pga 3 mnd oppsigelse, så kommer han og bor hos henne i sommer Anonymkode: fd7d3...8d7 Samboerforholdet er én ting, leieforholdet er en annen. Og i det sistnevnte har man oppsigelsestid, jo. Ditt forslag er ikke sånn oppsigelsestid fungerer: man kan ikke flytte inn og ut gjennom perioden. Er man dratt så er man dratt. Men man kan si fra i forkant, og bli boende fram til fastsatt dato. Gubben hennes har valgt å ikke benytte seg av den muligheten. Anonymkode: 61e8c...600
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #29 Skrevet 26. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de ytelsene skal jo ikke medregnes når man får innvilget lån nettopp fordi det kan endre seg og vil endre seg når barna blir 18 Anonymkode: fd7d3...8d7 Det er jo likegyldig her... 🙄 Du aner da ikke hvilke lånebetingelser hun har, det er en avtale mellom henne og banken. Og når barna blir 18 så er vel også summen man skylder blitt mindre. Anonymkode: 61e8c...600
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #30 Skrevet 26. mai 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror nok det er den beste løsningen, både for meg og som du sier for ungenes del nå som de er vant til å ikke ha han her. Han har gjort dette i 6 år, selv når vi hadde det bra sammen. Har spurt han om å sette fast trekk, men han vet aldri hvilken dato han får lønn siden han sender inn lister og får betalt tilsvarende så derfor mente han det var vanskelig. Men jeg tror nok du har rett i at han ikke vil være den som går. Vi har ved flere anledninger vært på nippet å gå fra hverandre, da har han kommet med kommentarer som "husk det er du som vil dette" og "dette er helt og holdent din feil, ikke min". Dette gjorde meg usikker, og lot være. Men nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg egentlig bare vil være alene bare jeg og ungene. Jeg ser vi har det bedre uten han. Jeg har familie og venner rundt meg, et godt nettverk og god økonomi så vi klarer oss. Selv om det er trist, det er jo 8 år av livet mitt. Han har selv valgt å ikke ville være med på å eie noe. Når jeg kjøpte meg hus nekta han å bli med på det, jeg måtte stå på huset og bilen og alle regningene osv. Han ville ikke ha noe på seg. Han betaler meg 10 000 i mnd, og det skal da være med på å dekke all maten jeg kjøper pluss boutgifter for han. Bensin, strøm, tv, kommunale avgifter osv. Vi er ikke registrerte, og pengene til dette huset var mine egne så han har ikke krav på mer enn et han selv har kjøpt. PC osv. Er jeg som har stått for det meste av innkjøp her. Han hadde kredittkortgjeld og inkasso på seg når jeg møtte han, inkassoen mente han at han ikke trengte å betale, fordi de hadde feil visstnok. Burde ringt ei alarmbjelle allerede der, men ettersom jeg alltid har vært flink med økonomien tenkte jeg det går greit. Han hadde andre verdier, på den tiden, jeg synes overskygget null økonomisk sans. Nå når disse også er borte, ser jeg ingen grunn til å pine meg selv og ungene mer. Anonymkode: 26c40...9cd Tror jammen du er sammen med eksen min. Han mente det at siden han var borte på jobb halve mnd skulle han bare betale halv husleie. Det var mitt hus og han mente også at han hadde krav på penger når han flytta ut Kan si det sånn at han flytta inn med en tv og ut med en tv. Anonymkode: 31c2d...9d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #31 Skrevet 26. mai 2020 Hvordan kan du mene at han skal betale leie når han faktisk ikke bor der? Du har jo selv satt deg i den situasjonen, ved å kjøpe deg hus alene. Mannen høres ut som en dust, men du virker ikke så enkel du heller. Anonymkode: f4c85...54e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #32 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan du mene at han skal betale leie når han faktisk ikke bor der? Du har jo selv satt deg i den situasjonen, ved å kjøpe deg hus alene. Mannen høres ut som en dust, men du virker ikke så enkel du heller. Anonymkode: f4c85...54e Har dere lest hele innlegget? Han har fast adresse her og har bodd her i flere år, men har vært i England siden februar grunnet Covid-19. Eneste grunnen til at han ikke vil betale denne mnd er fordi han ble sur fordi jeg irritert meg over at han ikke har ordnet med overføring av penger på slutten av mnd som vi har avtalt at han skal gjøre. Dette glemmer han hver eneste mnd, og mange ganger går jeg over i neste mnd før han endelig får summet seg og hjulpet til. Derfor ble han sur og truet med å ikke betale fordi han ikke evner å ta imot noe som helst kritikk. Jeg syns jo at når man bor sammen så hjelper man vel hverandre økonomisk også, det går vel begge veier? Jeg valgte å kjøpe hus ja, men det var hans valg å ikke være med på kjøpet selv om han var mest gira å gå fra leilighet til større hus. Men her bor han altså. Deg over her, ja det skal du sannelig ikke se bort i fra. Bra du sto på ditt! Anonymkode: 26c40...9cd
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #33 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Samboerforholdet er én ting, leieforholdet er en annen. Og i det sistnevnte har man oppsigelsestid, jo. Ditt forslag er ikke sånn oppsigelsestid fungerer: man kan ikke flytte inn og ut gjennom perioden. Er man dratt så er man dratt. Men man kan si fra i forkant, og bli boende fram til fastsatt dato. Gubben hennes har valgt å ikke benytte seg av den muligheten. Anonymkode: 61e8c...600 Det er ingen som har sagt opp leieforholdet her, så hvis HI gjør det slutt nå, så vil han kunne bo i hennes hus i oppsigelsestiden. Anonymkode: fd7d3...8d7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #34 Skrevet 26. mai 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen som har sagt opp leieforholdet her, så hvis HI gjør det slutt nå, så vil han kunne bo i hennes hus i oppsigelsestiden. Anonymkode: fd7d3...8d7 Les nå hva hun sier. Han misligholder jo avtalen. Anonymkode: 61e8c...600
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #35 Skrevet 26. mai 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les nå hva hun sier. Han misligholder jo avtalen. Anonymkode: 61e8c...600 Det er fortsatt ikke grunn til å si opp avtalen med umiddelbar virkning Anonymkode: fd7d3...8d7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #36 Skrevet 26. mai 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt ikke grunn til å si opp avtalen med umiddelbar virkning Anonymkode: fd7d3...8d7 Eh. Jo. Og han bor der ikke heller. De 3 månedene er over. Anonymkode: 61e8c...600
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #37 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eh. Jo. Og han bor der ikke heller. De 3 månedene er over. Anonymkode: 61e8c...600 Hvorfor krangler dere om noe som ikke angår hi og samboeren 🙄 Anonymkode: 368a6...ea7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #38 Skrevet 26. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh. Jo. Og han bor der ikke heller. De 3 månedene er over. Anonymkode: 61e8c...600 Så lenge de ikke har gjort det slutt så er det hjemmet hans. Og da må han vel pokker i meg betale. Anonymkode: 31c2d...9d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #39 Skrevet 26. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener oppriktig at det er feil at han skal betale for at du skal klare deg økonomisk. Hvis du skal eie et hus, så må du jo ha råd til det? Anonymkode: fd7d3...8d7 Mener du han skal bo der gratis? Anonymkode: 47605...529
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #40 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du han skal bo der gratis? Anonymkode: 47605...529 Ikke når han bor der, men når han ikke bor der Anonymkode: fd7d3...8d7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #41 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke når han bor der, men når han ikke bor der Anonymkode: fd7d3...8d7 Men han har adresse der så han bor der. Anonymkode: 31c2d...9d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #42 Skrevet 26. mai 2020 Ser det er blitt litt forvirringer her Han er samboeren min med fast boplass på samme adresse som meg. Han reiste til England i februar for å jobbe, men pga coronaviruset kommer han seg ikke hjem igjen. Det er ingen leieavtale her, vi er kjærester som ikke har fått sett hverandre på 3 mnd pga av flytrafikken er stoppet opp. Derfor har han fortsatt å betale litt hver mnd for å hjelpe meg med regninger som ikke forsvinner selv om han ikke er her. Nå glemte han å betale meg når vi hadde avtalt, og det gjør han hver eneste mnd. Så jeg ble irritert og spurte hvordan dette kunne la seg gjøre gang på gang, og da svarte han med at han trengte ikke gi meg penger siden han ikke "bor" her nå. Som er en merkelig kommentar ettersom han er folkeregistrert her. Jeg mener da at om han virkelig mener at han ikke bor her og nekter å hjelpe meg, så får han melde adresseendring til England så jeg heller kan få skattelette og ekstra barnetrygd som enslig forsørger ettersom dette utgjør en betydelig sum som virkelig hjelper på. Håper dette forklarer litt bedre, igjen glem alt som har med leie og leieavtale å gjøre. Det er ikke relevant for denne saken. HI Anonymkode: 26c40...9cd
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #43 Skrevet 26. mai 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke når han bor der, men når han ikke bor der Anonymkode: fd7d3...8d7 Men han bor der jo selv om han ikke kommer seg hjem akkurat nå. Så om du hadde en hybelleilighet du leide ut, så hadde leietakere sluppet å betale hvis de ikke var der på tre mnd? Da bor de jo ikke der i den perioden! Anonymkode: 47605...529
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #44 Skrevet 26. mai 2020 Det er hans plikt som mann å forsørge deg. Gjør han ikke det så spark han ut! Da finner du bare noen bedre, med tradisjonelle verdier istedet. Anonymkode: 4fda0...75b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #45 Skrevet 28. mai 2020 På 26.5.2020 den 18.16, Anonym bruker skrev: Jeg mener oppriktig at det er feil at han skal betale for at du skal klare deg økonomisk. Hvis du skal eie et hus, så må du jo ha råd til det? Anonymkode: fd7d3...8d7 Så du mener at han skal bo gratis og ikke skal ha betalt for seg i 8 år? Anonymkode: 0fbe8...914
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #46 Skrevet 28. mai 2020 På 26.5.2020 den 22.17, Anonym bruker skrev: Ikke når han bor der, men når han ikke bor der Anonymkode: fd7d3...8d7 Om du leier en leilighet, og velger å dra på ferie i 2 mnd. Du må vel betale leien for det? Samme gjelder i parforhold. Er ikke sånn at man trekker fra antall dager man ikke sover i huset/leiligheten man har et leieforhold i. Anonymkode: 49cc5...21c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #47 Skrevet 28. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du leier en leilighet, og velger å dra på ferie i 2 mnd. Du må vel betale leien for det? Samme gjelder i parforhold. Er ikke sånn at man trekker fra antall dager man ikke sover i huset/leiligheten man har et leieforhold i. Anonymkode: 49cc5...21c Enig. Selvfølgelig skal han betale. Som jeg nevnte tidligere i tråden så mente min samboer at han bare skulle betale halv husleie siden han var borte på jobb halve mnd. Er mange smartinger der ute. Anonymkode: 31c2d...9d1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2020 #48 Skrevet 28. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Selvfølgelig skal han betale. Som jeg nevnte tidligere i tråden så mente min samboer at han bare skulle betale halv husleie siden han var borte på jobb halve mnd. Er mange smartinger der ute. Anonymkode: 31c2d...9d1 Uff, ja. Anonymkode: 49cc5...21c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2020 #49 Skrevet 29. mai 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Så du mener at han skal bo gratis og ikke skal ha betalt for seg i 8 år? Anonymkode: 0fbe8...914 Nei 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du leier en leilighet, og velger å dra på ferie i 2 mnd. Du må vel betale leien for det? Samme gjelder i parforhold. Er ikke sånn at man trekker fra antall dager man ikke sover i huset/leiligheten man har et leieforhold i. Anonymkode: 49cc5...21c Men da kan han heller ikke kastes ut umiddelbart om det blir slutt Anonymkode: fd7d3...8d7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2020 #50 Skrevet 29. mai 2020 Hei, Jeg ville ringt Folkeregisteret og sagt at han er flyttet ut men ikke sendt flyttemelding og spurt hvordan du kan få fikset dette. Anonymkode: fab61...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå