Gå til innhold

Blir håret ødelagt av volumsjampo?

Anbefalte innlegg

Jeg har tynt, nordisk hår, og sliter med at det ligger flatt. Fant ut at volumsjampo-  og balsam fra Redken fungerte kjempegodt for å få håret mer luftig. Nå har jeg brukt det i ca. seks måneder, og synes håret begynner å se så stygt ut. Det kruser seg, og når jeg ser nærmere på en lokk med hår, så ser jeg at stråene speiler i alle retninger, og at noen av dem har fått en helt underlig fasong - spiralkrøll og knekk i vinkel. Jeg ser ganske lurvete ut, med hårstrå som stikker fram over alt. Er det volumsjampoen som gjør dette? Er det noen måte å motvirke det på, annet enn å gå over til vanlig sjampo?

Anonymkode: bb382...a35

Fortsetter under...

En grei huskeregel er

Shampo for det håret trenger.
Balsam for det du vil håret skal bli.

Det hadde nok lønnet seg for deg å bytte shampo til noe håret ditt trenger - enten fukt eller protein (eller begge deler?) og så heller bruke volumbalsamen for å få den fylden du ønsker.  Kjør også på med en god hårkur minst en gang i uken.  
Vanskelig å foreslå produkter for deg, siden jeg ikke kjenner håret ditt og dets behov :)

Anonymkode: 599ae...c33

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En grei huskeregel er

Shampo for det håret trenger.
Balsam for det du vil håret skal bli.

Det hadde nok lønnet seg for deg å bytte shampo til noe håret ditt trenger - enten fukt eller protein (eller begge deler?) og så heller bruke volumbalsamen for å få den fylden du ønsker.  Kjør også på med en god hårkur minst en gang i uken.  
Vanskelig å foreslå produkter for deg, siden jeg ikke kjenner håret ditt og dets behov :)

Anonymkode: 599ae...c33

Det var sikkert lurt, men jeg aner ikke hva håret mitt trenger. Synes det er vanskelig å spørre frisøren, for de prøver bare å selge meg produkter. Kjøper uansett aldri i salong, siden jeg kan få det til nesten halve prisen andre steder. 

Anonymkode: bb382...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...