Gå til innhold

Hva slags forhold har dere til ex- svigerinne/svoger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror ble skilt for en tid tilbake, og det har vært en stygg skilsmisse. To steile parter som ikke blir enige om noe. Problemet er at hans ekskone er blitt en god venninne av meg, og vi har barn på samme alder. Jeg synes det er leit å miste all kontakt med henne, og å måtte si til barna at vi kun kan være med søskenbarna når de er hos bror.. 

Andre som er i samme situasjon? Er det ok å tilbringe tid med eksene til søsken? 

Det skal nevnes at jeg selvsagt ikke vil diskutere konflikten de har seg imellom, det får de ordne opp i selv. 

Anonymkode: 602cd...8c6

Skrevet

Jeg hadde er godt forhold til min svigerinne. Men fra dagen skilsmisse ble et faktum, la hun 100% støtte til sin bror og sluttet å hilse.

Dette har vært utrolig tungt. Du aner ikke hvor raust det er å stille seg nøytral i en slik sak🌹

Anonymkode: 19dd3...b19

Skrevet

Jeg er velsignet ned en varm og raus ex-svigerfamilie som jeg har god kontakt med Vi drar Innimellom på turer sammen og er på besøk. Dette er også for mine barns del slik at de ikke mister kontakt med besteforeldre og tanter/onkler siden han aldri tar dem med noe sted. 

Men det er en balansegang begge parter -for uansett hvor vanskelig han er (de skjønner hvorfor jeg gikk for å si det sånn...) så er det han som er familie og har førsteprioritet.
Dette har vi pratet om og i alle settinger det er naturlig å prøve å inkludere ham skal de gjøre det og ikke tenke på at de kanskje heller/også ville hatt meg der. 

Anonymkode: 5e885...4e8

Skrevet

Jeg har to, søsteren min er skilt, og broren til mannen er skilt.

Jeg har ikke noe usnakket med noen av dem, og har et greit forhold til de begge. Møter de jo ikke så mye da, og har ikke noe selvstendig vennskap med noen av dem, så jeg har bare møtt de tilfeldig på gata og i konfirmasjoner o.l. 

Ingen er uvenner her da, selv om de er fraskilt samarbeider de greit om oppfølging av barn, så ingen bitterhet sånn sett. 

Anonymkode: 2fc1b...fd0

Skrevet

Jeg har hatt et godt forhold til eks-svoger/svigerinner og møter dem fremdeles.

Anonymkode: 72e36...d8c

Skrevet

Min søster og ekssvoger er som hund og katt, men det har ikke noe med meg å gjøre. Han er et familiemedlem, og blir behandlet deretter. Spesielt siden hans datter i tenåra har vært min niese fra hun var 18 mnd gammel.

Man kan ikke be familien knytte seg til mennesker for så å kutte de ut fordi et forhold tar slutt. 

Anonymkode: 5686c...cc3

Skrevet

Har et godt forhold til ekskona til min bror. Vi er noe sammen/i samme vennegjeng. Men så er de to også fortsatt gode venner. 

søskna til min eks har jeg ikke så mye kontakt med. Snakker med dem om jeg treffer dem, sender gratulasjoner på bursdager osv, men ikke noe utover det. 

Anonymkode: 9d4f2...734

Skrevet

Jeg kan godt ringe ex- svigerinnen min hvis jeg vil låne tantebarna min. Hun passet også våre barn da vi giftet oss. 

Anonymkode: 587e1...1da

Skrevet

Omtrent ingen kontakt med tidligere svigerinner,  ser dem nesten aldri. Snakkes om vi skulle treffes. Har valgt å holde avstand selv for følte meg droppet og overlatt mye til meg selv da jeg ble enke. 

Anonymkode: f1329...286

Skrevet

Jeg har nok mer kontakt med min ex svoger enn exmann. Ungene har jeg 100% og han er den i familien der som skjlnner hvorfor det er slik. Moren og faren har nå skjønt det, men det tok nesten 15år før det gikk helt opp for de. Moren fikk seg en skikkelig aha opplevelse i eldstes konfirmasjon og jeg fikk en beklagelse på at hun hadde vært så blåøyd. 

Vi har ikke veldig mye konktakt, han reiser rundt i verden titt og ofte, men vi snakkes og møtes som vi gjorde da vi var en familie. Vi kan ta en hyttetur sammen osv. Vi gikk på samme skole og har endel felles venner uten at vi var sammen i den tiden, så vi har kjent hverandre igrunni veldig mange år. 

Familien til min andre ex som jeg var sammen med i veldig mange år har jeg kun kontakt med farenog hans nye kone. Ungene kaller han fortsatt bestefar og jeg er glad selv om han ikke er familie lengre. Resten av familien orker jeg ikke noe kontakt med, det har han sagt rett ut at det skjønner han godt og han skjønner hvorfor. 

Anonymkode: b7600...9ed

Skrevet

Ingen kontakt med noen av ex sin familie. 

Anonymkode: ffc24...6ca

Skrevet
On 5/24/2020 at 11:07 AM, Anonym bruker said:

Min bror ble skilt for en tid tilbake, og det har vært en stygg skilsmisse. To steile parter som ikke blir enige om noe. Problemet er at hans ekskone er blitt en god venninne av meg, og vi har barn på samme alder. Jeg synes det er leit å miste all kontakt med henne, og å måtte si til barna at vi kun kan være med søskenbarna når de er hos bror.. 

Andre som er i samme situasjon? Er det ok å tilbringe tid med eksene til søsken? 

Det skal nevnes at jeg selvsagt ikke vil diskutere konflikten de har seg imellom, det får de ordne opp i selv. 

Anonymkode: 602cd...8c6

Ja har god kontakt med ex svoger :)

Anonymkode: 97688...8e3

Skrevet

Er venn med alle. Vi bærer ikke nag.

Anonymkode: 71ed9...c41

Skrevet

Ei venninne av meg var god venninne med søsteren til eksmannen sin, selv om hun og eksmannen ikke var særlig gode venner og i bitter strid, utenom et ok samarbeid om barna. Jeg/vi så aldri noe galt i det.

MEN om skilsmissen blir veldig stygg i den grad at partene er direkte ‘vonde&onde‘ mot hverandre så bør man trekke trekke seg unna imens det mest betente pågår syns jeg.

Og om hun oppfører seg åpentlyst dårlig mot broren din og han blir en uskyldig part/offer. Som feks i en klassisk barnefordelingssak der mor vinner utelukkende kun fordi hun er mor.  Og i tillegg mye pes rundt dette++ Så bør du selvfølgelig støtte bror og si til exsvigerinnen din at du føler det er feil å henge med henne akkurat nå mht din bror. 

Som regel roer slike ting seg fort med tiden og da blir lettere å gjennoppta kontakten igjen.

Anonymkode: f1b44...281

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...