Gå til innhold

Jeg kommer best overens med gutta jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ofte skjønner de ikke humoren min, noe som så og si aldri er et problem med menn. 

Kan du gi eksempler på den humoren? For jeg har vondt for å tro at mannehumor på noe punkt er så raffinert og finslipt at kvinner ikke forstår den...

Anonymkode: 5abba...d80

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi hun sliter med å følge det hun kaller "jenters skuespill", det at de endrer seg etter hvem de er sammen med og hva de gjør. Sånn intelligent sett skjønner hun at det er sånn, men med diagnosen sin klarer hun ikke følge det. Da synes hun gutter er enklere å være sammen med, for de driver ikke med så mye "skuespill"

Anonymkode: 02824...6d6

Eller «sosial smidighet» som det også kalles, når man tuner seg inn på stemningen i rommet og den gruppedynamikken man til en hver tid er i.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI, og særlig i at det virker som at damene som sier dette synes det er en hedersbetegnelse og et godt karaktertrekk at de går best sammen med menn. Hvis det er slik at du har flest mannlige venner - ja vel, hva så? Hvorfor dette evige behovet for å fortelle det til andre? 

Anonymkode: 61dea...862

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du gi eksempler på den humoren? For jeg har vondt for å tro at mannehumor på noe punkt er så raffinert og finslipt at kvinner ikke forstår den...

Nå er vel poenget heller at den IKKE er så raffinert og finslipt at kvinner tåler den? ;) 

Anonymkode: c3ac1...83f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dette evige behovet for å fortelle det til andre? 

Kanskje det er i håp om at det skal dukke opp en kvinne som motbeviser at alle kvinner er kjipe?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vel poenget heller at den IKKE er så raffinert og finslipt at kvinner tåler den? ;) 

Hun sa ikke «tåler», hun sa faktisk «forstår». Derfor lurer jeg.

Skrevet

Kanskje det er i håp om at det skal dukke opp en kvinne som motbeviser at alle kvinner er kjipe?

Å annonsere at man på forhånd syns de alle er noe dritt er neppe en veldig taktisk måte å oppnå det på.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun sa ikke «tåler», hun sa faktisk «forstår». Derfor lurer jeg.

Javel, men nå utviser du jo den samme problemadferden som hun siktet til. Du må ha det NØYAKTIG slik og NØYAKTIG sånn, ellers nekter du å forstå.

Slike ting slipper man oftest med menn, det er ikke til å komme forbi. Og det er utrolig slitsomt med folk som skal ha ting på en bestemt måte ellers blir det drama. 

Skrevet

Å annonsere at man på forhånd syns de alle er noe dritt er neppe en veldig taktisk måte å oppnå det på.

Det kommer helt an på hvor dramatisk og vanskelig den man snakker til, er.

Jeg er selv kvinne, og ser ikke helt problemet med at folk uttrykker seg ulikt.

Men jeg noterer meg at svært mange kvinner hakker og henger seg opp i absolutt alle ting det er mulig å hakke og henge seg opp i. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror nok heller det er for å skryte. "Se på meg, jeg er så spesiell og kul at jeg faktisk er hevet endel nivåer over deg".

Skrevet

Jeg tror nok heller det er for å skryte. "Se på meg, jeg er så spesiell og kul at jeg faktisk er hevet endel nivåer over deg".

Ja, det tror du nok. Folk som ikke sier ting på en søt måte med masse krem og roseblader, er nok onde og mener bevisst å tråkke på alle andre. Du har sikkert helt rett. Hun burde nok ha uttrykt seg slik at selv en kvinne var i stand til å forstå at hun føler seg ensom...

...eller vent, er det ikke nettopp kvinner som er så flinke på dette med å tolke og bruke empati?? 

Skrevet

Huff. Denne kranglingen her beviser jo det denne kvinnen sier. Ikke meningen å starte krangel å gi denne kvinnen rett. 😊

Poenget mitt er at å si man BARE går overens med en viss type menneske, være seg kjønn, religion, legning eller vegetarianer for den saks skyld sier utrolig mye om deg som person. Trolig er du rimelig sær og vanskelig. 
Jeg liker mennesker, noen bedre enn andre. Mennesker jeg sliter med er de som ekskluderer en hel gruppe uten å forsøke noe særlig. 

HI

Anonymkode: 25b5f...bfb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne kranglingen her beviser jo det denne kvinnen sier.

Tenkte akkurat det samme :) 

Og lurer også litt på om de damene som ikke liker guttejenter, har de samme motforestillingene mot «menn som trives best sammen med kvinner». Det er jo nøyaktig den samme problemstillingen.

Uansett, jeg holder fremdeles en knapp på at hun egentlig er redd for kvinner (med god grunn, dersom man ser på svarene her inne), og at du kan være den ene kvinnen som gjør at hun blir trygg på kvinner. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettop;) 

Anonymkode: 08ed5...f52

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tror du nok. Folk som ikke sier ting på en søt måte med masse krem og roseblader, er nok onde og mener bevisst å tråkke på alle andre. Du har sikkert helt rett. Hun burde nok ha uttrykt seg slik at selv en kvinne var i stand til å forstå at hun føler seg ensom...

...eller vent, er det ikke nettopp kvinner som er så flinke på dette med å tolke og bruke empati?? 

Du tar feil. For det første: Ja, hvis vi først skal være fordomsfulle her, er kvinner flinkere til å lese gjennom linjene og ta hint enn menn. Kanskje betyr dette rett og slett at disse guttejentene IKKE prøver å hinte om ensomhet, men heller bare vil vise frem sin overlegenhet?

For det andre er jeg selv også en såkalt guttejente. Jeg pynter meg altfor sjeldent, og har ikke evne til å snakke om vanskelige ting. For eksempel har jeg ikke fortalt venninnene mine at jeg har kreft og skal opereres om en uke. Men jeg går da ikke rundt og skryter av at jeg kommer bedre overens med menn og at damer (underforstått: Alle utenom meg) lager så mye drama!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettop;) 

Anonymkode: 08ed5...f52

Jeg skjønner deg godt, jeg!

Enkelte går helt i spinn bare av bittesmå, bagatellmessige ting, tolker alt i verste mening, og klarer ikke å roe seg ned. 

Du sa at jeg er tjukk!

Nei, det gjorde jeg ikke, og nå har jeg forklart deg dette på femti forskjellige måter at det ikke stemmer!

Jo, du sa det slik og sånn og jeg kunne se på deg at du mente det! 

Hvis man må gå på spesialkurs for å lære seg å ikke krenke den personen man går sammen med, så har det gått for langt. Da er det ikke en selv som er problemet, det er den andre personen. Og mange har dessverre vokst opp med mødre, og andre kvinner, som reagerer helt ekstremt, og utagerer, for bare det minste lille overtråkk.

Det er ikke rart man blir redd. Da behøver man å se at ikke alle kvinner er sånn. For ikke alle kvinner er sånn. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil.

Det at noen er uenig med deg, betyr ikke at de tar feil. Lær deg forskjellen!

Men jeg går da ikke rundt og skryter av at jeg kommer bedre overens med menn og at damer (underforstått: Alle utenom meg) lager så mye drama!

Det er det heller ingen andre som har. At du tolker deres utsagn som skryt, er DIN PERSONLIGE tolkning, ikke en universell sannhet. 

Skrevet

Det at noen er uenig med deg, betyr ikke at de tar feil. Lær deg forskjellen!

Det er det heller ingen andre som har. At du tolker deres utsagn som skryt, er DIN PERSONLIGE tolkning, ikke en universell sannhet. 

Selvsagt er det min personlig tolkning. Dette er et diskusjonsforum hvor man gir uttrykk for nettopp ens egne meninger og tolkninger. Akkurat slik som du gjorde her, frøken Dobbeltmoral:

"Altså, menn er selvfølgelig enklest å komme overens med, både fordi de ofte faktisk er mindre dramatiske enn mange kvinner, men også fordi de - ofte ubevisst - behandler en bra nettopp fordi man er kvinne. Har kun møtt et fåtall sure gubber opp igjennom livet, og da skyldes det nærmest utelukkende at jeg ikke er «lerkefugl» nok. Ellers, menn er enkle. 

Så det å være guttejente er egentlig kun et tegn på at man velger enkleste motstandsvei. På sikt vil man derimot ha mer igjen for å lære seg å omgåes kvinner, lære seg å forstå kvinner og ha kvinner som venninne."

Det er ingen universell sannhet at menn er enklest å komme overens med, at de er mindre dramatisk, at de behanlder en bra fordi man er kvinne, at menn er enkle og at man på sikt vil ha mer igjen for å lære seg å omgås kvinner. Alt dette er DINE meninger. 

Skrevet

Selvsagt er det min personlig tolkning. Dette er et diskusjonsforum hvor man gir uttrykk for nettopp ens egne meninger og tolkninger. Akkurat slik som du gjorde her, frøken Dobbeltmoral:

"Altså, menn er selvfølgelig enklest å komme overens med, både fordi de ofte faktisk er mindre dramatiske enn mange kvinner, men også fordi de - ofte ubevisst - behandler en bra nettopp fordi man er kvinne. Har kun møtt et fåtall sure gubber opp igjennom livet, og da skyldes det nærmest utelukkende at jeg ikke er «lerkefugl» nok. Ellers, menn er enkle. 

Så det å være guttejente er egentlig kun et tegn på at man velger enkleste motstandsvei. På sikt vil man derimot ha mer igjen for å lære seg å omgåes kvinner, lære seg å forstå kvinner og ha kvinner som venninne."

Det er ingen universell sannhet at menn er enklest å komme overens med, at de er mindre dramatisk, at de behanlder en bra fordi man er kvinne, at menn er enkle og at man på sikt vil ha mer igjen for å lære seg å omgås kvinner. Alt dette er DINE meninger. 

Bare for å presisere. Hun jeg snakker om går ikke under kategorien guttejente slik jeg er vant med. Hun er svært feminin, liker å fremheve sine kvinnelige sider og fikser på utseendet sitt. Ei driver hun heller med røffe tøffe aktiviteter. Hun er bare svært direkte, ufin til tider og henger på enhver mann som en klegg. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alt dette er DINE meninger. 

Ja?

Og nettopp derfor flyr jeg ikke rundt og roper «Det er feil!» om andre menneskers meninger. Både fordi jeg vet at alle har ulike måter å tolke ting på. Og fordi jeg har kontroll over meg selv. 

Skrevet

Ja?

Og nettopp derfor flyr jeg ikke rundt og roper «Det er feil!» om andre menneskers meninger. Både fordi jeg vet at alle har ulike måter å tolke ting på. Og fordi jeg har kontroll over meg selv. 

Ja, jeg burde jo sagt "Jeg mener at du tar feil". Eller vent... var det ikke slik at man ikke skulle behøve å uttrykke seg "NØYAKTIG slik og NØYAKTIG sånn, ellers nekter du å forstå."? Synes å huske en debattant som forfektet at "Slike ting slipper man oftest med menn, det er ikke til å komme forbi. Og det er utrolig slitsomt med folk som skal ha ting på en bestemt måte ellers blir det drama."

Skrevet

Bare for å presisere. Hun jeg snakker om går ikke under kategorien guttejente slik jeg er vant med. Hun er svært feminin, liker å fremheve sine kvinnelige sider og fikser på utseendet sitt. Ei driver hun heller med røffe tøffe aktiviteter. Hun er bare svært direkte, ufin til tider og henger på enhver mann som en klegg. 

Men hva tenker du selv at er beste måten å takle henne på?

Gå til angrep mot alt som er feil med henne?

Vise forståelse for at hun er annerledes enn deg?

Så langt jeg forstår, så er dette den nye dama til kompisen til din mann, og da er det vel kompisens lykke som er det essensielle her? 

Det jeg hadde gjort, var å vurdere om han ble lykkeligere av henne eller mer ulykkelig av henne. Ut fra dette, ville jeg forsøkt å enten spille på lag med henne (hvis hun gjør han lykkelig) eller si fra til han (dersom han er ulykkelig med henne). 

Skrevet

Ja, jeg burde jo sagt "Jeg mener at du tar feil". Eller vent... var det ikke slik at man ikke skulle behøve å uttrykke seg "NØYAKTIG slik og NØYAKTIG sånn, ellers nekter du å forstå."? Synes å huske en debattant som forfektet at "Slike ting slipper man oftest med menn, det er ikke til å komme forbi. Og det er utrolig slitsomt med folk som skal ha ting på en bestemt måte ellers blir det drama."

Synes du burde telle til ti og spørre deg selv om du virkelig synes du oppfører deg bra her. Jeg har ingen grunn til å legge godviljen til overfor deg, du er NEPPE dama til noen jeg kjenner, i hvert fall. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva tenker du selv at er beste måten å takle henne på?

Gå til angrep mot alt som er feil med henne?

Vise forståelse for at hun er annerledes enn deg?

Så langt jeg forstår, så er dette den nye dama til kompisen til din mann, og da er det vel kompisens lykke som er det essensielle her? 

Det jeg hadde gjort, var å vurdere om han ble lykkeligere av henne eller mer ulykkelig av henne. Ut fra dette, ville jeg forsøkt å enten spille på lag med henne (hvis hun gjør han lykkelig) eller si fra til han (dersom han er ulykkelig med henne). 

Jeg forholder meg nøytral. Jeg kommer nok ikke til å omgås henne så mye. Vi har tre små barn og rimelig travelt. Hun har ingen barn så å møtes med barna er uaktuelt. Mannen treffer kompisene mest alene med mindre det er en bursdag eller noe. 
Jeg tipper at forholdet ikke er varig, han ble skikkelig forbanna da hun flørtet med kompisen, i tillegg har han flere søstre og kommer hun på kant med de så tror jeg forholdet ryker. 

Skrevet

Synes du burde telle til ti og spørre deg selv om du virkelig synes du oppfører deg bra her. Jeg har ingen grunn til å legge godviljen til overfor deg, du er NEPPE dama til noen jeg kjenner, i hvert fall. 

Jeg forstår at det er vanskelig å møte seg selv i døra. Tenk litt på det neste gang du debatterer, så kanskje det blir litt bedre logikk i argumentasjonsrekken din. 

For eksempel er det ikke logisk at jeg tydeligvis skal tenke over hvordan jeg oppfører meg overfor en fremmed, mens du selv ikke trenger å gjøre akkurat det samme fordi jeg neppe er dama til noen du kjenner (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...