Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 https://www.dagbladet.no/kultur/18-maneder-uten-svar/72485768 Jeg bor i Trondheim, og denne saken får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. En helt vanlig 18-åring blir søkk borte en lørdagsnatt. Overvåkingsbilder har vist at han gikk til et kaiområde et godt stykke utenfor sentrum av byen, der det ikke finnes annet enn containere. En uidentifisert bil kjørte fra stedet timer senere. Den er fanget på film og etterlyst, ingen er meldt seg. Noen av guttens eiendeler blir funnet på kaiområdet, andre blir funnet i et bål ved et vann to mil unna byen. Det har gått ett og et halvt år. Jeg får fysisk vondt når jeg tenker på foreldrene hans. Anonymkode: cc9da...37c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Det er forferdelig tragisk! Jeg håper de finner ut av det og at de skyldige blir tatt, for noe kriminelt har trolig skjedd. I tiden før dette skjedde så var det også flere uoppklarte saker med uprovosert vold mot unge menn i Trondhjem, ofte unge menn med en eller annen funksjonshemming eller at de gikk helt alene. Jeg har aldri sett dette bli skrevet særlig om, i hvert fall ikke at sakene ble satt i sammenheng. Felles for disse sakene var at angrepene alltid skjedde der det ikke var overvåkingskameraer, noe som gjorde at gjerningsmennene slapp unna. Stedene det ble gjort på og måten gjorde at det kan virke å være planlagt på forhånd. Jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke ville blitt overrasket om dette kunne ha en sammenheng med den saken du skriver om. Håper familien til Odin får den hjelpen og støtten de trenger i dette ❤️ Anonymkode: f0087...04e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er forferdelig tragisk! Jeg håper de finner ut av det og at de skyldige blir tatt, for noe kriminelt har trolig skjedd. I tiden før dette skjedde så var det også flere uoppklarte saker med uprovosert vold mot unge menn i Trondhjem, ofte unge menn med en eller annen funksjonshemming eller at de gikk helt alene. Jeg har aldri sett dette bli skrevet særlig om, i hvert fall ikke at sakene ble satt i sammenheng. Felles for disse sakene var at angrepene alltid skjedde der det ikke var overvåkingskameraer, noe som gjorde at gjerningsmennene slapp unna. Stedene det ble gjort på og måten gjorde at det kan virke å være planlagt på forhånd. Jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke ville blitt overrasket om dette kunne ha en sammenheng med den saken du skriver om. Håper familien til Odin får den hjelpen og støtten de trenger i dette ❤️ Anonymkode: f0087...04e Jeg var ikke klar over voldssakene. I Odin-saken finnes det jo en del video-opptak, men mye har gått tapt. I tiden før eiendelene ble funnet var vel hovedteorien at han hadde falt i elva og druknet, slik flere personer har gjort de siste årene. Man skal selvsagt ikke spekulere for mye, men Odins familie sier jo selv at de tror noe kriminelt har skjedd. Anonymkode: cc9da...37c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var ikke klar over voldssakene. I Odin-saken finnes det jo en del video-opptak, men mye har gått tapt. I tiden før eiendelene ble funnet var vel hovedteorien at han hadde falt i elva og druknet, slik flere personer har gjort de siste årene. Man skal selvsagt ikke spekulere for mye, men Odins familie sier jo selv at de tror noe kriminelt har skjedd. Anonymkode: cc9da...37c Et familiemedlem av meg var en av de som ble overfalt og fikk vite at det hadde vært flere andre saker og at de fulgte et mønster, unge menn som gikk alene på natten, oftest, men ikke alltid med en funksjonshemming, alltid på steder uten overvåking (noe som jo er merkelig når det skjer mer eller mindre i sentrum). Jeg har hele tiden stusset på at dette nesten ikke er skrevet om. Og jeg har da også hatt de tilfellene du nevner her, de som "har falt i elva". Kjenner til et tilfelle der også, og der ble det først hintet om at han hadde tatt livet av seg. Men det var ingenting i hans historie som tilsa at han hadde det vanskelig, absolutt ingenting, sunn og frisk og positiv gutt/ung mann med sterkt nettverk både i familie og med venner - etter en fin kveld med venner skulle han gå siste stykket hjem alene... Også der må noe ha skjedd akkurat på den lille delen av ruten som ikke var kameraovervåket. Det kan jo være tilfeldig, men jeg har veldig vanskelig for å tro det. Og disse historiene passer jo mye i mønsteret i Odins sak også. Men der er det jo flere ting som tilsier at noe kriminelt trolig har skjedd, både mtp. bilen hvor sjåfør ikke har meldt seg, sakene hans på kaia og bålet med rester av tingene hans. Tragisk. Anonymkode: f0087...04e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Et familiemedlem av meg var en av de som ble overfalt og fikk vite at det hadde vært flere andre saker og at de fulgte et mønster, unge menn som gikk alene på natten, oftest, men ikke alltid med en funksjonshemming, alltid på steder uten overvåking (noe som jo er merkelig når det skjer mer eller mindre i sentrum). Jeg har hele tiden stusset på at dette nesten ikke er skrevet om. Og jeg har da også hatt de tilfellene du nevner her, de som "har falt i elva". Kjenner til et tilfelle der også, og der ble det først hintet om at han hadde tatt livet av seg. Men det var ingenting i hans historie som tilsa at han hadde det vanskelig, absolutt ingenting, sunn og frisk og positiv gutt/ung mann med sterkt nettverk både i familie og med venner - etter en fin kveld med venner skulle han gå siste stykket hjem alene... Også der må noe ha skjedd akkurat på den lille delen av ruten som ikke var kameraovervåket. Det kan jo være tilfeldig, men jeg har veldig vanskelig for å tro det. Og disse historiene passer jo mye i mønsteret i Odins sak også. Men der er det jo flere ting som tilsier at noe kriminelt trolig har skjedd, både mtp. bilen hvor sjåfør ikke har meldt seg, sakene hans på kaia og bålet med rester av tingene hans. Tragisk. Anonymkode: f0087...04e Men Odin gikk jo frivillig ut på Brattøra. Han er filmet mens han løp, men det er ikke filmet noen som forfulgte ham. Han gikk ikke hjemover, men i stikk motsatt retning. Det skjer faktisk at tilsynelatende helt veltilpassede og fornøyde mennesker tar livet sitt. Det har vært forklaringen i savnet-saker flere ganger. Både bilen og sakene på kaia kan ha en "naturlig" forklaring, men sakene i bålet ved Jonsvatnet er uhyggelig. Anonymkode: cc9da...37c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 Forferdelig trist :,( håper familie og venner får svar ❤️ Anonymkode: b1dd4...20c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Jeg bor i Trondheim og har en 19 åring. Synes dette er helt forferdelig. Håper foreldrene får svar en dag Anonymkode: 83862...a08
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Odin ble utsatt for noe kriminelt. Det går mye rykter i byen og dette ble tipset om til politiet, uten at de gjorde mer utover det. Anonymkode: d14dd...881
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Odin ble utsatt for noe kriminelt. Det går mye rykter i byen og dette ble tipset om til politiet, uten at de gjorde mer utover det. Anonymkode: d14dd...881 Fordi det bare er nettopp det;rykter. Anonymkode: e7892...60f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Odin ble utsatt for noe kriminelt. Det går mye rykter i byen og dette ble tipset om til politiet, uten at de gjorde mer utover det. Anonymkode: d14dd...881 Jeg har hørt flere rykter om at månen bare er en ost. Jeg har meldt det til flere forskjellige forskere uten at de gjort noe mer ut over det. Anonymkode: 42249...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå