Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Opp gjennom livet har jeg støtt på disse jentene/damene som sier, jeg kommer best overens med guttene, jeg orker ikke jentedrama osv. Måten det blir sagt på så virker det som det er en god egenskap. Jeg er så enkel å ha med å gjøre, jeg er annerledes og bedre enn en vanlig kvinne. Jeg har skjønt noe kvinner ikke skjønner. Nå har kompisen til mannen fått ny kjæreste som er denne typen. Har aldri hatt jentevenner fordi jenter er så enkle og bare lager drama.... haha. Og jeg må si at hun er som de andre jeg har møtt i den kategorien. De er ikke hyggelige. Mannen fortalte meg ar hun hadde flørtet så hardt med en annen kompis at hennes egentlige kjæreste hadde blitt sur, han hun flørtet med hadde blitt så ukomfortabel at han dro hjem. Til meg som liker feks å pynte meg med kjoler, ha neglelakk har hun sagt at slik overfladisk pynt er meningsløst da personen inni er viktigst. Selv er hun kledd som en på 20 med type utringninger og bukser der g-streng vises. I tillegg har hun fylt leppene. Dobbeltmoral? Slik jeg ser det så blir det drama rundt disse kvinnene fordi de selv skaper dramaet fordi de mangler sosial intelligens. Jeg kommer også godt overens men bare menn, men jeg setter umåtelig pris på mine venninner. Måtte bare få dette ut et sted. 😂 Anonymkode: 25b5f...bfb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Det virker som du har en hel del å ta tak i når det gjelder deg selv. Anonymkode: e85d9...498
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Tenker det samme! 🤣 Også skal de bytte hjul og holde på🙈 Jobber i enn manndominert branjse, er alltid alene som jente. Men jeg har mange venninner og elsker dem! Neglelakk, hår, klær og vin. 💋 Anonymkode: 64df1...c92
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Ikke alle er som denne dama. Og sånn som du beskriver henne, så er jeg i tvil på om hun egentlig ser på disse guttene som kompiser, virker heller som potensielle typer hun kan få i seng. Egentlig virker hun umoden. Hvis hun forlanger respekt for seg og sine meninger, så må hun respektere andre sine også. Er ikke så uvanlig at jenter/damer flest liker å pynte seg Jeg føler selv jeg har bedre kjemi med gutter enn med jenter og sånn er det helt sikkert for mange. Har man ekstremt dårlig erfaring med jentevenner, så er det ikke til å legge skjul på at det faktisk er mange som synest det er lettere å forholde seg til guttevenner. Har begge deler som venner, men bestevennen min er en mann. Å flørte med guttekompisene mine, eller kjæresten sine kompiser, hadde vært helt uaktuelt her, man må kunne oppføre seg som den voksne personen man er. Anonymkode: 725b9...932
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Opp gjennom livet har jeg støtt på disse jentene/damene som sier, jeg kommer best overens med guttene, jeg orker ikke jentedrama osv. Måten det blir sagt på så virker det som det er en god egenskap. Jeg er så enkel å ha med å gjøre, jeg er annerledes og bedre enn en vanlig kvinne. Jeg har skjønt noe kvinner ikke skjønner. Nå har kompisen til mannen fått ny kjæreste som er denne typen. Har aldri hatt jentevenner fordi jenter er så enkle og bare lager drama.... haha. Og jeg må si at hun er som de andre jeg har møtt i den kategorien. De er ikke hyggelige. Mannen fortalte meg ar hun hadde flørtet så hardt med en annen kompis at hennes egentlige kjæreste hadde blitt sur, han hun flørtet med hadde blitt så ukomfortabel at han dro hjem. Til meg som liker feks å pynte meg med kjoler, ha neglelakk har hun sagt at slik overfladisk pynt er meningsløst da personen inni er viktigst. Selv er hun kledd som en på 20 med type utringninger og bukser der g-streng vises. I tillegg har hun fylt leppene. Dobbeltmoral? Slik jeg ser det så blir det drama rundt disse kvinnene fordi de selv skaper dramaet fordi de mangler sosial intelligens. Jeg kommer også godt overens men bare menn, men jeg setter umåtelig pris på mine venninner. Måtte bare få dette ut et sted. 😂 Anonymkode: 25b5f...bfb Min erfaring er også at de som sier slikt er lite hyggelige og fordomsfulle ovenfor kvinner, og at det gjør at man ikke får lyst til å bli venner med dem. Anonymkode: b72a4...dd9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 Der er kanskje de samme som sier at kvinner er kvinner verst. Det uttrykket er så utrolig fordomsfullt og feil. Kvinner er kvinner best. Jeg har stort sett opplevd gode, reale, støttende venninner og kvinnelig bekjente. Dårlige og gode folk fins av alle kjønn, kvinner er ikke bedre eller verre enn menn der. Anonymkode: 9b870...0e9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 Heldigvis er ikke alle sånn 😊 Jeg har vokst opp med gutter og har alltid hatt flest mannlige i min omgangskrets. Men har til gode å flørte med alle og lage drama. Én var en god knullekompis et par år, men vi avsluttet da én av oss begynte å få følelser, som avtalen var. Ellers er det heller sånn at kompiser av mine mannlige venner, er de som flørter og prøver seg. Jeg fikk til og med rykte i ungdomsårene at jeg var så kjip på musa mi 😂 tok det som et kompliment, jeg. Har et par venninner som er del av en større jentegjeng. Og det er vanvittig mye drama der, selv når vi nå nærmer oss 40! Jeg sier ofte til mine 2 venninner at jeg er glad jeg ikke er en del av gjengen. Drama ligger jeg langt unna. Tar godt vare på mine gode venninner, og har god kontakt med kvinnelige kolleger, men trives aller best i mannlig selskap. Anonymkode: 1b31d...70a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #8 Skrevet 24. mai 2020 Jeg føler det er litt motsatt for min del. Jeg kommer best overens med menn fordi jeg ikke blir akseptert av kvinner. Det har vært sånn siden barnehagen, der jeg ble sendt over til guttelaget når vi lekte noe med guttene mot jentene, fordi jeg ikke var "jentete" nok. Guttene avviste meg aldri. Min erfaring er at menn (de jeg omgås i alle fall) ikke har de samme kravene til at man skal se ut og oppføre seg på en bestemt måte for å passe inn. De hadde sikkert hatt andre krav hvis det var snakk om noe mer enn vennskap, men det er jeg heller ikke ute etter, da jeg er lykkelig gift. Anonymkode: 8e0b0...7ad
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der er kanskje de samme som sier at kvinner er kvinner verst. Det uttrykket er så utrolig fordomsfullt og feil. Kvinner er kvinner best. Jeg har stort sett opplevd gode, reale, støttende venninner og kvinnelig bekjente. Dårlige og gode folk fins av alle kjønn, kvinner er ikke bedre eller verre enn menn der. Anonymkode: 9b870...0e9 Enig. Altså, menn er selvfølgelig enklest å komme overens med, både fordi de ofte faktisk er mindre dramatiske enn mange kvinner, men også fordi de - ofte ubevisst - behandler en bra nettopp fordi man er kvinne. Har kun møtt et fåtall sure gubber opp igjennom livet, og da skyldes det nærmest utelukkende at jeg ikke er «lerkefugl» nok. Ellers, menn er enkle. Så det å være guttejente er egentlig kun et tegn på at man velger enkleste motstandsvei. På sikt vil man derimot ha mer igjen for å lære seg å omgåes kvinner, lære seg å forstå kvinner og ha kvinner som venninne. Jeg tror du kan anta at denne jenta har et problematisk forhold til kvinner av en grunn. Ikke vær en av de som bekrefter at kvinner er vanskelig. Ikke heng deg opp i dobbeltmoralen. Vær heller den dama som motbeviser at kvinner er så vanskelige. Anonymkode: c3ac1...83f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 Det er nok mange forskjellige typer kvinner i denne kategorien også, selv om jeg skjønner hva du mener. Du har møtt på en type kvinne som ikke behandler andre kvinner bra og derfor sliter med å få venninner, da blir det gjerne som du beskriver. Selv har jeg et familiemedlem som har asbergers, hun har definitivt mest guttevenner og kommer best overens med gutter. Det er fordi hun sliter med å følge det hun kaller "jenters skuespill", det at de endrer seg etter hvem de er sammen med og hva de gjør. Sånn intelligent sett skjønner hun at det er sånn, men med diagnosen sin klarer hun ikke følge det. Da synes hun gutter er enklere å være sammen med, for de driver ikke med så mye "skuespill" Anonymkode: 02824...6d6
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #11 Skrevet 24. mai 2020 Av alle idiotiske generaliseringer jeg har lest her inne, er denne så «over the top» at den får en plass på topp 3! 🏆 Anonymkode: 207bd...f90
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Av alle idiotiske generaliseringer jeg har lest her inne, er denne så «over the top» at den får en plass på topp 3! 🏆 Anonymkode: 207bd...f90 Hvilken generalisering er det du snakker om, egentlig? HI skriver om en spesifikk person. Anonymkode: c3ac1...83f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 Enig med deg hi. Av og til opplever man nesten at de er på jakt etter å finne feil med deg, slik at de får bevis for sin selvoppfyllende profeti om at jenter er teite. En annen egenskap noen av det slaget har er at de sitter på lur å venter på den minste knute på tråden noen menn i gjengen har, så er de klar som lyn til å komme inn og trøste mannen... og baksnakke dama. Dette er ofte jenter som går på kompromiss med uskrevne koder blant jenter, for å få mer innpass hos gutta. Nå skal det sies at det er noen dom er virkelig reale og. Så det gjelder ikke alle. Men noen som skryter av utsagnet du nevner hi er egentlig bare litt mer glad i menn, og gidder ikke tekkes kvinner på veien til målet, menn! Anonymkode: 4b5d0...f3f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 Ante ikke at vi hadde så mange pickemeishas her inne, men noen måtte det jo være. Anonymkode: 8995d...bc5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ante ikke at vi hadde så mange pickemeishas her inne, men noen måtte det jo være. Anonymkode: 8995d...bc5 Det er ikke snakk om her inne, det er snakk om kompisens kjæreste. Les HI. Anonymkode: c3ac1...83f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 Nå er det da stor forskjell på de kvinnene som kommer best overens med menn. Jeg har alltid hatt mange gutte venner, som barn var det mest gutter jeg hang med i alle år. Som voksen og, synes jeg det er lettere med vennskap med menn. Eneste problemet der er at da de får dame, så kan vi ikke være venner mer, eller de ønsker noe mer, og da ikke jeg vil så vil de ikke være venner mer. Så litt mer komplisert nå. Men jeg har jo hatt jente venner og, har virkelig ikke noe imot damer. Men en del damer er det mer drama med, og ikke minst baksnakking. Mine to aller beste venner er damer, og de er jo helt fantastiske. Og opp gjennom årene har jeg fått mye dritt fra kvinner, fordi jeg er god venn med menn, og har lett for å komme i prat med de. Og jeg flørter ikke med de. Anonymkode: 94da5...a06
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 Jeg er en av de som kommer beat over ens med menn. Men jeg er også en sånn som ikke orker å høre på «Føleri». Derfor er kvinner best tjent med at jeg ikke er deres venn. Jeg har et par venninner, men mine to nærmeste venner er menn. Det blir alltid litt konflikt når de er i forhold, men det pleier å gå seg til. Nekter dama å akseptere at jeg er bestevennen, så dropper de dama så det ikke blir drama med henne. Det å se på meg som en trussel er tåpelig. Vi har vært bestevenner alle 3 uten at det har skjedd noe mellom oss i over 20 år, så sjansen for at noe skal skje er liten. Men jeg er ikke som andre kvinner. Jeg klarer rett og slett ikke tilfredsstille et nært vennskap til andre kvinner. Og det er meg det er noe galt med, ikke dem Anonymkode: 3c443...816
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #18 Skrevet 24. mai 2020 Jeg er en sånn som syns menn er enklere å være sammen med. Jeg er nok kanskje også litt «spesiell» og opplever at mange damer ikke liker meg av den grunn. Ofte skjønner de ikke humoren min, noe som så og si aldri er et problem med menn. Når det er sagt så ser jeg at jeg, både på grunn av oppvekst og oppdragelse og at så mange kvinner gir meg negative vibber, har et bekreftelsesbehov. Det er ikke noe jeg er stolt av, men det er kanskje en grunn til at jeg søker miljø der jeg passer bedre inn og får mer aksept enn i en venninnegjeng. Anonymkode: 08ed5...f52
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #19 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nekter dama å akseptere at jeg er bestevennen, så dropper de dama så det ikke blir drama med henne. Det å se på meg som en trussel er tåpelig. Det er ikke alltid det er det det er snakk om. Jeg velger f.eks. bevisst bort menn med kvinnelige venner, og går for de mennene som omgir seg med andre menn. Jeg opplever rett og slett at de mennene som omgir seg med kvinner er for ubehjelpelig og tafatt for min smak. Både for menn og kvinner, så er det å velge venner av motsatt kjønn, det «enkleste». Jeg gjorde dette selv da jeg var yngre. Men den slipingen man får av å velge det vanskeligste, er ofte en uvurderlig verdi. 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg er ikke som andre kvinner. Jeg klarer rett og slett ikke tilfredsstille et nært vennskap til andre kvinner. Og det er meg det er noe galt med, ikke dem Tror mange kvinner har det sånn etter å ha opplevd kvinner som ikke er bra, og samtidig fått høre at det er slik de skulle ha vært selv. Du nevner f.eks. dette med føleri. Det er jammen ikke alle kvinner som er veldig opptatt av det heller. Håper, for din skyld, at du blir kjent med noen kvinner som er som deg. Det var redningen for min del. Anonymkode: c3ac1...83f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #20 Skrevet 24. mai 2020 Det er ofte koketteri i det, litt som å si: Kvinner liker meg ikke, underforstått: Kvinner føler seg truet av meg fordi jeg er så attraktiv. Anonymkode: 034dd...6b9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #21 Skrevet 24. mai 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke alltid det er det det er snakk om. Jeg velger f.eks. bevisst bort menn med kvinnelige venner, og går for de mennene som omgir seg med andre menn. Jeg opplever rett og slett at de mennene som omgir seg med kvinner er for ubehjelpelig og tafatt for min smak. Både for menn og kvinner, så er det å velge venner av motsatt kjønn, det «enkleste». Jeg gjorde dette selv da jeg var yngre. Men den slipingen man får av å velge det vanskeligste, er ofte en uvurderlig verdi. Tror mange kvinner har det sånn etter å ha opplevd kvinner som ikke er bra, og samtidig fått høre at det er slik de skulle ha vært selv. Du nevner f.eks. dette med føleri. Det er jammen ikke alle kvinner som er veldig opptatt av det heller. Håper, for din skyld, at du blir kjent med noen kvinner som er som deg. Det var redningen for min del. Anonymkode: c3ac1...83f Jeg har to venninner som er delvis som meg. Men de ringer av og til for å snakke om ting som har skjedd eller mannen deres som har gjort noe osv. Jeg orker det ikke. Jeg orker ikke sitte og høre på at barnet deres opplevde ditt eller datt, eller mannen som gjorde/ikke gjorde et eller annet. Eller sa noe som såret dem eller hva det skulle være. Det er ikke min greie. De to beste vennene mine er skikkelige og ordentlige menn. De har strimlede hjem og barn de tar med ut på alt mulig. Langt i fra tafatte. Vi er på mange skogsturer, teltturer, fisketurer osv sammen Anonymkode: 3c443...816
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #22 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to venninner som er delvis som meg. Men de ringer av og til for å snakke om ting som har skjedd eller mannen deres som har gjort noe osv. Jeg orker det ikke. Jeg orker ikke sitte og høre på at barnet deres opplevde ditt eller datt, eller mannen som gjorde/ikke gjorde et eller annet. Eller sa noe som såret dem eller hva det skulle være. Det er ikke min greie. Anonymkode: 3c443...816 Det jeg snakket om var om interessante damer. Er selv omgitt av kvinner jeg diskuterer politikk, samfunnsliv, kultur, etc med, eller drar på skogsturer med, og som aldri driver og snakker om småting, utenom hvis det er noe mer alvorlig. Og når man, i hver eneste tråd om slike guttejenter, opplever at minst en eller flere er slik, da må det jo være mulig å se at man er ikke den eneste i verden? Men det er mulig man skulle ønske det? Anonymkode: c3ac1...83f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #23 Skrevet 24. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ofte koketteri i det, litt som å si: Kvinner liker meg ikke, underforstått: Kvinner føler seg truet av meg fordi jeg er så attraktiv. Anonymkode: 034dd...6b9 Ja, det er det det er. Kvinner som legger seg paddeflat for menn og utkonkurrerer andre kvinner ved å være så enkle og uproblematiske at alle menn liker disse. Jeg er også en slik enkel og uproblematisk kvinne, så jeg vet hvor pop man blir av det, blant menn. Men jeg behøver tross alt bare en mann, så når det gjelder venner vil jeg helst omgi meg med kvinner. Anonymkode: c3ac1...83f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #24 Skrevet 24. mai 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ofte koketteri i det, litt som å si: Kvinner liker meg ikke, underforstått: Kvinner føler seg truet av meg fordi jeg er så attraktiv. Anonymkode: 034dd...6b9 Jeg skrev det i denne tråden og er ikke uenig med deg, men det stemmer ikke for meg. Jeg er kanskje søt og sjarmerende, men også 20 kg overvektig. En ting som faktisk har vært belastende med å «være en av gutta» er at menn som jeg av erfaring vet at ikke ser to ganger på noen over 55 kg lirer av seg ting som «jeg liker ikke damer som bare bestiller salat». Da selvfølgelig som et hint til min salat/suppe eller lignende som jeg spiser fordi jeg ikke kan følge guttas tempo på det området. Dette er bare et eksempel, men en blir litt flue på veggen og slike ting gjør at en føler at en ikke kan «vinne». Anonymkode: 08ed5...f52
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #25 Skrevet 25. mai 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Slik jeg ser det så blir det drama rundt disse kvinnene fordi de selv skaper dramaet fordi de mangler sosial intelligens. Jeg kommer også godt overens men bare menn, men jeg setter umåtelig pris på mine venninner. Dette. Helt enig. Og så spiller de på «en av gutta»-myten for å gjøre seg litt bedre. Ja, for alle VET jo at menn er bedre enn kvinner, de er jo så ærlige og reale, sant? Og damer bare sladrer og slarver? Anonymkode: 5abba...d80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå