Gå til innhold

Hvordan regner dere reiseutgifter ved samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flybiletter er nå greit. Men hva med kjøregodtgjørelse?

Anonymkode: 871c2...d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vei hver, det er det enkleste så de fleste gjør det sånn. Følger/betaler en vei hver.

Men om det ikke er mulig skal det fordeles etter evne, altså skal den som tjener mest betale mest.

Anonymkode: 5ee85...9f9

Skrevet

Ja vi betaler etter evne. 

Barnet skal med fly. 

Men han mener altså han skal ha for kjøregodtgjørelse for å hente på flyplassen. Han vil spare penger på flybiletter og vil derfor hente barnet på en annen flyplass. Tror det er rundt 2 timer en vei. Han har regnet ut at han skal da ha kjøregodgjørelse som er mer enn det flybiletten koster. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet skal med fly. 

Men han mener altså han skal ha for kjøregodtgjørelse for å hente på flyplassen. Han vil spare penger på flybiletter og vil derfor hente barnet på en annen flyplass. Tror det er rundt 2 timer en vei. Han har regnet ut at han skal da ha kjøregodgjørelse som er mer enn det flybiletten koster. 

Kjøregodtgjørelse fra deg? For å hente sitt eget barn? På en annen flyplass enn den det er mest naturlig å bruke?

Jøyemeg, for en dott.

Anonymkode: c4a67...24e

Skrevet

Far flyttet til nord, jeg bor i sør. Han betaler alle utgifter for reisen

Anonymkode: 87a82...3b3

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet skal med fly. 

Gå inn på 1881 og legg inn hjemadressen hans og flyplassen på veibeskrivelse, da får du eksakt antall kilometer og bompenger. Så ganger du antall km med omtrent bensinpris og forbruk, så få du hva det koster han å kjøre og ser hva din del av det blir.

Kjøregodtgjørelse som i staten får han ikke altså.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gå inn på 1881 og legg inn hjemadressen hans og flyplassen på veibeskrivelse, da får du eksakt antall kilometer og bompenger. Så ganger du antall km med omtrent bensinpris og forbruk, så få du hva det koster han å kjøre og ser hva din del av det blir.

Kjøregodtgjørelse som i staten får han ikke altså.

Nei, gå inn på Naf ruteplanlegger. Der regner den ut prisen for deg, du kan legge inn bensinpris og alt

https://reiseplanlegger.naf.no/

Skrevet

Ja fra meg. Mente han skulle ha 3000 i kjøregodtgjørelse. Men nå fant jeg reglene bestemt av regjeringen. Vi skal dele på drivstoffet han må bruke og dele på utgiftene for kjøring gjennom bommer. Så puh, det blir en del mindre enn 3000 😁

Så etter å ha funnet en side på nett som regner ut hva det ksoter med bommer og drivstoff den strekningen kommer det på 848 som skal deles på to.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja fra meg. Mente han skulle ha 3000 i kjøregodtgjørelse. Men nå fant jeg reglene bestemt av regjeringen. Vi skal dele på drivstoffet han må bruke og dele på utgiftene for kjøring gjennom bommer. Så puh, det blir en del mindre enn 3000 😁

Så etter å ha funnet en side på nett som regner ut hva det ksoter med bommer og drivstoff den strekningen kommer det på 848 som skal deles på to.

Høres ut som du har en håndfull der! Men godt at du fant ut av det, det hørtes jo helt horribelt ut at du skal betale for hans kjøring.

Anonymkode: c4a67...24e

Skrevet

Hadde endt opp med å betale 100 prosent for hele reisen hvis jeg skulle betaøt den kjøregodtgjørelsen hannes. Sikkert derfor han prøvde seg. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, han skulle ha 3.000 kr for en biltur som koster 848 kr ;)

Det er ikke en reiseregning til jobben det er snakk om her altså, og selv da hadde han nok ikke fått en så god kilometergodtgjørelse. Det er vanlig når du skriver reiseregning på jobb at du får en viss sum pr km, som dekker slitasje på bilen osv i tillegg, også kan du vel få litt ekstra om du har passasjerer i bilen som skal på samme jobboppdrag. Må være slike satser han har rotet frem og helt glemt at det er sitt eget barn han skal hente..

Skrevet

en vei hver

Anonymkode: e82e7...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...