Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #26 Skrevet 26. mai 2020 Gurimalla... Det er en katt... Anonymkode: c86ac...3fd
Pobie Skrevet 26. mai 2020 #27 Skrevet 26. mai 2020 (endret) Her synes jeg dyrlegen burde akseptere at han har dummet seg ut til de grader og stå for regningen selv. At dyr kan dø av narkose er slikt som skjer, men her har dyrlegen feilet totalt med mangel på prosedyrer. Han burde legge seg flat og betale selv og overlevere katten. Det er dessverre ikke uvanlig. Har opplevd at dyrleger har gjort grove feil som førte til at to av kattene våre senere døde. Endret 26. mai 2020 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #28 Skrevet 26. mai 2020 7 timer siden, soleia skrev: Han har frekkheitas nådegåve den dyrlegen der! Dersom det stemmer at det er ein grov feilrekning av legemiddel hadde eg sldri betalt! Støtter! Anonymkode: cf42e...5ee
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #29 Skrevet 26. mai 2020 Han kan jo ikke ha vært edru.. Dette bør du lage en sak utav, så han ikke tar livet av flere. Det var en grov feil. Han burde i det minste lagt seg flat. Anonymkode: cf42e...5ee
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #30 Skrevet 26. mai 2020 Her er hvordan du går frem https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/veterinaer/ Vurdert å snakke med advokat? Anonymkode: 4b568...58d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #31 Skrevet 26. mai 2020 Dyrleger kan være arrogante etter min erfaring. For noen år siden hadde jeg en katt som ble drept av en hund mens han var ute, han var bare 6-7 mnd gammel. Han som gikk tur med hunden sa den stakk av da han åpnet bildøren og beklaget seg veldig og var kjempe lei seg. Men ettersom det ikke var hans hund skulle han gi beskjed til eier så hun kunne ringe meg. Dette var på en fredag. Mandag dro jeg til dyrlegen med katten ettersom jeg ikke fikk begravd den (vinter) og npr jeg fortalte hva som hadde hendt sa hun "åja, ja det var min hund det". Fikk helt sjokk. Hun tok i mot katten gratis og spurte riktignok hva katten kostet og tilbudde gratis erstatning i framtiden, men jeg glemmer aldri hvor lurt jeg følte meg den helga når jeg ikke hørte noe. Når dyret ditt dreper et annet dyr, så ringer eller drar du dit. At du er dyrlege på toppen å prøver å snike deg unna ser jeg på som ekstra ille. Gå til avisen du, ikke la han slippe unna med dette. Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #32 Skrevet 26. mai 2020 Ikke gratis erstatning men behandling om jeg skulle få ny katt. Meg over her Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #33 Skrevet 26. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Gurimalla... Det er en katt... Anonymkode: c86ac...3fd Idiot. Håper karma biter deg hardt. Anonymkode: 7cb69...1ba
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #34 Skrevet 26. mai 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Dyrleger kan være arrogante etter min erfaring. For noen år siden hadde jeg en katt som ble drept av en hund mens han var ute, han var bare 6-7 mnd gammel. Han som gikk tur med hunden sa den stakk av da han åpnet bildøren og beklaget seg veldig og var kjempe lei seg. Men ettersom det ikke var hans hund skulle han gi beskjed til eier så hun kunne ringe meg. Dette var på en fredag. Mandag dro jeg til dyrlegen med katten ettersom jeg ikke fikk begravd den (vinter) og npr jeg fortalte hva som hadde hendt sa hun "åja, ja det var min hund det". Fikk helt sjokk. Hun tok i mot katten gratis og spurte riktignok hva katten kostet og tilbudde gratis erstatning i framtiden, men jeg glemmer aldri hvor lurt jeg følte meg den helga når jeg ikke hørte noe. Når dyret ditt dreper et annet dyr, så ringer eller drar du dit. At du er dyrlege på toppen å prøver å snike deg unna ser jeg på som ekstra ille. Gå til avisen du, ikke la han slippe unna med dette. Anonymkode: e213b...4d1 Dette er jo ikke eierens feil. Den som gikk tur med hunden hadde ikke kontroll og burde tatt ansvar sjøl! Anonymkode: ed197...362
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #35 Skrevet 26. mai 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo ikke eierens feil. Den som gikk tur med hunden hadde ikke kontroll og burde tatt ansvar sjøl! Anonymkode: ed197...362 Det var ikke hennes feil, men det var sannelig hennes hund som drepte et annet dyr. Hadde jeg anmeldt saken kan hunden ha blitt avlivet grunnet at den er farlig for andre dyr, men jeg valgte å ikke gjøre det. Det minste jeg forventet var at eier av hunden ringte, hadde ikke du gjort det om du fikk vite at ditt kjæledyr hadde tatt livet av et annet? Handler om å ta ansvar. Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #36 Skrevet 26. mai 2020 Fant forresten denne: Ifølge hundelovens § 18 bør en hund som ved ensidig angrep har vesentlig skadet andre husdyr, medregnet andre hunder, normalt avlives hvis dyrets eier ber om det. Igjen valgte jeg å ikke anmelde dette, står uansett fast ved at hundeeier godt kunne ringt. Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #37 Skrevet 26. mai 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Gurimalla... Det er en katt... Anonymkode: c86ac...3fd Hold munn du da! Hi, så trist å høre. Jeg hadde blitt fly forbanna og aldri betalt en krone. Hadde også advart andre mot den dyrlegen der. Anonymkode: ac570...215
Hengebukksvinet Skrevet 26. mai 2020 #38 Skrevet 26. mai 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Gurimalla... Det er en katt... Anonymkode: c86ac...3fd Dette er på ingen måte greit, selv om det er en katt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #39 Skrevet 26. mai 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Gurimalla... Det er en katt... Anonymkode: c86ac...3fd Så relatér det til dette: bilmekanikeren skal fikse bilen din, men ender med å sprenge den fordi han røyker og hiver sneipen i bensintanken. Han ber deg allikevel betale for reparasjonen. Anonymkode: f585d...190
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #40 Skrevet 26. mai 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Gurimalla... Det er en katt... Anonymkode: c86ac...3fd Det er det. Takk for informasjonen👍🏼 Anonymkode: 63b1c...4a5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #41 Skrevet 26. mai 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke hennes feil, men det var sannelig hennes hund som drepte et annet dyr. Hadde jeg anmeldt saken kan hunden ha blitt avlivet grunnet at den er farlig for andre dyr, men jeg valgte å ikke gjøre det. Det minste jeg forventet var at eier av hunden ringte, hadde ikke du gjort det om du fikk vite at ditt kjæledyr hadde tatt livet av et annet? Handler om å ta ansvar. Anonymkode: e213b...4d1 Passet du på katten din, da? Dersom du hadde tatt ansvar selv, så ville dette aldri ha skjedd. Anonymkode: ed197...362
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #42 Skrevet 26. mai 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fant forresten denne: Ifølge hundelovens § 18 bør en hund som ved ensidig angrep har vesentlig skadet andre husdyr, medregnet andre hunder, normalt avlives hvis dyrets eier ber om det. Igjen valgte jeg å ikke anmelde dette, står uansett fast ved at hundeeier godt kunne ringt. Anonymkode: e213b...4d1 Men den som slapp hunden ut av bilen uten å holde i båndet er den skyldige her. Eieren kan ikke «ta ansvar» når hun ikke er til stede... 🙄 Anonymkode: ed197...362
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #43 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Passet du på katten din, da? Dersom du hadde tatt ansvar selv, så ville dette aldri ha skjedd. Anonymkode: ed197...362 Ja så klart, alle katteeiere går å følger etter katten sin når de slipper den ut 😂 ser du har et svar til om at eier ikke er ansvarlig, så vi får bare være enig om å være uenig. Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #44 Skrevet 26. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja så klart, alle katteeiere går å følger etter katten sin når de slipper den ut 😂 ser du har et svar til om at eier ikke er ansvarlig, så vi får bare være enig om å være uenig. Anonymkode: e213b...4d1 Hva om katten din ødelegger noe, da? Hvem skal betale for det? Hvorfor har du dyr du ikke har kontroll på? Anonymkode: ed197...362
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #45 Skrevet 26. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva om katten din ødelegger noe, da? Hvem skal betale for det? Hvorfor har du dyr du ikke har kontroll på? Anonymkode: ed197...362 Men om en av ungene slipper ut katten og katten min ødelegger noe da, er det likevel jeg som er ansvarlig? Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #46 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men om en av ungene slipper ut katten og katten min ødelegger noe da, er det likevel jeg som er ansvarlig? Anonymkode: e213b...4d1 Den som kjørte rundt i bil med en fremmed hund var neppe et barn. Du får lære opp ungene, dem har du også ansvar for. Anonymkode: ed197...362
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #47 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Den som kjørte rundt i bil med en fremmed hund var neppe et barn. Du får lære opp ungene, dem har du også ansvar for. Anonymkode: ed197...362 Så ungene er mitt ansvar, men hvem dyrlegen velger som hundepasser er ikke hennes? Hun eier fortsatt hunden uansett hvem som passer den, og selv om han som gikk tur med hunden var ansvarlig for at den stakk av uhell eller ikke, så er det fortsatt eieren som må stå for skaden. Så må eventuelt eier gjøre opp med hundepasser. Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #48 Skrevet 26. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så ungene er mitt ansvar, men hvem dyrlegen velger som hundepasser er ikke hennes? Hun eier fortsatt hunden uansett hvem som passer den, og selv om han som gikk tur med hunden var ansvarlig for at den stakk av uhell eller ikke, så er det fortsatt eieren som må stå for skaden. Så må eventuelt eier gjøre opp med hundepasser. Anonymkode: e213b...4d1 Det er vel strengt tatt et delt ansvar mellom dere. En 6-7 mnd gammel kattunge bør vel ikke være ute uten at du har full kontroll på den, hundelufteren burde hatt bedre kontroll på hunden han passet, og veterinæren har ansvar i form av å være hundeeier. Hun burde selvfølgelig ha ringt i løpet av helgen hvis hun ikke hadde tungtveiende grunner til å la være. Anonymkode: f585d...190
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #49 Skrevet 26. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel strengt tatt et delt ansvar mellom dere. En 6-7 mnd gammel kattunge bør vel ikke være ute uten at du har full kontroll på den, hundelufteren burde hatt bedre kontroll på hunden han passet, og veterinæren har ansvar i form av å være hundeeier. Hun burde selvfølgelig ha ringt i løpet av helgen hvis hun ikke hadde tungtveiende grunner til å la være. Anonymkode: f585d...190 Dette kan jeg være enig i. Anonymkode: e213b...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #50 Skrevet 26. mai 2020 Må bare minne om at vi bare har en side av historien her. Tar det som skjedde med en klype salt. Hi, du kan ikke løpe fra regningen OG få den døde katten. Anonymkode: ebb15...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå