Gå til innhold

Dyrlegen drepte katten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan jeg være enig i. 

Anonymkode: e213b...4d1

At katten din løper fritt er fortsatt en risiko du tar. Enten det gjelder unge eller voksne katter: livet som utekatt innebærer mange flere skader og en mye tidligere død enn å leve som innekatt.

Anonymkode: ed197...362

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At katten din løper fritt er fortsatt en risiko du tar. Enten det gjelder unge eller voksne katter: livet som utekatt innebærer mange flere skader og en mye tidligere død enn å leve som innekatt.

Ja men slik kan vi jo holde på i det uendelige, alt er jo en risiko om vi skal bli virkelig pirkete. Det betyr jo ikke at det er greit når katten din blir drept av en hund, bare fordi det er sånn som kan skje? Eller at dyrlegen ikke klarer å lese rett vekt på en katt og dreper den ved regelrett overdose. Jeg kan kjøre ned en person i morgen fordi jeg var uoppmerksom et øyeblikk. Skulle likt å se jeg slapp unna med "nei huff, vi vet jo alle det er en risiko ved å gå over veien". Galt er galt uansett hvordan du velger å vinkle det.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men slik kan vi jo holde på i det uendelige, alt er jo en risiko om vi skal bli virkelig pirkete. Det betyr jo ikke at det er greit når katten din blir drept av en hund, bare fordi det er sånn som kan skje? Eller at dyrlegen ikke klarer å lese rett vekt på en katt og dreper den ved regelrett overdose. Jeg kan kjøre ned en person i morgen fordi jeg var uoppmerksom et øyeblikk. Skulle likt å se jeg slapp unna med "nei huff, vi vet jo alle det er en risiko ved å gå over veien". Galt er galt uansett hvordan du velger å vinkle det.

At dyrlegen gjør en feil er ikke til å forhindre. Det kan skje. 

Å velge å gjøre katten til utekatt i stedet for innekatt er ikke en glipp. Det er et valg.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å velge å gjøre katten til utekatt i stedet for innekatt er ikke en glipp. Det er et valg.

Det er forskjell på en enkel feil som veterinærer kan gjøre og det å gjøre en grov feil som fører til død.

Anonymkode: 89af3...451

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En feil? Ja men da er det jo greit da. Du skjønner virkelig ikke hva jeg prøver å si, eller så har vi ganske forskjellige synspunkter på hva som er greit og ikke... Å velge at en katt skal kunne være ute er et valg, det betyr jo ikke at det er greit om den blir drept gjør det vel? Herregud for en logikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...